• Vicki123

Till er 40+

Hoppar in här!
    40+ och har en underbar guldklimp trots endometrios som gjort att jag bara har en fungerande äggledare.
    Nu vill vi så gärna ha ett syskon och jag pendlar mellan att tro/hoppas varje månad till att undra om jag är för gammal.
    Har hört att det inte alls är omöjligt, men att det tar mkt längre tid för oss äldre.
    Vi kör på och hoppas av hela våra hjärtan att det ska bli ett plus.
    Är detta en tråd vi kan följas åt eller har ni tips på en? :)

• Vicki123

Vi gjorde KUB och kände oss lugna efter det. Men det var också mkt för att jag inte skulle oroa mig under graviditeten.
    Hade det varit jättedåliga siffror på kub så kanske vi skulle gått vidare m fostervattensprov, men det är ju en risk för barnet i det.
    Jag läste om en kvinna här inne som fick resultatet 2:1, dvs 50/50 och hon fick ett helt friskt barn! Så man ska inte oroa sig för mkt heller. ;)

• Vicki123

Det är när man mäter blodprov, mäter bl.a. nackspalten på bebisen på ultraljud och kombinerat med moderns ålder+vikt så får man en siffra för hur hög/låg risk för kromosomavvikelser. Får man låg risk är det bara att slappna av och njuta av sin graviditet.
    Får man väldigt hög så kanske man vill fundera på om man vill gå vidare m fostervattensprov, men det finns en risk för barnet om man gör det.
    Kram :)

Svar på tråden Till er 40+