• suca

Till er 40+

Tack för dina ord. Jag tror att många gånger handlar det bara om timing. Man träffar inte den rätta förrens senare i livet. Så var det iallafall i mitt fall. Jag hade visserligen tre barn sedan tidigare men inte med min sambo. Nu har vi en son som jag födde vid 43 och vi försöker få ett barn till när jag nu har fyllt 45. Vi får se hur det går men jag är inte någon sämre mamma än någon annan tycker jag.

• suca

Min granne var 46 när hon fick sitt andra barn. En annan mamma till min son var också 46 när hon fick sitt andra barn. Mitt ex fick barn med en kvinna som var 48 när hon födde deras jättesöta son. Själv var jag 43 när jag fick min yngsta son så hoppet finns, absolut. Känner säkert ca 10 st som var närmare 40+ när de fick barn också bla min chef som var 42 när hon fick sitt 5:e barn.

• suca

Hur har ni tjejer det med mensen??? Jag har haft ganska regelbundet hela tiden ca mellan 26-31 iallafall. För det mesta 29 dagar och i extremfall 26 eller 31 dagar. Men nu har mensen inte kommit på ca 50 dagar och jag har testat negativt så jag antar att det är så här när man blir äldre. Mensen hoppar över eller? Vad har ni för erfarenhet av det och har någon av er blivit gravid ändå. Jag menar att det blir ju helt omöjligt att pricka in ägglossning när man inte vet när man har mens. Är 45 och har en son på två år så jag har ju nyligen lyckats men nu känns det tungt. Ville så gärna få ett syskon till min lille pojk.

Svar på tråden Till er 40+