Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)
Men bor inte Mattis och Mias pappa i stockholm? Eller är det bara nåt som Mia hittar på?
Men bor inte Mattis och Mias pappa i stockholm? Eller är det bara nåt som Mia hittar på?
alla är väl inte tragiska? Inte Lotta på Bråkmakargatan, Alla vi barn i Bullerbyn, Vi på Saltkråkan, Madicken eller Ronja Rövardotter. Sen finns det vissa kanske tragiska inslag, som Farbror Nilssons alkoholism, Skalle-Pers död men det tycker jag är ett bra sätt att visa barn att allt inte är rosenskimrande.
den där kommandoran är allt en liten pilsk jäkel
Krösamaja blir säkert satt på fattigstugan sen hon med när hon är alldeles för gammal för att jobba. Stolle-Jocke och dom andra fattighjonerna jobbade säkert som drängar och pigor i sin ungdom
Hahaha
Det gör farbror Melker eftersom han skäms över sin lilla piiip och tycker även att han borde träna lite mer och få till sexpacket. Just nu är det bara en bilring.
Vi fick väl slut på idéer
Haha, ALLT i Astrids värld kan ju inte vara perversheter och annat hemskt
Helst Nils Karlsson Pyssling va?
*fniss*
Men det har att göra med att skådespelarråttan som var med i filmen blev våldtagen av en mystisk man under inspelningen och var upprörd och förstörd och det visar sig tyvärr i hennes rollprestation. Stackars råtta säger jag då bara Dom fick aldrig fast förövaren
Jo jag ville inte säga nåt, men han var huvudmisstänkt!
Aaah jag har alltid tyckt att det har varit en porrig klang över Snickerboa. nu vet jag varför
Ja med tanke på Emils fettish för trägubbar, undra om han växte upp och blev nedrofil? Hehe alltså nån som knullar träd
Det var så lite så astri
Lillebror/skorpan blev väl nån slags sektmedlem som stor? Eller är jag helt ute och cyklar? Ronja blev nåt inom politiken. Tjorven skådis.
Kattöga: Har för mig att jag har läst det i en tidning för en herrans massa år sen
Det var för att dom var less på sina snorungar och ville hålla på med sin saddosex i fred!