Inlägg från: dio |Visa alla inlägg
  • dio

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

astri skrev 2006-07-19 14:44:51 följande:
    Okej, då var jag inte ute och cyklade Men varför bry sig om att slåss mot Tengil och Katla?Varför inte bara hoppa över den biten -bli ett grillkol eller nåt redan från start- för att slörpa milkshake och kolla på ponnyhopp hela dagarna i Nagilima med en gång?
    För att befria alla i törnrosdalen!
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • dio

Jadå det gör dom. Undra om dom blir babysar igen då? Om dom dör av ålderdom i Nagijala?

• dio
    astri skrev 2006-07-19 14:53:03 följande:
    dio skrev 2006-07-19 14:50:44 följande: Jadå det gör dom. Undra om dom blir babysar igen då? Om dom dör av ålderdom i Nagijala? Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety Vad?Babysar i Nagijala eller Nagilima eller "i verkligheten" igen?
    i nagilima
  • dio
    astri skrev 2006-07-19 14:54:46 följande:
    "För att befria alla i törnrosdalen!"Jo - det vet jag ju, men varför bry sig om det då?Vad får de ut av det?
    för att ibland måste man göra saker som man inte vågar, för annars är man ingen människa utan bara en liten lort

haha dom vill väl leva i fred utan hemska Tengil, och även om man själv dör och kommer till Nagilima vill man sina meddöda väl
  • dio
    astri skrev 2006-07-19 14:56:49 följande:
    Nifelheim skrev 2006-07-19 14:54:08 följande: I nangilima såklart, efter att de dött av ålderdom i nangijala Eller....kanske de hoppar över Nagilima och reinkarneras "i verkligheten"?Man kanske bara "belönas" med nagilima om man dött i förtid i Nangijala?
    Mycket möjligt!
  • dio

vad har jag nu missat? FIck pelle en hund? Jag minns bara kaninen Jocke!

• dio

Äh alla ser gamla ut med en "Lasse Kronér" peruk

• dio
    Jan 39 skrev 2006-07-26 01:33:35 följande:
    Jag tror att Astrid Lindgren inte hade några som helst hemliga budskap. De budskap hon har är ju rätt öppna. Som att tjejer kanoch att föräldrar ska göra sina barn tjänsten att vara lagom ointresserade så att barnen får leva SINA liv.Hon skildrade livet som det var när hon var ung. Det var helt i sin ordning att pigan försökte fånga drängen och att drängen försökte försvara sin frihet. Astrid fick en gång frågan av en tyska som doktorerade på ALvad som var budskapet i historierna. "Jag har inga budskap!" sa Astrid nästan förtrytsamt..
    Äh trams, min fantasi vill ju leva lite
  • dio

Ja den där Mamma Kajsa har problem med nerverna. Undra om hon skåpsuper?

• dio

Men kanske alla fick en ny chans i Nangijala, onda som goda. ;em om man fortsatte att vara ond där och dog så var det slut på det roliga Bara dom goda kommer till Nangilima.

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)