Inlägg från: dio |Visa alla inlägg
  • dio

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Det finns ju en äldre jättegammal svartvit verion

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • dio
    JozephineEriksson skrev 2006-07-19 12:25:39 följande:
    ja det är hon Anna. Jag har gått i samma klass som hennes lillesyrra. =) Men det hör ju inte hit, egentligen.Ja det stämmer nog det. Tittade på Emil här om dagen. Fan vad stryk han får ! Han är ju rädd för sin pappa. Knäpp barnfilm, tycker jag..
    men han får ju aldrig stryk utan springer ju till snickeboa
  • dio

Nu måste jag rätta här i frågan om GullPian

GullPian är Eva, den lilla flickan vars mamma är sjuk oc hhon får bo hos sina stygga mostrar.
    Hon heter Eva men hennes mamma kallade henne GullPian.
    HEnnes docka heter Fia-Lisa! Men hon brukar kalla henne GullPian som ett smeknamn ibland så som hennes mamma kallade henne.

Så Eva= Gullpian
    Dockan= fia-Lisa

• dio

Den om pojkarna som hoppar från taket heter Hoppa högst.
    Ja hur gick det för dom? Dom hoppade båda från en 8 meters byggnad och dog på fläcken. Sorgligt men ooo så sant

• dio

Stackars Barbro i Alla käraste syster. Hon var ju psykiskt sjuk och hade säkerligen en dödlig sjukdom också. Låg i sängen och yrade om sin tvillingsyster Ylva-Li som bodde under rosenbusken. Hon blev inspärrad på psyket som 10 åring och bodde där i 8 år tills hon dog av sin dödliga sjukdom.

• dio
    Nifelheim skrev 2006-07-19 14:35:41 följande:
    dio: ja just ja den hade jag glömt..var det i den de hade hästar där nere under jorden och kom till ngt ställe hos älvorna och fick käka tokstora kanelbullar? *minnas ngt om sånt*
    Haha japp
  • dio
    astri skrev 2006-07-19 14:36:22 följande:
    Jag måste ärligt säga att jag har liksom inte fattat Bröderna Lejonhjärta helt.De dog ju i branden och tbc och så kom de ju till vilken-dal-det-nu-var... Varför slåss de med Katla och har sig? Kom de inte till ett ännu bättre ställe om de kolade i NN-dalen?Eller minns jag helt fel?[Måste erkänna Madicken var min favoritfilm när jag var yngre ]
    Man kommer till Nagijala om man dör. Och råkar man gå och kolavippa där så kommer man till Nagilima. Sen då?

Tycker att det är ett ganska hemskt slut på det hela. Skorpan tar Jonathan på ryggen och hoppar nerför ett stup! Visserligen skulle ju Jonathan dö, eftersom han blivit bränd av Katlas eld. Men Skorpan var ju helt frisk! Han fick ju begå självmord för att få vara med sin brorsa. Huuuh
  • dio

Haha men den stackars mamma hade ju ingen aning om att hon burit och fött tvillingar Det var ju bara Barbro som visste att hennes tvillingsyster minsann bodde under rosenbusken! Kan man inte stämma sjukhuset för en sån sak? Vilken enorm mörkläggning Och tyckte morsan inte att hon var lite väl tjock hehe

• dio

Tycker det är lite konstigt att man kan dö flera gånger. (angående Bröderna Lejonhjärta)
    Man dör fast man redan dött, hm...

• dio
    Nifelheim skrev 2006-07-19 14:44:37 följande:
    Är det ngn som vet hur det egentligen var med hästarna då? hade de också dött en gång förut eller kanske flera? kom de till samma land sen efter?
    Ja dom måste ju ha levt jordeliv en gång innan,,,och kom sedan till Nagilima där dom väntade på Jonathan och Skorpan,
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)