Inlägg från: mamyleine |Visa alla inlägg
  • mamyleine

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

HAHA, vad jag skrattat

Har ni tänkt på han killen i inga rövare finns i skogen?
    Där vandrar han runt och skriker INGA rövare finns i skogen. Och sen helt plötligt får han för sig att dockan i skåpet lever. Växer upp med sin mormor som tutar i honom en massa saker. Stackarn lever isolerad och glömmer bort verkligheten och att det finns andra barn och börjar tro att han kan umgås med en docka. I framtiden blev han helt klart skitzofren.

• mamyleine
    Nifelheim skrev 2006-07-19 10:40:06 följande:
    Ja just ja så var det..hm hur var det nu överlevde mamman eller inte? var svinlänge sen jag såg den filmen
    Han säger bara att mamman ska bli frisk.

Frågan är vad hon har för sjukdom? Psykiskt störd kanske? Men dom systrarna kan man inte bli annat
  • mamyleine

Föresten kan man ju undra vad Astrid själv hade för barndom? Menar när nästan alla figurar hittar på vänner .

• mamyleine
    astri skrev 2006-07-19 13:15:30 följande:
    Karlsson på taket ja! Usch!Men ligger det inte nära till hands att han egentligen bara är en hallucination/låtsaskompis som Lillebror har.Med en storasyster som har killar till höger och vänster och en storebror som... Ja, vad gör storebrorsan egentligen?Klart att voffsingen är en kompensation för hans bortglömda position i familjen.
    Storebrorsan är bög. Han föredrar att gå hem till "benke" på en kväll när mamman och pappan ska på bio . Syrran sitter hemma med sin nya kille.
  • mamyleine

Fast syrran där då. Sätter sig i soffan och betalar lille-bror för att stanna i rummet. Med tanke på alla hennes karlbyten kanske hon är nymfoman?

• mamyleine

Pippi på rymmen då. Den sura gubben som blir helt galen när dom sjunger för honom. Han slänger skor på barnen. GUBBEN måste lida av dåliga nerver och sinnesförvirring. Han slänger skorna och skriker försvinn för att sedan GE mig tillbaka mina skor! . Jag som trodde att man inte kunde ta tillbaka gåvor. Han får för sig att han inte äns slänkt dom. Vilket måste betyda att han lider av dåliga nerver och sinnesförvirring. (bra att visa sådana gubbar för barn)

• mamyleine

Och Pippis pappa. Ansvarsfull karl *ironi* han föredrar att åka runt på havet medans hans dotter för klara av saker själv. Och när hon hamnar hos Prusekluskan då ser han till att ragga upp henne. SNYGG förebild.

• mamyleine

Åh nu har jag hunnit läsa ikapp här , härligt med många skratt. Angående Linus-ida är min "teori" att hon är med i en säkt. kolla hur hon snackar om gud hela tiden DU kommer hamna i helvetet osv. (eller som hon säger: Jag, sär jag sär, vet inte Lisabett att guds änglar gråter så det skvätter när barn är dumma mot djur?) , hon försöker helt klart värva barnen till sin egen frikyrkliga sekt. Efter några år när Madicken och Lisabett är med får dom ala knutby mörda sin egen alkoliserande mamma .

mamyleine.blogg.se - En del av mig.
  • mamyleine
    mejje skrev 2006-07-27 11:33:41 följande:
    haha va e detta för galen tråd nudå :P
    En riktigt galen och rolig tråd
    mamyleine.blogg.se - En del av mig.
Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)