Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Haha jätterolig tråd. Men du dio: gullpian var inte det dockan? Vad tusan hette ungen då?

• Nifelheim

Ja just ja så var det..hm hur var det nu överlevde mamman eller inte? var svinlänge sen jag såg den filmen

• Nifelheim

"Han säger bara att mamman ska bli frisk.

Frågan är vad hon har för sjukdom? Psykiskt störd kanske? Men dom systrarna kan man inte bli annat
    "

Det var väl ngn lungsjukdom? eller minns jag fel kanske...hmm

vilken bullerbyn är vilken bara för att byta ämne. Jag har då bara sett en version.

• Nifelheim

det är den jag har sett...med hon Salene alltså...men jag har ALDRIG sett ngn annan version så då måste ju 70tals varianten va den riktiga *mena*

• Nifelheim

Usch jag blir snurrig av alla bullerby versioner. men kommer nu på att jag tror jag sett en annan, en där det är en berättarröst men den var inte svartvit

Men alltså, i den här vanliga säger de ju ngt om olle hellbom eller gör de inte det?

Usch när jag var liten AVSKYDDE jag karlsson på taket, karlsson var ju så jävla ego och elak. hatar honom fortfarande även om han är ngt mer sympatisk i de tecknade versionerna.

• Nifelheim

Gullpian är Evas docka i en kort film om en liten tjej som har en mamma som har ngn lungsjukdom och därför får bo hos sin halvelaka moster och henner tokelaka dotter. Hon har en moster till som bor i amerika tror jag och som är o hälsar på.
    Eva får göra allt skitjobb och hennes superbortskämda kusin försöker bara förstöra för henne.

Så blir hon skickad att handla potatismjöl i värsta åskvädret och handlargubben (kanske också pedofil) bjuder henne på karameller och tröstar och säger att snart är mamma frisk igen och då kommer hon och hämtar dig.

Hmm har inte astrid gjort ngt med några tokiga pojkar som hoppar från lagårdstaket också o bryter sig? Där mammorna ända sen pojakarna var bebisar har jämfört dem och tävlat och de fortsätter med det hela livet

Har för mig att jag har den på samma film som den om gullpian

• Nifelheim

Aaah just det ja. Den verkar ju inte heller klok. VEM FAN VILL att ens unge ska säga väderleksrapport som ett av sina första ord? *sucka*

• Nifelheim

dio: ja just ja den hade jag glömt..var det i den de hade hästar där nere under jorden och kom till ngt ställe hos älvorna och fick käka tokstora kanelbullar? *minnas ngt om sånt*

• Nifelheim

Först kom de till körsbärsdalen i nagijala (var det väl) och där var det jättemysigt FAST det fanns ju den elaka tengil som ville ta över allt och det gick inte jonatan med på så han anslöt sig till befrielserörelsen där och då vart ju lilla skorpsstackaren indragen i det hela.

De dör väl igen i slutet och hamnar i ngt anant land (nagilima var det va?) Det blir liksom tvärtom och skorpan tar jonatan (som nu är förlamad) på ryggen och hoppas ner för ett stup.

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)