Inlägg från: Jan 39 |Visa alla inlägg
  • Jan 39

polis misshandel av min son

Polisbrutalitet är aldrig rolig.
    Med detta sagt tycker jag att har man en minderårig son med diabetes (eller utan för all del) ska man inte släppa ut honom på stan när han är berusad och stökig.
    Det är inte polisens fel att unga super och stör.
    Polisen har fått sammhällets uppdrag att se till att ordentliga människor ska kunna leva i lugn i staden.

• Jan 39

Jag läste artikeln i Aftonbladet i dag. Jag tycker att det är genant fegt att skylla på att en kompis var störig och tvingade sig till skjuts ner på stan av en sjuttonåring som druckit 4 starköl. Lite stake måste man väl ha oavsett blodsockervärdet ?
    Som förälder är man ánsvarig för sitt minderåriga barn.

Polisen har häcken full utan att hoppa på oskyldiga -varför skulle dom göra det?

Bra att polisen finns och är på hugget!

• Jan 39

Idalinus skriver "4 ynkliga öl". Efter 4 starköl är en ung man inte så nykter att han ska köra någonting över huvud taget.
    Att han skulle visat lite stake, som jag skrev, gäller påståendet att en av gästerna på festen hos hans pappa skulle ha tvingat honom att skjutsa sig ner på stan.
    Min tro är att detta bara är ett försök av många att frita grabben från skuld att ha burit sig brottsligt åt.
    Vad spelar det för roll när andra barn gör sin alkoholdebut?
    Det var inte dom som var så vilda att polisen tvangs sätta på handfängsel för att han inte skulle slå dom sönder och samman.
    Polisen är inte brutala för ro skull. Dom har så mycket skit att ta hand om att dom med glädje behandlar lugna snälla gossar med lämpor. Jag är tacksam att polisen finns och är på alerten.

• Jan 39

Nu får ni bestämma er!
    Var grabben hotad med kniv av en kompis som tvingade honom att köra ner där han blev stoppad.
    Eller var han ensam ?
    Det ena utesluter faktiskt det andra.
    Det finns INGET FÖRSVAR för att köra berusad på stan på natten
    och att ge sig på dom poliser som försöker hejda vansinnesfärden på ett sånt sätt att dom måste fängsla honom för att han ska sluta slåss.

• Jan 39

Nätet Resultat 1 - 7 av ungefär 55 vid sökning efter "Jag trodde aldrig livet var så svårt".

• Jan 39

Till skillnad mot många andra har jag lång erfarenhet av poliser.
    Jag behöver inte läsa partiska inlägg för att inse att poliser aldrig skulle lägga handfängsel på någon som uppträdde lugnt och städat. That´s it!

• Jan 39

Det är bra att sonen har hamnat hos PUB.

Dricker man fyra starköl och kör samma kväll så är det svårt att tro att blodprovet skulle visa att man inte är rattfull.

Ingen polis skulle lägga handfängsel på en människa som är lugn och fin.

Startar man en tråd på ett diskussionsforum får man ta att folk blir irriterade när det dels är massor av sakfel och självmotsägelser i berättelsen, dels en hel yrkeskår blir smutskastad utan att kunna försvara sig.

Poliser behövs i vårt samhälle för att vanliga människor ska kunna leva i trygghet.

• Jan 39

Hade jag varit polis i Södertälje skulle jag ha krävt att få skjuta tillbaka på rötäggen där - inte nöjt mig med att klä av skurkar vid avvisiteringen.
    Det är så tacksamt att kritisera polisen och det förstår jag inte. Utan polis som skyddade oss skulle vi regeras av slödder och banditer understödda av dumskallar.

.

• Jan 39

Kanske att han helt enkelt körde omkull på fyllan ?

Svar på tråden polis misshandel av min son