• Iluna

Mammaledig i Bromma/sthlm

är snart 22 år å mammaledig i sundbyberg, har en son på 4mån Skrattande

• Iluna

att träffas låter som än kanon ide, man akn aldrig lära känna för mmånga mammor och deras barn.ja käner inte heler så många man akn prata med eller vara med på dagarna som e lediga..förutom mamma gruppen känner ja bara en till tjej med barn. å ja är en sån tjej som klättrar på väggarna hemma om ja e där för länge, e så tråkigt.
    vi bor centralt i sundbyber, jag min sambo och våran lilla emilio på 4 mån...

så om man försöker styra upp nått vore de super kul ;0)

• Iluna

ja då kan ja förstå att hon vil ut å knalla lite ;0) min lill kille gillar ifs inte att ligga i vagnen, man missar ju allt kul då, så blir mycket bärsele, då missar ma inte ett dugg..
    vad pluggar du till FridaS????

själv är jag utbildad frisör, men vill inte jobba med det, och hade inget jobb innan emilio kom, så får se vad som väntas när ja ska börja jobba igen, tillbax till arbetsförmedlingen :S

• Iluna

han har precis börjat uptäcka andra bebisar, dom kan va lite intressana en stund, sen ser han nått annat kul ;0)
    ja känner inte att jag har en inspirationen för att kunna jobba som frisör, man måste va så kreativ å ja tappade det när jag pluggade, tappade lusten lixom..sen så e det väldigt påfrästande för kroppen och man får mycket problem med rygg och händer...
    så vet inte alls vad jag vill jobba med sen, jätte svårt att komma på vad jag skulle tycka va kul att jobba med varje dag, kanske nån lädbutik eller nått....men e så svårt att få in en fot nånstans bara..

• Iluna

han jobbar i en liten matbutik, jobbade lite extra där när ja va grav, men tror inte riktigt de e så bra att man obbar tillsammans, blir lätt onödigt tjaffs....
    nu ska ja läga mig å läsa lite..får passa på när han sover, blir ju aldrig kar med boken annars..hehe...
    men ha de så gott, å hoppas fler har lust att alla ska träffas i tråden...
    natti natt..

• Iluna

jag kan nästan alltid förutom på förmiddagarna på tors då träffas mamma gruppen, sen hade vi tänkt börja gå till öppnaförskolan i sundbyberg..dom har babycafe på onsdagar..men ge ett förslag nån..veckan som kommer e vi bortresta, emn vill ni träffas då kan ja va med nästa gång ;0)

• Iluna

haha, de lät som att vi skulle iväg på värsta resan, emn vi ska bara bila upp till skellefteå till min mamma..men de blir grymt skönt med lite miljöombyte fktist..å få se vårat vackra land lite ;0)

Svar på tråden Mammaledig i Bromma/sthlm