Upphittad fågelunge.
Jag vet att man inte ska ta upp fågelungar. Så nej tack ni behöver INTE predika om detta och hålla stora diskussioner om det. Då kan ni väl vända om direkt...
Vi hittade en fågel unge. Det var trettio grader i skuggan och den stackars fågeln låg på gräsmattan i stekhet sol. Den hade antagligen ramlat ner från sitt bo i stuprännan. Kan sägar omöjligt att sätta tillbaks den p.g.a att dom tas ner om några dagar och det är fyra och en halv meter upp (minst)...
Vi tog upp den och matade den med flugor och mask vilket var doppat i vatten. Någon som har tips på hur många gånger man ska mata ,vad man ska mata med och så vidare?
Jag kunde inte bara lämna den där vilket skulle ha slutat med att katten skulle ha tagit den. Eller i värsta fall hade den fått stekas till döds i solen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-06 21:18:01:
Tack för allt stöd och för att folk berättar att dom har och skulle ha gjort samma sak som jag. Vet fortfarande att det är dumt att försöka ta hand om något vilt. Men mitt samvete skulle ha plågat mig resten av natten och veckan om jag hade låtit den stekas till döds. Fågelungen mår bra efter omständigheterna. Den äter både mask och kattmat. En och annan fluga slinker ner också i den hungriga magen. Den backar till kanten av tallriken som vi har den i tillsammans med gräs, där den puttar ut stjärten lite lätt och lägger sina behov.