• Zocute

Kolla vad häftigt. Ditt namn på Alviska!

Hej,

På denna sida kan du översätta ditt namn till alviska.
    Dvs det språk/skrift som alverna i sagan om ringen har!

VIKTIGT!
    För att det ska bli den snygga stilen så ska du ändra format från Tengwar till PNG. Och Tangwar Parmaite till Sindarin.

Skriv i den övre rutan och tryck på översätt-knappen!

"Liza" blir skitsnyggt....häftigt att ha som tatuering tex. Men alla namn blir inte lika snygga, allt beroende på tycke o smak.
    Man kan ju skriva sina barns namn, sin mans/tjejs, ett bra ord typ "styrka", "frihet" osv o kolla om det blir fint.

Men utan inställningarna ovan så blir det inte nån fin stil på texten...;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-21 12:55:04:
    OJ! Bra att jag skickade med länken va!?....Här kommer den.....

www.tengwar.art.pl/tengwar/ott/start.php

• Svar på tråden Kolla vad häftigt. Ditt namn på Alviska!
  • Hannah74

Vilken sida?

Man är inte dummare än man gör sej..
  • Trinity78

Fast en översättning är det ju inte riktigt. Själv heter jag Elin men för att få samma betydelse på "alviska" så får jag gå tillbaka till grundnamnet som är Helen (Elin är en skandinavisk smeknamnsform av Helen). Helen betyder "fackla" eller "lysande" och detta heter Alcie eller Alce på alviska.

Mitt alviska namn är alltså Alcie.

Kolla här http://www.elvish.org/elm/names/a.html för att få en översättning. Om ditt namn inte finns med kan du kolla på www.behindthename.com för att hitta grundnamnet först.

Reality is a bore
  • Zocute

Jo, men det här är nog mer en översättning till skriften. Och mitt namn är Liza och grundnamnet har ingen betydelse för mig....Då jag faktiskt heter Liza....

;)

• Trinity78
    Zocute skrev 2006-06-21 13:04:14 följande:
    Jo, men det här är nog mer en översättning till skriften. Och mitt namn är Liza och grundnamnet har ingen betydelse för mig....Då jag faktiskt heter Liza....;)
    Fast då skulle du heta Erúve på alviska och inte Liza som är ett "människonamn".
    Reality is a bore
  • Zocute

Jo fast jag menar SKRIFTEN av Liza blir.....det man skriver in!

• adrenalin

Jag tycker Fia blev jättefint....

• Alvi

...men hur får man fram namnet då? Nu får jag bara coola bokstäverna... men hur får man fram namnet på "vårt" alfabet?

Nääe, om man skulle ta och byta texten i sidfoten...?
  • Zocute

Om du menar MIN länk så ställer du in inställningen först, skriver sedan namnet med ditt tangentbord (inte det som finns där) sedan klickar du på knappen under nedre rutan....

• Greten

Coolt!! jag ska tatuera in mina barns namn på ankeln, kanske bli det på Alvisks! Kul tips!!!

Svar på tråden Kolla vad häftigt. Ditt namn på Alviska!