Inlägg från: LillaM |Visa alla inlägg
  • LillaM

HJÄLP!!! Goda råd om vanor och rutiner!!!

Hej!!!
    Det är underbart att vara mamma, har aldrig varit så lycklig förut, men samtidigt är jag så orolig att göra "fel"!!!
    Kan ni dela med er av er vardag??? Undrar väldigt mycket över hur ofta era barn sover, gråter, leker m.m. Min son är 2,5 månad, och han har blivit lite mer missnöjd senaste veckan. Han sover 1-2 timmar flera gånger per dag (kanske 3 gånger) och på natten sover han också bra, ungeför kl 20-03, och 04-06.30. Alltså sover han ganska mycket, eller??? Men jag har lite svårare att få honom att skratta nu, han vill att det ska hända saker hela tiden, verkar bli uttråkad, men samtidigt blir han trött snabbt, kanske överstimulerad. Och ändå vill han inte ligga och pyssla själv några längre stunder. På förmiddagarna fungerar babysittern bra, men inte på eftermiddag/kväll. Jag bär mycket på honom eftersom han inte vill vara någon annanstans, men han är inte helt nöjd med bärandet heller. Är rädd att jag missar något, t.ex. att något inte är bra/fel, eller att jag helt enkelt underhåller honom på fel sätt. Därför får ni gärna berätta om era dagar, och ge mig goda råd!!!
    Våra dagar är alltså sömn/mat/lek/missnöje varvat. Detta tycker jag absolut inte är något problem, trivs jättebra med tillvaron, det är bara det att jag vill vara säker på att min son också trivs, att det är normalt med missnöje till och från under dagen. När man är ute och fikar ser jag många andra bebisar ligga i någon förälders famn en timme med öppna ögon utan att säga ett knyst. Är alla så???

• Svar på tråden HJÄLP!!! Goda råd om vanor och rutiner!!!
  • LillaM

Tack för alla svar!!! Det är så svårt att veta vad som är "normalt". Även om allt verkar vara det när man frågar BVC så måste det ju finnas vissa gränser.
    Simme, hur länge sover din kille per gång??? Min lille har ju börjat sova så här mycket nu. Han verkar ju behöva det eftersom han är lite gnällig, men jag undrar ju vad gnälligheten beror på. Men jag har märkt att han gärna vill sitta/hänga i knät med ansiktet utåt. Sällskapssjuk???

Svar på tråden HJÄLP!!! Goda råd om vanor och rutiner!!!