• Chva72

Går det att bli gravid efter klimakteriet?

Ifall det är som min gynekolog ev. misstänker, att jag (eller mina äggstockar) gått i för tidig vila.. går det att få igång dem då, eller bli gravid på konstgjord väg?

(Väntar på testsvar, den 4/10, men det är lååångt dit!)

Snälla, svara mig nån' om ni vet!

/Christina

• Svar på tråden Går det att bli gravid efter klimakteriet?
  • Marie-anne

Hej! Har gått väldigt mycket ner i vikt och vart hos läkare otaliga ggr och har frågat flera gånger om jag e i klimakteriet. Men inget svar utom att allt ser perfekt ut och vill jag skaffa barn inga problem!

Döm då om min stora förtvivlan att jag är i klimakteriet! Trots en hm barnkanal som ser minst tio år yngre ut än min ålder!

Har gråtit floder och undrar..

E det kört nu??

• UndrandeSökare
    Marie-anne skrev 2018-04-11 16:33:01 följande:

Hej! Har gått väldigt mycket ner i vikt och vart hos läkare otaliga ggr och har frågat flera gånger om jag e i klimakteriet. Men inget svar utom att allt ser perfekt ut och vill jag skaffa barn inga problem!

Döm då om min stora förtvivlan att jag är i klimakteriet! Trots en hm barnkanal som ser minst tio år yngre ut än min ålder!

Har gråtit floder och undrar..

E det kört nu??

Du kan fortfarande skaffa barn med hjälp av äggdonation utomlands om du är under 45-50 (olika åldersregler i olika länder). Kontakta en ÄD-klinik.
  • Marie-anne

Jag är 46 och just ekonomin hindrar mej och jag hörde nu idag jag e på väg in i klimakteriet

• Marie-anne
    UndrandeSökare skrev 2018-04-12 16:38:08 följande:
    Du kan fortfarande skaffa barn med hjälp av äggdonation utomlands om du är under 45-50 (olika åldersregler i olika länder). Kontakta en ÄD-klinik.
    ivf i örebro var uteslutet
    men är det någon som vet något om Livio?
  • UndrandeSökare
    Marie-anne skrev 2018-04-17 08:35:12 följande:

ivf i örebro var uteslutet

men är det någon som vet något om Livio?

Om du är över 43 år är det uteslutet i hela Sverige tyvärr. Du måste vända dig utomlands då, det är din enda chans. Men inte Danmark de har max 45år. I Lettland är det max 50år och i Ryssland max 51år.

Äggdonation hos Avaclinic i Riga Lettland kostar ca 65.000kr.

Kolla om du kan få ett banklån eller öka lånet på bostnaden eller dyl kanske för att få fram pengar ?
  • Marie-anne
    UndrandeSökare skrev 2018-04-17 09:02:29 följande:
    Om du är över 43 år är det uteslutet i hela Sverige tyvärr. Du måste vända dig utomlands då, det är din enda chans. Men inte Danmark de har max 45år. I Lettland är det max 50år och i Ryssland max 51år.

Äggdonation hos Avaclinic i Riga Lettland kostar ca 65.000kr.

Kolla om du kan få ett banklån eller öka lånet på bostnaden eller dyl kanske för att få fram pengar ?
    livio stod att man kunde göra ivf över 45?
  • UndrandeSökare
    Marie-anne skrev 2018-04-17 10:24:43 följande:

livio stod att man kunde göra ivf över 45?

Efter 45 är det absolut chanslöst att göra ivf med egna ägg har min läkare i Aten sagt till mig. Svenska kliniker brukar inte hjälpa kvinnor som fyllt 43 år har jag läst. Inte ens ivfFalun gör det om du fyllt 43år (privat klinik som är lite liberalare).

Har du ringt och pratat med Livio? Och frågat om de gör ÄD elker ivf med egna ägg om man fyllt 46år? Fråga vad det kostar också.
  • Marie-anne
    UndrandeSökare skrev 2018-04-17 20:40:06 följande:
    Efter 45 är det absolut chanslöst att göra ivf med egna ägg har min läkare i Aten sagt till mig. Svenska kliniker brukar inte hjälpa kvinnor som fyllt 43 år har jag läst. Inte ens ivfFalun gör det om du fyllt 43år (privat klinik som är lite liberalare). Har du ringt och pratat med Livio? Och frågat om de gör ÄD elker ivf med egna ägg om man fyllt 46år? Fråga vad det kostar också.

Dom sa att skulle jag vilja nu så måste jag göra med äggdonation
  • UndrandeSökare
    Marie-anne skrev 2018-04-17 22:14:39 följande:

Dom sa att skulle jag vilja nu så måste jag göra med äggdonation

Vad kostar det då? 50.000kr eller mer?
  • Marie-anne
    UndrandeSökare skrev 2018-04-17 22:17:30 följande:
    Vad kostar det då? 50.000kr eller mer?

Tja det är väl något sådant
Svar på tråden Går det att bli gravid efter klimakteriet?