• Chva72

Går det att bli gravid efter klimakteriet?

Ifall det är som min gynekolog ev. misstänker, att jag (eller mina äggstockar) gått i för tidig vila.. går det att få igång dem då, eller bli gravid på konstgjord väg?

(Väntar på testsvar, den 4/10, men det är lååångt dit!)

Snälla, svara mig nån' om ni vet!

/Christina

• Svar på tråden Går det att bli gravid efter klimakteriet?
  • Chva72

Tack för ditt svar.... undrar om det går.. jag har sökt och sökt efter info på nätet, men.. jag blir tokig.. som jag förstår så är äggen slut (?) då äggstockarna gått i vila? (Huga.. hemska tanke..! )

Nån' fler som vet nåt'?

(Grattis förresten Hattifnatt, såg att du snart blir mamma!)

/Christina

• Chva72

Jag märker/märkte inga symptom alls... men jag hoppas ju fortfarande på att jag INTE gått i tidigt klimakterium.. men,men.. med min otur..

Har alltid haft mens, ofta jättemycket o länge.. som förändrades helt efter det att jag fick barn för 3 år sedan.. men sedan har den varit regelbunden men mindre, o färre dgr. Har haft 2 MA, det senaste i maj i år.
    Blev skrapad båda ggr.. sedan hade jag en riktig mens och började utredningen, men läkaren hittade inte mina äggstockar..

• Chva72

Mia1969: Blev du alltså gravid efter hormonbehandling trots höga FSH -värden?

• Chva72

Kickelina: Vad har det kostat er ungefär att få provrörsbefruktning via Fertinova i Finland?
    Är det mycke' resor o så.. ?

• Chva72

Mia1969: Hoppas verkligen det går vägen för dig! Berätta hur det går..

• Chva72

Oj då, vi fick skjuta upp det till en fredag eftersom sambon jobbar borta hela oktober, kommer hem på fredagarna.. därför har vi inte varit i väg än.. tidigaste fredagen det fanns tid var den 22/10...
    Så provsvaren ligger där och väntar, men jag är nästan rädd att se resultatet!

• Chva72

Hallojsan

Det gick bra, kändes som att vinna högsta vinsten !
    (nåja, näst högsta efter bebis då..)

Proverna, både mina 2 samt sambons spermaprov var bra.

Läkaren gjorde ett till VUL och efter sökande ett tag så hittade han mina äggstockar, men de låg snett bakom, lite uppåt som jag fattade det... kunde EV vara det som var problemet, men inte alls säkert.. det kunde göra så att äggledarna fick svårare att "fånga upp" ägget, vad han nu menar med det..? Men läkaren verkar skicklig, och trevlig, så vi får väl se.. fast vi har väntat tillräckligt känns det som, men den som väntar på nått gott......

Ska på kontraströntgen i början/mitten av dec.

.... igår kändes det ev som ägglossning, så jag tvingade mig på sambon fast han sov och var kanontrött.. hehe.. nu får han känna på sin egen medicin, annars är det ju dom som kommer och är kelsjuka då en annan är svintrött..

• Chva72

... ser att det såg lite "fult" ut det där att jag tvingade mig på sambon, men riktigt så illa som det ser ut var det inte.. han var inte ovillig ändå.. så det var ingen våldtäkt.. ni kan va' lugna!

Svar på tråden Går det att bli gravid efter klimakteriet?