• Anonym (Kaffedraken)

    Är du ytlig?

    Om du är på t ex Tinder, sveper du höger på de du tycker ser bra ut då?
    Om du är ute på stan, ser du ibland nån som du tycker ser bra ut?
    Om du svarar ja här, skulle du säga att du är ytlig?

  • Svar på tråden Är du ytlig?
  • Anonym (Njet)

    Nej, swipar inte höger på fotomodellerna eller de mycket yngre. Väljer mest utifrån profiltext och känsla och de som ser ut att vara någon som jag skulle vara vän med. Attraktion för mig är extremt mycket mer än utseende och kommer först när man lärt känna varandra.

    jag är snål med mina likes, då få män sticker ut med humor och personlighet på tinder.

  • Anonym (M0#go)

    Vilken himla tur för dig att inga kvinnor varken vill dejta eller ligga med dig. Så var lite tacksam att dom håller oss borta, om kvinnor är så jävla hemska. 

    Du gillar ju att suga kuk så du borde överväga att hålla dig till det. Män kan ju inte göra något fel, så du borde ju njuta i fulla drag med en manlig och empatisk gentlemanna-dase i munnen. 

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-24 15:40:40 följande:
    Jag har inga fördomar. Jag har livserfarenhet. Så jag hittar inte på att många kvinnor är så som jag beskriver det, och det är de kvinnorna jag kritiserar.
    Det är det som är pudelns kärna: du har INTE livserfarenhet och nu kommer du heller aldrig få det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-24 19:49:57 följande:
    Om du verkligen gillade och respekterade kvinnor skulle du inte starta tråd efter tråd om dömande ytliga dubbelmoraliserande kvinnor när det bara är din mamma och syster som är det.
    Du lägger i en majoritet av alla dina hundratals trådar fram det som att "ALLA" kvinnor beter sig som din rövhatt till morsa och syrra.
    De har förtryckt dig eller så beter du verkligen illa och behöver tillrättavisas, men majoriteten av oss andra kvinnor håller inte på så mot män i vår närhet -  så länge de inte beter sig som rövhattar/ mebisar...
    Man kan gilla kvinnor och ändå vilja prata om de kvinnorna som beter sig illa. Kvinnor som inte är assholes behöver inte ta åt sig, men jag tycker att kvinnor som är assholes gärna kan få sig en tankeställare. Jag tycker inte att kvinnor ska få bete sig hur som helst bara för att de är kvinnor.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 08:38:05 följande:
    Man kan gilla kvinnor och ändå vilja prata om de kvinnorna som beter sig illa. Kvinnor som inte är assholes behöver inte ta åt sig, men jag tycker att kvinnor som är assholes gärna kan få sig en tankeställare. Jag tycker inte att kvinnor ska få bete sig hur som helst bara för att de är kvinnor.
    Säg det direkt till dem då för dessa kvinnor förstår ju inte att det är dem du menar när du anonymt på nätet sitter och beklagar dig.
    Är de ens medlemmar på detta forum och kan dra slutsatsen att du är deras son/bror?
    Hur hjälper det dem eller dig att du startar tråd efter tråd och skriver inlägg efter inlägg om samma saker? De läser det troligen inte ens.

    Så länge ingen säger ifrån så tror väl alla oavsett kön att det de gör/säger är okej. För de som är så korkade att de är fullt medvetna om att de beter sig illa och behandlar andra illa, men ändå fortsätter att göra det borde vara i minoritet av befolkningen.

    Suck!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-26 08:54:45 följande:
    Säg det direkt till dem då för dessa kvinnor förstår ju inte att det är dem du menar när du anonymt på nätet sitter och beklagar dig.
    Är de ens medlemmar på detta forum och kan dra slutsatsen att du är deras son/bror?
    Hur hjälper det dem eller dig att du startar tråd efter tråd och skriver inlägg efter inlägg om samma saker? De läser det troligen inte ens.

    Så länge ingen säger ifrån så tror väl alla oavsett kön att det de gör/säger är okej. För de som är så korkade att de är fullt medvetna om att de beter sig illa och behandlar andra illa, men ändå fortsätter att göra det borde vara i minoritet av befolkningen.

    Suck!
    Det kan jag inte göra för vi har ingen kontakt längre. Men jag har blivit illa behandlad av kvinnor och tycker det är bra att jag delar med mig av mina erfarenheter. Det kan få vissa kvinnor att tänka till, och inse att de kan behandla män bättre. Men du kanske inte tycker att män förtjänar att behandlas med respekt?
  • Anonym (Inte för att du är man utan för som person)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 08:59:01 följande:
    Det kan jag inte göra för vi har ingen kontakt längre. Men jag har blivit illa behandlad av kvinnor och tycker det är bra att jag delar med mig av mina erfarenheter. Det kan få vissa kvinnor att tänka till, och inse att de kan behandla män bättre. Men du kanske inte tycker att män förtjänar att behandlas med respekt?
    Men ALLA ska väl behandlas med respekt eller hur?
    eller är det bara kvinnor som ska behandla män med respekt?
    Varför vågar du inte säga till män och kvinnor att behandla alla både män 
    och kvinnor med respekt?

    Varför ska bara kvinnor tänka till? varför ska inte även män tänka till, vågar du inte säga till män att behandla andra med respekt?

    Vet du, de flesta av oss kvinnor har faktiskt män/sambos mm och vi respekterar
    dom, precis som dom respekterar oss, det är det vanliga sen finns det alltid
    personer både män och kvinnor som inte respekterar andra och det gäller både kvinnor och män och dom gör det till både män och kvinnor.

    Ska inte alla behandlas med respekt anser du? 
    I så fall säger man vill till både män och kvinnor att behandla andra med respekt
    oberoende av kön.

    Det bli väldigt snett om man bara ska säga till det ena könet att bara dom ska respektera det andra könet.

    Som sagt det vanliga är att man behandlar sina män och fruar, sambos mm med respekt, beklagligt om du inte sett att dom flesta faktiskt gör det.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 08:59:01 följande:
    Det kan jag inte göra för vi har ingen kontakt längre. Men jag har blivit illa behandlad av kvinnor och tycker det är bra att jag delar med mig av mina erfarenheter. Det kan få vissa kvinnor att tänka till, och inse att de kan behandla män bättre. Men du kanske inte tycker att män förtjänar att behandlas med respekt?
    Beter man sig som en rövhatt blir man behandlad där efter. Och det oavsett kön. Och alla oavsett kön ska säga ifrån direkt till den/de det berör istället för att sitta på nätet och jolma och ha offerkoftan på.

    Varför tror du att jag och kvinnor i allmänhet skulle anse att vanliga normala skötsamma män inte ska behandlas med respekt just med enda utgångspunkt att de är män? Bara för att din syster och mamma behandlade dig som son och bror med noll respekt? Hur kommer du fram till den funderingen?

    Ska jag anta att alla män vill stoppa handen innan för mina trosor och känna på min f*tta bara för att stollen i toakön på puben ansåg sig ha rätten att göra det?
    Ska jag starta tråd efter tråd om detta för att få alla män att förklara varför de anser sig ha rätten att göra så? För med ditt resonemang så är det ju självklart att alla män anser sig ha det eftersom en tyckte det. 

    Eller så vill jag i alla fall att alla män som anser sig ha rätt till det ska förstå att de faktiskt inte har det. så jag även startar några hundra trådar kring det.
    Alternativt även trådar om dubbelmoralen hos män som skulle slå den kille som tar på deras dotter, men som själva anser att de minsann får klämma okända kvinnor på rumpan/brösten.

    Vet du vad jag gjorde i den situationen? Du får två alternativ:
    1. Gick hem och var kränkt och besviken på alla män och startat massor av trådar om detta och ältat händelsen om och om igen med okända människor på nätet som inte har ett dugg ansvar för stollens beteende.

    2. Sa till honom direkt att han inte alls hade rätt till det och förklarade för honom att han var komplett dum i huvudet som trodde det och sedan vände på klacken och gick.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-26 10:08:09 följande:
    Beter man sig som en rövhatt blir man behandlad där efter. Och det oavsett kön. Och alla oavsett kön ska säga ifrån direkt till den/de det berör istället för att sitta på nätet och jolma och ha offerkoftan på.

    Varför tror du att jag och kvinnor i allmänhet skulle anse att vanliga normala skötsamma män inte ska behandlas med respekt just med enda utgångspunkt att de är män? Bara för att din syster och mamma behandlade dig som son och bror med noll respekt? Hur kommer du fram till den funderingen?

    Ska jag anta att alla män vill stoppa handen innan för mina trosor och känna på min f*tta bara för att stollen i toakön på puben ansåg sig ha rätten att göra det?
    Ska jag starta tråd efter tråd om detta för att få alla män att förklara varför de anser sig ha rätten att göra så? För med ditt resonemang så är det ju självklart att alla män anser sig ha det eftersom en tyckte det. 

    Eller så vill jag i alla fall att alla män som anser sig ha rätt till det ska förstå att de faktiskt inte har det. så jag även startar några hundra trådar kring det.
    Alternativt även trådar om dubbelmoralen hos män som skulle slå den kille som tar på deras dotter, men som själva anser att de minsann får klämma okända kvinnor på rumpan/brösten.

    Vet du vad jag gjorde i den situationen? Du får två alternativ:
    1. Gick hem och var kränkt och besviken på alla män och startat massor av trådar om detta och ältat händelsen om och om igen med okända människor på nätet som inte har ett dugg ansvar för stollens beteende.

    2. Sa till honom direkt att han inte alls hade rätt till det och förklarade för honom att han var komplett dum i huvudet som trodde det och sedan vände på klacken och gick.
    Jag skulle påstå att det är vanligare att kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män, än att män stoppar handen innanför trosorna på en kvinna.
    En skillnad är också att män förväntas ta massa skit, han får inte ta illa upp, för det är mesigt. Hade jag sagt samma till kvinnor så hade de kanske sagt till mig direkt. För de hade blivit arga eller ledsna. Jag som man har ändå känslor och har tagit illa upp av saker som kvinnor sagt till mig. 
  • Anonym (M0#go)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 10:19:33 följande:
    Jag skulle påstå att det är vanligare att kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män, än att män stoppar handen innanför trosorna på en kvinna.
    En skillnad är också att män förväntas ta massa skit, han får inte ta illa upp, för det är mesigt. Hade jag sagt samma till kvinnor så hade de kanske sagt till mig direkt. För de hade blivit arga eller ledsna. Jag som man har ändå känslor och har tagit illa upp av saker som kvinnor sagt till mig. 
    Men varför börjar du inte bara suga kuk och ger fan i kvinnor om män är såna änglar som aldrig gör en kvinna förnär. Du får både suga kuk och känna dig respekterad och kvinnorna slipper dig och ditt tjat. Det är en enkel och fullt görbar lösning på alla dina bekymmer då det faktiskt finns massor av kåta män med extremt låga krav och breda preferenser. Jag har även hört att många unga snygga bögar inte har något emot äldre män heller. 
  • Anonym (Ugh)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 08:38:05 följande:
    Man kan gilla kvinnor och ändå vilja prata om de kvinnorna som beter sig illa. Kvinnor som inte är assholes behöver inte ta åt sig, men jag tycker att kvinnor som är assholes gärna kan få sig en tankeställare. Jag tycker inte att kvinnor ska få bete sig hur som helst bara för att de är kvinnor.
    Det enda dina inlägg genererar är att kvinnor uppfattar män som aggressiva mot dom. De kanske hanterar den informationen genom att hålla sig borta från osäkra, äldre män (som du beskriver dig själv) då de verkar vara farliga.
  • Anonym (Bambi)
    Anonym (Ugh) skrev 2024-04-26 13:12:40 följande:
    Det enda dina inlägg genererar är att kvinnor uppfattar män som aggressiva mot dom. De kanske hanterar den informationen genom att hålla sig borta från osäkra, äldre män (som du beskriver dig själv) då de verkar vara farliga.
    Inte för att vara sån, men jag tror inte kvinnor generellt påverkas av att en man skriver i generaliserande termer. Det är bara en ytterst liten gruppering kvinnor här på FL som reagerar så.
  • Anonym (Tror inte)
    Anonym (Bambi) skrev 2024-04-26 15:54:42 följande:
    Inte för att vara sån, men jag tror inte kvinnor generellt påverkas av att en man skriver i generaliserande termer. Det är bara en ytterst liten gruppering kvinnor här på FL som reagerar så.
    Jag tror faktiskt att du har fel där. På senaste åren har många tröttnat på hur män uttrycker sig på nätet, oavsett om det är på sociala medier, dejtingappar eller i forum. Är med i en tjejgrupp på FB med nästan 200 000 kvinnor och där pratas det otroligt mycket om hur trötta de är på hur män uttrycker sig online. Så att tro att det är en "ytterst liten gruppering på FL" köper jag inte för fem öre. TS är bara en droppe i havet, men har full förståelse för att folk blir totalt avtända och ibland faktiskt lite rädda. Vore inte så kul om man träffade någon med liknande resonemang som en del män på nätet har.

  • Fiona M
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 08:59:01 följande:
    Det kan jag inte göra för vi har ingen kontakt längre. Men jag har blivit illa behandlad av kvinnor och tycker det är bra att jag delar med mig av mina erfarenheter. Det kan få vissa kvinnor att tänka till, och inse att de kan behandla män bättre. Men du kanske inte tycker att män förtjänar att behandlas med respekt?

    Har du brutit kontakten med din mamma och syster? 


    Grattis! När hände det här?

Svar på tråden Är du ytlig?