• Maja2003

    Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta

    www.svt.se/nyheter/utrikes/hamas-attack-mot-israel

    14:16.

    "Samtidigt gratulerar vi er vars nära och kära förärats med martyrskap, säger Hassan Nasrallah och syftar på de civila som dött, enligt kanalen."

    Vilka friska människor gratulerar folk vars anhöriga dött?

    Det är så här islamism fungerar. Ju fler palestinier som dör, desto bättre för Hamas och Hizbollah. Det är av denna anledning Hamas placerar sig själva i de mest tättbefolkade områdena i Gaza, så att om Israel slår till mot dem kommer de döda massa civila samtidigt. Så kan Hamas går ut till världspressen och säga "Israel dödar våra barn".

    Sluta säg att Israel mördar. De måste slå tillbaka mot Hamas, och det är omöjligt att göra det utan att massa civila dör, pga hur Hamas och andra islamister är funtade.

  • Svar på tråden Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta
  • Anonym (Fader)
    Björkenli skrev 2024-04-29 18:22:23 följande:

    Fader

    Genom att posta detta så ger det intrycket att du tror att problemet är ungefär lika vanligt bland judar som hos muslimer, dvs att ungefär lika många muslimer önskar att judar ska dö och firar deras död, som att judar önskar motsvarande mot muslimer? Stämmer det att det är detta du vill förmedla med länken?


    Nej. Det var absolut inte det jag skrev eller menade. Jag tycker bara att alla extremister har samma agenda och tänker på exakt samma sätt. 

  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-29 17:58:50 följande:
    Du varken läser eller förstår det lilla du läser. :)))))))) 

    Argumentera istället för att bara kasta ur sig svammel typ "onödigt att skriva något". jaha hahaha kära någon...DU HAR JU INGET ATT SÄGA. :D

    Vad är det som inte stämmer och varför? Varsågod och skriv, sakligt och visa hur väl utbildad du är ...minsann ;)
    https%3A//www.algemeiner.com/2024/04/26/former-icj-president-says-world-court-did-not-rule-genocide-claim-against-israel-is-plausible/

    Om du har missat det grundläggande i hela diskussionen de senaste sidorna - SKYLL INTE PÅ ANDRA! Det är du som inte hänger med. 

    Det krävs väl inga ytterligare förklaringar? Jag har ju förklarat det tidigare och DU citerade det inlägget.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-29 17:52:28 följande:
    Du är inte bara okunnig utan även extrem när det gäller att ljuga.

    Visa din källa! Länka, snälla länka till din källa! En förre detta domare, som inte längre jobbar och som inte har insyn överhuvudtaget till alla bevis eftersom han inte jobbar på det fallet. Det ändrar absolut ingeting. Det finns domare som jobbar på fallet och tillgång till all information. Deras kommentarer visar åt andra hållet, att många bevis finns som förmodligen kommer att resultera i att det som görs i Gaza är folkmord. 

    Hahah kära någon "det skulle krävas en jurist"!? ICJ domare är ju experter på juridik. Finns det någon gräns på hur dumma kommentarer får man skriva? Det borde vara olagligt :)

    Jag försöker inte blufffa dig...du gör det väldigt bra själv, mot dig själv ;)

    Källan har ju någon ställt in i tråden, men jag har letat upp den IGEN, och citerat den i senaste inlägget. JA, det var just från en ICJ-domare. Det är det jag säger. 

    Men du låtsas bara inte kunna läsa och ha ett minne som en guldfisk för att förvirra här, eller hur? 

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-04-30 12:23:20 följande:
    https%3A//www.algemeiner.com/2024/04/26/former-icj-president-says-world-court-did-not-rule-genocide-claim-against-israel-is-plausible/

    Om du har missat det grundläggande i hela diskussionen de senaste sidorna - SKYLL INTE PÅ ANDRA! Det är du som inte hänger med. 

    Det krävs väl inga ytterligare förklaringar? Jag har ju förklarat det tidigare och DU citerade det inlägget.

    Algemeiner är en pro-israelisk, sionistisk media som har publicerat innehåll som försvarar sionismen. Det är enkelt att googla fram deras artiklar där de försvarar sionism. Så det de skriver är med all säkerhet desinformation. 


    Internationella domstolen (ICJ) har funnit det troligt att Israels agerande i Gaza kan uppgå till folkmord och har beordrat Israel att vidta åtgärder för att förhindra ytterligare kränkningar av folkmordskonventionen. Och det är inte en slutgiltig dom eftersom ?rättegången? pågår. Men, bevisen är tillräckliga för att ICJ skulle beordra Israel att vidta dessa åtgärder.


    I en avgörande dom den 26 januari 2024 beordrade ICJ Israel att säkerställa att dess militär inte begår någon handling som utgör folkmord, förhindrar och straffar uppvigling till folkmord, möjliggör tillhandahållande av humanitärt bistånd och bevarar bevis på potentiella brott.


    Domstolen fann att civilbefolkningen i Gaza fortfarande är extremt sårbar på grund av det pågående våldet, som har resulterat i tiotusentals döda och skadade, förstörelse av hem och livsviktig infrastruktur och massiva fördrivningar.


    Domstolen avvisade Israels argument att dess handlingar var motiverade som självförsvar och fann att Israel inte kan fortsätta att bombardera, fördriva och svälta befolkningen samtidigt som de tillåter tjänstemän att avhumanisera palestinier genom potentiellt folkmordsuppvigling.


    En amerikansk federal domare i Kalifornien citerade också ICJ:s slutsatser i att avvisa en stämningsansökan mot Biden-administrationen för att ha tillhandahållit militärt stöd till Israel, och påstod att de bevis som presenterades tydde på att Israels behandling av palestinier i Gaza kan utgöra folkmord enligt internationell lag.


    ICJ:s dom har betydande konsekvenser för Internationella brottmålsdomstolen (ICC), som också utreder situationen i Palestina. ICC-åklagaren skulle kunna ta hänsyn till ICJ:s iakttagelser om sannolikheten för folkmord och vikten av uttalanden från israeliska ledare när de avgör om de ska begära arresteringsorder.


    Även domstolen i USA kom fram till samma slutsats. Källa: www.theguardian.com/world/2024/feb/01/genocide-gaza-israel-california-court

    "Ändå, som ICJ [den internationella domstolen] har funnit, är det troligt att Israels uppträdande motsvarar folkmord", sa domaren i fallet, Jeffrey White, i sin dom , i ett fall som väckts av palestinska människorättsgrupper och enskilda palestinier mot president Joe Biden, Antony Blinken, utrikesministern och Lloyd Austin, försvarsministern.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-30 15:43:32 följande:

    Algemeiner är en pro-israelisk, sionistisk media som har publicerat innehåll som försvarar sionismen. Det är enkelt att googla fram deras artiklar där de försvarar sionism. Så det de skriver är med all säkerhet desinformation. 


    Orkar inte läsa allt ditt svammel. Av erfarenhet. Det brukar ju komma samma saker om och om. 

    Det här argumentet är i alla fall fullständigt ogiltig. Det finns en VIDEO! Domaren säger detta på video. Det skulle inte spela någon roll om det så vore Pravda som publicerar det.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-30 15:24:20 följande:
    Ge oss källa och sluta ljuga. Du gör bara narr sv dig själv när du svamlar. Du anger aldrig dina källor utan förvränger precis allting i riktig sionistisk anda.
    Jag anger ALLTID källor, var det det du menade? Däremot fick vi förklara för dig flera gånger vad en källa är, eftersom du hävdade att du hade källa när du bara hade med någon skärmdump på en artikel. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-04-30 16:36:02 följande:
    Orkar inte läsa allt ditt svammel. Av erfarenhet. Det brukar ju komma samma saker om och om. 

    Det här argumentet är i alla fall fullständigt ogiltig. Det finns en VIDEO! Domaren säger detta på video. Det skulle inte spela någon roll om det så vore Pravda som publicerar det.
    haha läsa gör du säkert, men svara det är lite svårare ;)

    Du har inget svar på mina väldigt sakliga kommentarer. Så är det bara. Men, du har otroligt stort behov att svara..så vad gör du då? Jo då, då ljuger du och förvränger saker på ett så löjligt sätt att man inte kan annat än bara skratta. Jag svarar dock på alla dina kommenterar, sakligt, detaljerat och även anger källor som är alltid oberoende och pålitliga. Det är så man diskuterar som vuxna och utbildade människor. Du borde lära dig det ;)
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-04-30 16:36:02 följande:
    Orkar inte läsa allt ditt svammel. Av erfarenhet. Det brukar ju komma samma saker om och om. 

    Det här argumentet är i alla fall fullständigt ogiltig. Det finns en VIDEO! Domaren säger detta på video. Det skulle inte spela någon roll om det så vore Pravda som publicerar det.

    Nyckelbevis som ICJ citerade angående potentiellt folkmord av Israel mot palestinier i Gaza:


    Åtskilliga uttalanden från högt uppsatta israeliska tjänstemän och militär personal som kan utgöra offentlig och direkt uppvigling till folkmord, som Israel har misslyckats med att utreda och straffa. ICJ citerade över 500 sådana uttalanden som dokumenterats av projektet Law for Palestine.


    Pågående attacker från den israeliska militären som har dödat minst 34 000 palestinier och skadat ytterligare 70 000, inklusive luftangrepp på bostadsområden, skolor, sjukhus, ambulanser och flyktingläger.


    Israels stränga restriktioner för tillhandahållandet av grundläggande tjänster och humanitärt bistånd till civila i Gaza, inklusive blockering av hjälpkonvojer och bombning av UNRWA:s hjälplastbilar, vilket enligt ICJ kan uppgå till "livsförhållanden som är beräknade att åstadkomma den fysiska förstörelsen av gruppen i sin helhet eller delvis?.


    Israels underlåtenhet att förhindra och bestraffa uppvigling till folkmord, såväl som dess underlåtenhet att vidta effektiva åtgärder för att bevara bevis på potentiella krigsförbrytelser och folkmord, vilket ICJ beordrade Israel att göra.


    ICJ fattade inte ett slutgiltigt beslut om huruvida folkmord har begåtts, eftersom det skulle kräva en prövning av fallets meriter. De citerade bevisen tyder dock på att ICJ fann rimliga skäl att tro att folkmord kan inträffa och beordrade Israel att vidta brådskande åtgärder för att förhindra och bestraffa sådana handlingar.

  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-30 17:28:25 följande:
    haha läsa gör du säkert, men svara det är lite svårare ;)

    Du har inget svar på mina väldigt sakliga kommentarer. Så är det bara. Men, du har otroligt stort behov att svara..så vad gör du då? Jo då, då ljuger du och förvränger saker på ett så löjligt sätt att man inte kan annat än bara skratta. Jag svarar dock på alla dina kommenterar, sakligt, detaljerat och även anger källor som är alltid oberoende och pålitliga. Det är så man diskuterar som vuxna och utbildade människor. Du borde lära dig det ;)
    Hur skule jag kunna ljuga och förvränga, när jag inte ens kommenterar? TITTA på videon! Den är bara på en eller två minuter.  Allt annat är ointressant. 
Svar på tråden Ni som tror att Hamas och islamister inte vill se fler döda civila, läs detta