• Anonym (M)

    Trött på snokande flickvän!

    För ett par månader sen var jag tyvärr otrogen några gånger mot min flickvän, med en annan tjej som jag träffat på nätet.  
    Insåg efter det att jag verkligen älskar min tjej, och att det är henne jag vill vara med.  Hon blev helt vansinnig när hon fick reda på att jag varit med en annan, krävde att jag aldrig mer skulle prata med den tjejen jag var otrogen med, i så fall så kunde hon tänka sig att fortsätta vara tillsammans med mig, om jag bröt helt med den andra.  
    Vidare så ville hon ha mina lösenord och pinkod till mobilen och fb, så hon kunde ha koll på att jag inte hade kontakt med den andra tjejen.  Hon fick det, men  detta resulterade bara i bråk, då hon blev galen när hon  såg att den andra tjejen skriver till mig, och att jag svarat henne.   Jag har inte varit otrogen igen, men vill vara vän med den andra...

    Min flickvän har blivit väldigt svartsjuk, och har förändrat sitt beteende.  Blir ofta bråk efter att hon loggat in på min fb och mobil.    Så nu idag bytte jag lösenord på fb och ändrade på mobilen så att bara mitt fingeravtryck kan låsa upp den.  Hon blev skitförbannad!   Och det blev bråk.  Tycker jag har rätt till mitt privatliv, och varför ska hon ha tillgång till mina saker?   Jag har inte varit otrogen igen, jag är med min flickvän, men blir trött på allt bråk. 

  • Svar på tråden Trött på snokande flickvän!
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2016-02-29 15:46:39 följande:
    Tror till viss del du har rätt.  Mitt dåliga samvete gör att jag blir arg på henne och hennes svartsjuka.   Samtidigt borde hon ju känna att det är något värt att jag valde henne före den andra tjejen?  Att det är henne jag är med? 
    Det hade hon säkert gjort också om du inte hade valt att fortsätta ha kontakt med den andra tjejen.
    Anonym (M) skrev 2016-02-29 15:56:31 följande:
    Nej, jag hade såklart inte tyckt det var ok om hon var otrogen och fortsatt träffa snubben.   
    Anonym (Omg) skrev 2016-02-28 06:29:31 följande:
    Alltså du är så humla trög att du verkligen inte fattar?! Kan du även svara på frågan om du hade varit okej med om hon var "vän" med en man hon legat med bakom din rygg?!
    Nej, det hade inte varit ok. Ja, jag älskar min flickvän   Jag förstår att jag sårat henne, men samtidigt så känner jag för den andra tjejen också...   Hon älskade mig, och litade också på mig.  Hon blev också sårad, men hon är inte lika arg som min flickvän, utan hon tar det lugnare, och säger att hon finns där för mig, och väntar på mig... Och att hon kan ge mig riktig kärlek. 
    Låter säkert helt sjukt, men min flickvän kan bli  så aggressiv ang detta.  Har nog inte nämnt det innan, men min flickvän fick ett missfall strax före allt detta, och det kanske också påverkar hennes känslor?  Hormoner?    
    Men om du inte hade tyckt att det hade varit ok om hon varit otrogen och fortsatt ha kontakt med den hon arit otrogen med,varför gör då du så mot henne?
    Är inte det lite dubbelmoral?

    Fortsätter du alltså ha kontakt med den adra tjejen för att hon älskade dig och blev sårad?
    Av medkänsla alltså?
    Jag tycker du ska fundera på vad som är viktigast för dig,att fortsätta vara med din flickvän eller vara vän med den andra tjejen.
    För just nu verkar du inte veta vad du vill.

    Ja,det är klart att din flickvän mår dåligt om hon just fått ett missfall.
    Att du sen valde att vara otrogen ovanpå allt det gjorde ju inte saken bättre.

    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2016-02-29 16:08:58 följande:
    Min flickvän gick in och blockade henne från mitt konto, men jag tog bort blockeringen. 
    molly50 skrev 2016-02-29 09:30:08 följande:
    Tjejen som TS bedrog sin flickvän med kanske inte heller har alla indianer i kanoten som är med på att ha fortsatt kontakt med TS fast hon vet att han valde sin flickvän före henne och att det kan vara känsligt för hans flickvän.
    Hon älskar mig och är beredd att göra allt för mig...   Därför hon fortfarande vill ha kontakt, hon säger att hon väntar på mig och finns där, oavsett... Är ganska säker på att hon inte bryr sig om min flickväns känslor, de hade en rejäl catfight via fb och sms efter att min flickvän fått reda på otroheten...    De trackar varandra och skriver skit om varandra till mig... 
    Men varför sätter du inte stopp för det då?
    Eller tycker du att det känns bra att ha sårat två tjejer?
    Om du verkligen vill vara med din tjej så måste du sätta stopp för det här.
    Och du borde börja med att avsluta kontakten med den andra tjejen och stå upp för din flickvän.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Jessica) skrev 2016-02-29 18:13:50 följande:

    Ok, jag har blivit tipsad av mina vänner om denna tråden, men avvaktat, och ville inte skriva förrän jag var helt säker på att det var mig det handlade om, men det är jag nu..   Alltför mycket stämmer, tror inte längre att det är ett sammanträffande. 

    Kan inte mycket mer än bekräfta vad min pojkvän (TS) skriver,  det stämmer i helhet.

    Jag vet att han hade en "vän" som han skrev med, men trodde (ville tro) att det var precis som han sa,  just en vän...    Fick reda på att han varit otrogen med henne vid flera tillfällen, när detta avslöjades så  bröt han ihop totalt, och ville göra allt för att få de bra mellan oss igen.  Han ville inte ha henne, skulle bryta med henne, han älskade mig, ville gifta sig med mig, få barn med mig etc.   Hon var ett misstag. 

    Jag ställde som krav att han skulle bryta med henne helt, när det blev uppenbart att han inte gjort det (hon skickade deras konversationer till mig, de var relativt oskyldiga från hans sida, men likväl hade han inte brutit med henne)

    Hon har hotat mig, och skriver till mig gång på gång att jag(!) är en hora som ligger med alla, att jag är äcklig och ful, och det är henne som han älskar.  Att jag är värdelös och inte betyder något för honom.  


    Om du är TS flickvän så kan jag bara beklaga det du har fått gå igenom.

    Försök att inte bry dig om den andra tjejen. Hon är förmodligen också väldigt sårad och ledsen. Det är bara beklagligt att hon tar ut det på dig.
    Men hotar hon dig så borde du anmäla det. Det är inte ok!

    Sedan borde du också fundera på om du vill fortsätta vara tillsammans med någon som inte vet vilket ben han ska stå på.
    Var ärlig mot dig själv och fundera på om du inte förtjänar bättre än så här.
    Om han vägrar att släppa kontakten med den andra tjejen,men vill ha dig kvar men ha hårdare regler för dig än för sig själv,då är han inte värd att kämpa för.
    Kom ihåg det.

    Lycka till vad du än väljer att göra!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Jessica)
    Kirenaj68 skrev 2016-03-01 05:02:17 följande:
    Hon fick ett missfall, sa du? Var du pappan till barnet?
    Kirenaj68 skrev 2016-03-01 05:05:36 följande:
    Du fick ett missfall också?

    Naturligtvis min pojkvän som var pappan.  Jag har inte varit otrogen. 
  • Anonym (Jessica)
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-03-01 11:39:18 följande:
    Han har ju erkänt det här om inte annat. Både kontakten och hur han känner för henne.

    Vore jag dig så skulle jag bespara mig själv mer dramatik och hjärtesorg. Hans inställning visar att han inte har dig och ert förhållandes bästa för ögonen. Han har betett sig väldigt respektlöst och kärlekslöst mot dig.

    Om han verkligen hade älskat dig såsom han påstår, så hade det varit väldigt enkelt för honom att bryta med den andra tjejen. I min värld så ser han dig som en back-up. Han tycker säkert om dig, men älskar han dig? Knappast...
    Nja, det är ju snarare henne som han har som en back-up...
  • Anonym (Jessica)

    Har läst allt, men orkar inte svara just nu...   Har precis upptäckt att jag är gravid igen.  Så behöver samla mina tankar ett tag...

  • Anonym (Moa)
    Anonym (M) skrev 2016-02-29 15:56:31 följande:
    Nej, jag hade såklart inte tyckt det var ok om hon var otrogen och fortsatt träffa snubben.   
    Nej, det hade inte varit ok. 

    Varför ska det vara OK för dig då att fortsätta att ha kontakt med henne, när du anser att det omvända absolut inte hade varit OK?

    Luktar dubbelmoral!
  • Anonym (Moa)
    Anonym (M) skrev 2016-02-29 16:08:58 följande:
    Min flickvän gick in och blockade henne från mitt konto, men jag tog bort blockeringen. 
    Hon älskar mig och är beredd att göra allt för mig...   Därför hon fortfarande vill ha kontakt, hon säger att hon väntar på mig och finns där, oavsett... Är ganska säker på att hon inte bryr sig om min flickväns känslor, de hade en rejäl catfight via fb och sms efter att min flickvän fått reda på otroheten...    De trackar varandra och skriver skit om varandra till mig... 
    Varför känner du att du måste få ha den andra tjejen kvar som en back-up? Förväntar du dig att ditt nuvarande förhållande ska gå i kras, frågan är bara när inte om?
  • Anonym (Jessica)

    Molly50: Tack! Ja jag är tyvärr 99% säker på att det är min pojkvän som är TS. Har raderat hennes hot, men fortsätter hon nu så sparar jag dem och anmäler. Tror inte det kommer leda nånstans, men ändå.. Det har varit lugnt ett tag nu. Jag reagerade på det sättet att jag bara raderade direkt det som hon skrev till mig, för det innehöll så mycket intima detaljer om deras sex, så jag stod bara inte ut... Min pojkvän skyller mer eller mindre på mig, hade jag bara blockat henne direkt från mina kontakter, så hade jag aldrig behövt stå ut med detaljer om deras sex och hot osv. Jag har mig själv att skylla, enligt honom. Precis som att det inte var han som startade allt detta...

  • molly50
    Anonym (Jessica) skrev 2016-03-04 19:15:00 följande:

    Molly50: Tack! Ja jag är tyvärr 99% säker på att det är min pojkvän som är TS. Har raderat hennes hot, men fortsätter hon nu så sparar jag dem och anmäler. Tror inte det kommer leda nånstans, men ändå.. Det har varit lugnt ett tag nu. Jag reagerade på det sättet att jag bara raderade direkt det som hon skrev till mig, för det innehöll så mycket intima detaljer om deras sex, så jag stod bara inte ut... Min pojkvän skyller mer eller mindre på mig, hade jag bara blockat henne direkt från mina kontakter, så hade jag aldrig behövt stå ut med detaljer om deras sex och hot osv. Jag har mig själv att skylla, enligt honom. Precis som att det inte var han som startade allt detta...


    Att han skyller på dig är kanske ett sätt att försöka dölja sitt dåliga samvete. Men det är ju ingen ursäkt.
    Allt är hans fel och ingen annans! Du har inte valt att han ska vara otrogen och du har heller inte bett att hans älskarinna ska skriva till dig och hota dig och berätta intima detaljer om deras sex.
    Så hon är också delvis medskyldig till det här.
    Men du gör rätt i att anmäla henne om det fortsätter. Att hota någon är aldrig ok!
    Att berätta för dig om deras sex är nog bara ett bevis på hennes omognad och att hon är svartsjuk.
    Men hon tar tyvärr ut det på fel person.

    Hur går det för dig annars? Jag hoppas att du mår så bra det bara går.
    Har du funderat på om du ska stanna hos din kille eller om du ska gå?
    Vad du än väljer så hoppas jag att allt går bra för dig!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Du är patetisk)
    Anonym (Jessica) skrev 2016-03-04 19:15:00 följande:

    Molly50: Tack! Ja jag är tyvärr 99% säker på att det är min pojkvän som är TS. Har raderat hennes hot, men fortsätter hon nu så sparar jag dem och anmäler. Tror inte det kommer leda nånstans, men ändå.. Det har varit lugnt ett tag nu. Jag reagerade på det sättet att jag bara raderade direkt det som hon skrev till mig, för det innehöll så mycket intima detaljer om deras sex, så jag stod bara inte ut... Min pojkvän skyller mer eller mindre på mig, hade jag bara blockat henne direkt från mina kontakter, så hade jag aldrig behövt stå ut med detaljer om deras sex och hot osv. Jag har mig själv att skylla, enligt honom. Precis som att det inte var han som startade allt detta...


    Du är bättre utan din pojkvän... Tro mig... Mitt ex höll också på så... ville inte släppa sin älskarinna.... Jag fick skulden för att jag mådde dåligt när han addade henne på FB.... Dessutom fick jag bära skott för att hon tydligen påstod att jag sagt och gjort saker mot henne när jag inte hade gjort något!!! Det hela ledde till att jag stressades till att få ett missfall (upptäckte att jag var gravid strax efter att jag upptäckte att han varit otrogen, han lovade bot och bättring så vi skulle behålla... Men så började jag få skit för att jag bad honom sluta träffa sin älskarinna och även sluta ha kontakt med henne) Han lovade som resultat att bryta kontakten (skam över mitt missfall typ) men någon månad senare så upptäckte jag att han fortfarande var otrogen, bara hade bytt till en ny mail som jag inte hade insyn i... Och när jag upptäckte den så upptäckte jag henne och flera andra som han fortfarande träffade bakom min rygg... 


    Din pojkvän vägrar inse att det är han som är orsaken... han som är boven i dramat! Du är värd såååå mycket bättre!! Om han inte har vett att värdesätta dig så är han inte värd dig! Låt den andra ha honom... de kanske är värda varandra.... En gång otrogen alltid otrogen du vet.... 


    Tusen kramar!!!


    (mitt nick syftar inte på dig utan på din pojkvän.... skrev till honom innan)

  • Aaaaah

    Du begriper väl att du inte kan vara vän med den andra tjejen efter att du varit otrogen med henne?!? Hade dumpat dig direkt!

    Varför blir din tjej vansinnig om du nu inte har något konstigt på telefon eller fb?

  • Anonym (Jessica)

    Jag mår så sjukt dåligt! Han tog bort henne från alla kontakter, fb, mobil osv... Men upptäckte att han sen lagt till henne igen. Konfronterade honom, och han blev arg på MIG! Att jag är knäpp och kontrollerar honom... Har mått så dåligt, fått panikångestattacker, huvudvärk och allt har varit så jobbigt... Han vill inte prata med mig. Det som oroar mig mest nu är att jag börjat blöda, rädd för missfall

  • Anonym (Du är patetisk)
    Anonym (Jessica) skrev 2016-03-21 22:10:28 följande:

    Jag mår så sjukt dåligt! Han tog bort henne från alla kontakter, fb, mobil osv... Men upptäckte att han sen lagt till henne igen. Konfronterade honom, och han blev arg på MIG! Att jag är knäpp och kontrollerar honom... Har mått så dåligt, fått panikångestattacker, huvudvärk och allt har varit så jobbigt... Han vill inte prata med mig. Det som oroar mig mest nu är att jag börjat blöda, rädd för missfall


    Släpp honom... du kommer få det sååå mycket bättre utan honom... Han är inte värd dig... Inte för fem öre!!1
  • Anonym (Jessica)

    Jag älskar honom. Svårt att föreställa sig kanske, men när det är bra finns det ingen som kan mäta sig med honom. Otroligt kärleksfull och bra på alla sätt. Till och med under perioden han var otrogen så var han jättegullig mot mig. Så jag anade inget, och det känns väldigt jobbigt idag. Men jag tror inte han älskar mig längre. I början när otroheten kom fram, grät han och gjorde allt för att jag skulle förlåta honom. Han kunde varken sova eller jobba, ringde mig hela tiden och grät och var helt förstörd. Igår kväll betedde han sig riktigt respektlöst. Jag frågade om han kunde komma över, så vi kunde diskutera detta. Det ville han först inte. Sen kom han i alla fall. Jag sa att jag visste att han fortfarande hade henne på både fb och mobil. Han förnekade detta. Jag lyckades få tag på mobilen, och såg att visst fanns hon där! Tyvärr hann jag inte se om de skrivit nåt senaste tiden. Jag blev arg och ledsen och besviken. Börjar gråta och ber honom ta bort henne. Då svarar han inte, utan sitter och gäspar i soffan. Jag gråter mer och säger att jag inte kan lita på honom ju. Sen blir jag mest arg. Han skrattar till. Jag säger att jag tolkar denna respektlösheten som att han inte bryr sig längre. "Tolka det hur du vill " svarar han. Sen pussar han mig och går hem.

  • molly50
    Anonym (Jessica) skrev 2016-03-22 13:59:58 följande:

    Jag älskar honom. Svårt att föreställa sig kanske, men när det är bra finns det ingen som kan mäta sig med honom. Otroligt kärleksfull och bra på alla sätt. Till och med under perioden han var otrogen så var han jättegullig mot mig. Så jag anade inget, och det känns väldigt jobbigt idag. Men jag tror inte han älskar mig längre. I början när otroheten kom fram, grät han och gjorde allt för att jag skulle förlåta honom. Han kunde varken sova eller jobba, ringde mig hela tiden och grät och var helt förstörd. Igår kväll betedde han sig riktigt respektlöst. Jag frågade om han kunde komma över, så vi kunde diskutera detta. Det ville han först inte. Sen kom han i alla fall. Jag sa att jag visste att han fortfarande hade henne på både fb och mobil. Han förnekade detta. Jag lyckades få tag på mobilen, och såg att visst fanns hon där! Tyvärr hann jag inte se om de skrivit nåt senaste tiden. Jag blev arg och ledsen och besviken. Börjar gråta och ber honom ta bort henne. Då svarar han inte, utan sitter och gäspar i soffan. Jag gråter mer och säger att jag inte kan lita på honom ju. Sen blir jag mest arg. Han skrattar till. Jag säger att jag tolkar denna respektlösheten som att han inte bryr sig längre. "Tolka det hur du vill " svarar han. Sen pussar han mig och går hem.


    Förlåt mig,men han verkar inte ha någon som helst respekt för dig.
    Jag tycker du ska fundera allvarligt på om du verkligen vill spendera ditt liv och ödsla tid och energi på en sådan skitstövel.
    Om han inte kan släppa taget om den andra kvinnan och inte ens förstår varför han måste göra det så är han inte värd att kämpa för.
    Jag förstår att det är svårt nu när du är gravid och allt. Men du förtjänar bättre än ett praktarsel som han  Det ska du komma ihåg.

    Kram och lycka till! Vad du än väljer att göra!
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Trött på snokande flickvän!