• dilkevir

    Flicka 8 år för stor för herrarnas omklädningsrum?

    Min dotter brukar gå och simma med sin pappa en gång per vecka. Hittills har hon gått med honom in på herrarnas för att byta om men vi börjar fundera på om hon är för stor snart.
    Pedofila drag är inte så jättevanligt, så det är inte det vi oroar oss för främst, utan mer när andra män kan börja känna obehag av en "förpubertal" flicka i deras omklädningsrum. Eller när hon kan börja tycka att det är jobbigt att vara bland nakna män. Just nu bryr hon sig inte alls, är mer fokuserad på simningen.
    Vad tycker ni med ungefär jämngamla barn?

  • Svar på tråden Flicka 8 år för stor för herrarnas omklädningsrum?
  • plastmamma

    Detta verkar vara det nya ilandsploblemet.

    Varför inte göra det så enkelt som att fråga flickan om hon vill byta om själv inne på damernas?
    Kanske du kan följa med henne några gånger och visa hur hon ska göra med lås och grejer?

    Känner hon sig otrygg med att gå in och byta om själv så kanske ni kan börja öva på det nu för så småning om så kommer hon att behöva byta om själv.

    Allt snack om pedofiler och dylikt tycker jag är larvigt. Alla dessa män i omklädningsrummet, tror ni inte att de haft barn sjäva?  Ska man gå och vara rädd för pedofiler har man inget på ett badhus att göra alls.
    Jag skulle vara mer rädd att ungen blir bortrövad, ramlar i duschen eller något annat när de går och byter om själva.

    Fråga henne om vad hon vill och börja öva på att byta om själv så blir det nog bra.


  • Tulipanen

    Hej

    Har en dotter på 8 år som byter o duschar på tjejernas omklädning, men börjar reagera på att pojkar duschar där inne eftersom deras mamma är med. Min dotter vill nu inte duscha om där är pojkar . alla duscharna är helt öppna i omklädningsrummet. frågan är ju hon tycker om att simma men säger hon vill inte byta om när pojkar är där oavsett ålder.

  • Saramamma01

    Håller med plastmamma om att pedofilsnacket är larvigt.
    Skulle nu någon titta så är ju ändå föräldern med och det skulle ju aldrig kunna hända nåt. Är barnet själv dock så är det ju alltid annorlunda.
    Är man rädd för att någon skulle titta på ens barn så är det ju som sagts innan kanske inte nån idé att överhuvudtaget åka till badhus, stränder mm 

  • FixarFrasse

    Man måste ta hänsyn till båda parter (både till flickan och gubbarna)
    Vi brukade göra såhär:
    Jag gick först in och kollade så ingen stod helt naken. Hon gick in på toaletten i vårt (herrarnas) omklädningsrum och bytte om; jag stod utanför och hon knackade när hon var klar. När jag knackade tillbaka kom hon ut; då slipper man att någon står och visar paketet, så blir det inte pinsamt för varken honom eller henne.

  • vägkorsning
    zigne skrev 2012-02-28 08:56:23 följande:
    Ja men nu är ju TS väldigt intresserad av att veta vad de vuxna männen eventuellt kan känna för obehag av att ha en förpubertal flicka i sitt duschrum!!! Det är väl viktigast att de gubbarna kan känna sig trygga? Den lilla flickan har ju tydligen en mamma men gubbarnas mammor kanske inte lever längre.
    Zigne, du verkar ha en seriös hangup på det här med männen. Att jag är "väldigt intresserad" av vad de tycker är väl ändå överdrivet. I min trådstart undrar jag ju när hon själv kan tycka att det är jobbigt. Eftersom hon själv inte bryr sig just nu.
    VAR i min tråd har jag skrivit att jag vill att män ska vara trygga? Att det är viktigare att de är trygga än mitt barn? Det är en hemsk grej att antyda, alltså att jag indirekt uppmuntrar pedofili och inte skyddar mitt barn. Jag tror inte att normala friska män känner sig rubbade i sin trygghet av en liten flicka. Som sagt, jag gillar inte det du läser in i mina inlägg och det du insinuerar. Jobba med dig själv och dina tidigare upplevelser istället (utanför FL alltså) för att läsa in bisarra saker i normala frågeställningar.

    Sen vill jag bara poängtera att jag inte dragit igång den här peddodiskussionen. Jag är inte orolig över pedofiler utan främst det sociala och hennes egen oro. Men jag har skrivit det ett antal ggr (och även hur vi hanterade badhusgrejen och hur det liksom slutade) och orkar inte skriva det igen.
  • pcj
    stenhjärta skrev 2012-02-29 22:31:13 följande:
    Signe, du verkar ha en seriös hangup på det här med männen. Att jag är "väldigt intresserad" av vad de tycker är väl ändå överdrivet. I min trådstart undrar jag ju när hon själv kan tycka att det är jobbigt. Eftersom hon själv inte bryr sig just nu.
    VAR i min tråd har jag skrivit att jag vill att män ska vara trygga? Att det är viktigare att de är trygga än mitt barn? Det är en hemsk grej att antyda, alltså att jag indirekt uppmuntrar pedofili och inte skyddar mitt barn. Jag tror inte att normala friska män känner sig rubbade i sin trygghet av en liten flicka. Som sagt, jag gillar inte det du läser in i mina inlägg och det du insinuerar. Jobba med dig själv och dina tidigare upplevelser istället (utanför FL alltså) för att läsa in bisarra saker i normala frågeställningar.

    Sen vill jag bara poängtera att jag inte dragit igång den här peddodiskussionen. Jag är inte orolig över pedofiler utan främst det sociala och hennes egen oro. Men jag har skrivit det ett antal ggr (och även hur vi hanterade badhusgrejen och hur det liksom slutade) och orkar inte skriva det igen.
    .
    Bra skrivit! Är skälv en gubbe men aldrig kollat på småflickor i omklädningsrumet.
    Men min son tycker att det är pinsamt när det finns tjejer från skolan där inne
  • K med lilla E
    FixarFrasse skrev 2012-02-29 16:11:21 följande:
    Man måste ta hänsyn till båda parter (både till flickan och gubbarna)
    Vi brukade göra såhär:
    Jag gick först in och kollade så ingen stod helt naken. Hon gick in på toaletten i vårt (herrarnas) omklädningsrum och bytte om; jag stod utanför och hon knackade när hon var klar. När jag knackade tillbaka kom hon ut; då slipper man att någon står och visar paketet, så blir det inte pinsamt för varken honom eller henne.
    Fast grejen är ju att på de flesta badhus skall man dusch UTAN badkläder innan man går in i badhallen.
  • zigne
    K med lilla E skrev 2012-03-01 11:29:04 följande:
    Fast grejen är ju att på de flesta badhus skall man dusch UTAN badkläder innan man går in i badhallen.
    Ja och ibland kan man undra varför det inte kan vara en aning mer avskilt så man inte behövde känna sig så utlämnad! Ursäkta mig men sådan är jag!
  • FixarFrasse
    K med lilla E skrev 2012-03-01 11:29:04 följande:
    Fast grejen är ju att på de flesta badhus skall man dusch UTAN badkläder innan man går in i badhallen.
    Jo - du har rätt, men man ser både små tjejer och killar som behåller badbrallor/bikinbrallor på - jag kan leva med det. 
    Och visst - det är inte optimalt ur vattenreningssynpunkt, men t ex tonårskillar som envisas bada med kalsingar under badbrallor är ett mycket större hygienproblem. 

    Sedan ser inte alla omklädningsrum likadana ut, vår (halvdåliga?) metod passar klart inte alla, men ur "Integritetssynpunkt" tyckte jag att det var en OK kompromiss.
  • zigne
    stenhjärta skrev 2012-02-29 22:31:13 följande:
    Zigne, du verkar ha en seriös hangup på det här med männen. Att jag är "väldigt intresserad" av vad de tycker är väl ändå överdrivet. I min trådstart undrar jag ju när hon själv kan tycka att det är jobbigt. Eftersom hon själv inte bryr sig just nu.
    VAR i min tråd har jag skrivit att jag vill att män ska vara trygga? Att det är viktigare att de är trygga än mitt barn? Det är en hemsk grej att antyda, alltså att jag indirekt uppmuntrar pedofili och inte skyddar mitt barn. Jag tror inte att normala friska män känner sig rubbade i sin trygghet av en liten flicka. Som sagt, jag gillar inte det du läser in i mina inlägg och det du insinuerar. Jobba med dig själv och dina tidigare upplevelser istället (utanför FL alltså) för att läsa in bisarra saker i normala frågeställningar.

    Sen vill jag bara poängtera att jag inte dragit igång den här peddodiskussionen. Jag är inte orolig över pedofiler utan främst det sociala och hennes egen oro. Men jag har skrivit det ett antal ggr (och även hur vi hanterade badhusgrejen och hur det liksom slutade) och orkar inte skriva det igen.
    Småflickor ska inte duscha med vuxna män. ALDRIG NÅGONSIN WHAT SO EVER.
Svar på tråden Flicka 8 år för stor för herrarnas omklädningsrum?