• Gretha

Mens efter mf

Hej tjejer!
    Vet att det varit fler trådar om ämnet,men kan inte hitta någon nu.
    Hur lång tid efter ert mf kom mensen igång för er ?
    Min senaste mens var 30 mars och jag vill ju invänta en mens innan vi kör igång igen,men den kommer ju aldrig!!

• Svar på tråden Mens efter mf
  • looby

min mens har kommit igång cirka 28-30 dagar efter jag har börjat blöda ordentligt men det kan blir försenad har jag förstått också.Ring och hör med gyn om du är orolig.
    Hoppas att det kommer igång snart!!
    Looby

• Analuna

Den senaste gånen kom den efter 44 dagar. Hoppas att du slipper vänta lika länge men det verkar som om det är olika för oss alla!

• Sommaren22juni1979

Efter första mf den 18 jan så kom tant röd tillbaks den 14 mars... 12 april pos på gravtestet ... 18 maj missfall konstaterat igen.. nu väntar jag på min tant om hon vill komma tillbaks snart eller om den vill ta lika lång tid igen .. kram

Julia Leo Ludvig .. mina tre hjältar
  • Nibblan

För mig tog det ganska exakt 5 veckor.

• Sommaren22juni1979

Min mens har ännu inte dykt upp.. över en månad sen jag fick mf... hrm... ska det ta lika lång tid denna gång som förra..
    Hoppas inte det iallafall..
    *suckar*

Född 1979-06-22
  • Flisa 1

Hej där !

De kan ta olika lång tid innan mensen kommer tillbaka.

Vill säga att dom sa till mig att vänta en mens, men efter några år så orkade jag inte invänta min mens och hörde mig för varför
    och de är pga två saker......

Den första för att alla rester som kan vara kvar från missfallet ska komma ut. (de beror alltså på hur långt graviditeten hann innan missfallet)

Den andra anledningen är att kroppen ska hinna hämta sig och att
    man ska hinna sörja och hämta nya krafter inför den nya graviditeten.

Jag blev tillslut så desperat så jag väntade aldrig på någon mens utan körde på en då. Jag vet att de kanske inte va så smart men mina missfall kom relativt tidigt v.5 - 7 dom gångerna och då inväntade jag aldrig min mens.

Jag hoppas jag kan hålla ditt hopp uppe att invänta mensen men om du fick ett tidigt missfall så är de inte farligt att försöka innan du fått en mens.
    Dom vill också veta när ens sissta mens va för att kunna beräkna förlossningen......vilket i mitt fall inte alls gick

sköt om dig och lycka till
    kram
    flisa

• Sommaren22juni1979

Igår kom mensen ... dagen efter midsommar...
    Rätt skönt att ha fått tillbaks den faktiskt ..
    Nu ska jag njuta av att mensen kom och sen ska jag börja njuta av livet .. kram på er ..

Född 1979-06-22
  • lillalaban

Hej

Jag hade mf i v9, de sa till mig att det kunde vara bra att vänta en mens, men att det endast var för att lättare kunna beräkna när graviditeten startade. Det tycker jag att man kan skita i om man känner sig redo att försöka igen.

• aanna

Min mens kom igång efter ca. en månad. Min läkare sa att man "brukar säga" vänta en mens men att kroppen _inte_ blir gravid förrän den är redo för det och att man därför inte behöver tänka på det eller räkna "menser". Trots att han sagt det och jag litade på hans ord, så väntade vi en mens och sedan flyttade vår Johannes in!

Så njut av er bebisverkstad - snart är det andra (bebis-) tider för er!!!

Svar på tråden Mens efter mf