• Hanakana

    När började ni att använda parfym igen?

    Jag undrar när det är ok att börja använda parfym igen?
    Eftersom jag nästan är "beroende" av mina goda dofter
    (har massor i badrumsskåpet) så vill jag kunna använda
    dem igen. Jag har "hållit upp" ca 5 månader innan vår
    dotter föddes och nu är hon 6 månader. Är det rimligt
    att vänta tills hon är 1 år månntro?
    Nu menar jag inte att jag ska hälla på mig dofter, men en
    liten droppe hit och dit tänkte jag iallafall ha...
    Hur länge väntade ni?

  • Svar på tråden När började ni att använda parfym igen?
  • tatoo rosen

    Får man inte ha parfym när man är gravid?????!!!!!
    Det har ju jag!


    BF 060806
  • ebben

    Efter förlossningen eller vad?
    jag har använt svag parfym från 1a dag!?

  • Ylle

    klart man kan ha parfym när man är gravid. man undviker det väl när bebisen är liten för att lukten kan vara jobbig och ev utveckla allergi.

  • dramaqueen

    Jag fick höra på BB att man skulle vänta tills man slutat amma ... Men det där bestämmer man ju själv.


    Världens stoltaste mamma
  • dramaqueen

    Det handlar väl mest om att lillan ska känna igen mammas lukt också, så om man alltid luktar samma så spelar det väl ingen roll VAD man luktar kanske ...


    Världens stoltaste mamma
  • Bengalan

    Jag använder lite bara o sätter det på handlederna o ryggen(!) för att hon inte ska ligga med huvudet direkt mot doften.

  • Hanakana

    Jag ville själv inte använda parfymer o dyl. för att jag var rädd i slutet av graviditeten att bebisen skulle "andas in ångorna". Och likadant är det nu också... Jag har fått för mig
    att små bebisar är extra känsliga för starka dofter.
    Dessutom vill jag ju att min lilla dotter ska känna igen min
    "naturella" doft redan från början. Jag har ju också så många olika dofter hemma i badrummet så att det kan bli för mycket för
    henne på en gång... Jag ammade bara i ca 2 veckor, så det
    tänkte jag inte ens på.

  • Hallonpaj

    Aldrig .. inser jag när jag läser din fråga.

    Jag har helt glömt bort det nu mera! Förut hade jag parfym dagligen, och tyckte det var jätteknepigt att komma ihåg att jag inte fick ha det på kören pga allergier, och tyckte det var jobbigt att avstå från parfym en dag i veckan.

    Nu har jag bara parfym till fest!

  • Popflickan

    Det är ju inte bra att använda parfym när barnen är riktigt små eftersom det då kan störa din naturliga doft, det är ju DEN doften barnet älskar och vill känna. Jag hade inte parfym på mig innan sonen var sex sju månader skulle jag tro och då låååångt från brösten!

  • Williamsmamma

    började använda parfym när jag slutade amma ungefär! men hade bara lite då...
    ammade 7½ resp 2 månader

  • Willy78

    Hej,

    Jag är då man men jag började använda parfym igen samtidigt som min fru, när man dotter var 1 år!

    Detta hängde mest ihopa med amningen.

    //Willy


Svar på tråden När började ni att använda parfym igen?