• Lewisia

Hur länge har ni tagit progesteronet?

Har på söndag slut på mina vagiatorer. Får ringa direkt på måndag morgon och höra med min gyn hur jag ska göra..Har försökt få tag i henne (och andra med..) den här veckan men misslyckats.
    Är i v 6+1 idag. Hur länge har ni tagit dessa?
    Tar 2 på morgonen och 2 på kvällen. Ska jag spara en så att jag har en till måndag morgon eller hur skulle ni göra?

• Svar på tråden Hur länge har ni tagit progesteronet?
  • Lewisia

Någon erfarenhet finns det väl här?? ;-(. Iaf hur länge ni tagit dem...eller har jag lagt inlägget på fel ställe kanske..

• Wikan

Jag har kört på tills de har tagit slut, sedan slutat.

• ganesha

Hej
    Jag tog mina till v 12. Min läkare ville dock att jag skulle sluta i v 9. Men jag resonerade så att det är ju inte farligt och om det är en brist på gulkroppshormon så borde man väl ta dem till det att moderkakan tar över. Vet att många med upprepade missfall har tagit dem så långe.
    Ha det bra.

• Herus

Jag tog dom till v 12.. Men min läkare sa att jag kunde sluta tidigare. Men jag vågade inte utan fortsatte.

Spara en och ta imorgon bitti.. Jag tog tre proggisar / dag. Om du inte får tag i din läkare så prova med någon annan klinik.

lycka till..

• Kängu

Jag skulle sluta v12 men fortsatte ett par veckor till och trappade sedan ut dem.

• Nalle Puh73

Till mig sa min gyn.läkare att det var jätteviktigt att fortsätta med dom tills man med säkerhet hade passerat v.13. Då först har moderkakan tagit över produktionen av gulkroppshormon helt. Sitter idag med en trött, tjurig med ack så go 1 åring i knä .Hade 3 tidiga missfall innan jag fick testa progesteron, om det var det som gjorde skillnade vet jag inte, men nu är jag mamma till världen bästa William. Hmmm, nu låter det misstänksamt på golvet bakom mig, William springer naken. Tror det blev en liten pöl Ska ta och skura kiss nu

Svar på tråden Hur länge har ni tagit progesteronet?