Behandling i S:t Petersburg
Har någon varit i S:t Petersburg för äggdonation?
Vad har ni för erfarenheter? Tacksam för svar!
Har någon varit i S:t Petersburg för äggdonation?
Vad har ni för erfarenheter? Tacksam för svar!
Hej
Vi har varit där för behandling nu i maj och har lite blandade intryck. Väldigt ordentligt vad gäller renlighet osv rock och munskydd för att sambon skulle få föjla med in när vi skulle få äggen. Sköterskan kunde bra engelska så med det var det inga problem den dagen. Däremot var det språkproblem dagen för lämning av sperma så då var det lite problematiskt, kändes inte helt säkert att de visste att det var för äggdonation så rätt sperma skulle föras ihop med äggen från donatorn men jag antar att det blev rätt för vi fick då ägg tillbaka 2 st + 4 till frysen. Har testat positivt så just nu känns det härligt även om man redan börjat oroa sig för att det/de små liven ska få stanna kvar tiden ut. / maria
Grattis!
Hej a maria, vet du om det finns akupunktur i S:t Petersburg?
Hej!
Tyvärr har jag ingen aning om det men du kan ju alltid maila och fråga kontaktpersonen i Tammerfors hon kanske vet paivi.virta@avaclinic.com
Maria, hur länge stannade ni i S:t Petersburg och är det OK att flyta nära inpå efer ET?
Vi var i St Petersburg i en vecka men det var ju mest för att vara säkra på att vara där när behandlingarna blev. Det är ju människokroppar så man kan ju aldrig vara säker på när det blir äggplock för donatorn. Vi kom sön äggplocket var mån och jag fick mina ägg torsdag och äkte sedan hem som planerat sön.
Men efter vad jag förstått ska det väl inte vara någon fara att flyga efteråt det verkar ju som om många flyger fram och tillbaka till Finland över dagen för att få tillbaka ägg.
Hej a maria, en fråga, när man reser till S:t Petersburg, måste man skriva inresedatum, men oftast vet man inte exakt när man måste åka? Hur gjorde ni?
Hej
Tyvärr är man tvungen att skriva både in och utresedatum på ansökan och efter vad jag förstått går det inte att ändra. Vi blev lite oroliga innan ifall något skulle strula med donatorns behandling men det gick bra äggplocket för henne var dagen efter vår ankomst och jag fick mina ägg tre dagar senare. När vi pratade med kontaktpersonen i Tammerfors sa hon att 100% säker kan man ju aldrig vara eftersom det är människokroppar vi jobbar med. Jag har fått ett tidigt missfall så vi hoppas på att få något av våra frysägg snart och de skickar de till Tammerfors så man slipper strulet med visum för det. Lycka till
Hej Maria! vad ledsen jag blir, men det kan hända...
Önskar er också lycka till med frysisar! Jag samlar in all info
inför vår resa dit och vårt 5 försök (ruvning).
Hur många ruvningar har du haft?
Kram!
Hej
Det var första ruvningen med donerade ägg men har ruvat 5 gånger efter IVF behandlingar vilket aldrig resulterat i +.
Jag hoppas verkligen att ni ska lyckas med frysisar!
För jag förstår dig fullständigt, jag har ruvat 4 ggr
och aldrig testat positivt, fast alla 4 ggr med donerade ägg.
Någon gång i slutet på augusti ska vi till S:t Petersburg.
Här så pratas det mycket om akupunktur, omega3 plus, aloevera etc... har du provat något? Jag vill gärna prova den "nya" akupunkturmetoden, men vet inte om det finns i S:t Petersburg :(
Hej!
Är lite besviken nu har haft mailkontakt med Tammerfors och de säger att vi måste till St Petersburg för att få våra frysisar det är tydligen förbjudet att skicka embryon mellan Ryssland och Finland så jag vet inte vad de surrade om när de sa att de skulle skicka till Tammerfors. Det är ju både dyrare och mycket krångligare med Ryssland så här i efterhand kanske man inte skulle ha valt att göra behandlingen där, men det är lätt att vara efterklok.
Hej maria, jag undrar lite hur det har gått för er. Har du varit i Tammerfors eller måste du åka till S.t Petersburg?
Hej
Vi måste åke till St Petersburg men det blir inte nu i augusti möjligtvis mot slutet på september om det fungerar för kliniken. Jag har inte testat någon akupunktur förän nu idag faktiskt har annars druckit lite aloevera men inte något annat. Nu har jag varit till en karl som med örter och akupunktur påstår att jag ska kunna bli gravid på vanligt sätt så småning om. Det vet jag inte om jag tror på men det kan förhoppningsvis göra att jag med äggdonation kan få behålla det lilla livet hela vägen och få ett friskt barn det är iallafall min förhoppning.
Vad innebär den "nya" akupunkturmetoden förästen det är inget jag vet något om alltid roligt att höra. Lycka till nu i höst paris 1
Hej! Jag hoppas att det går bra för er nästa gång med frysisar!
Vi ska också försöka i höst, september tror jag...
Men känner mig fortfarande ganska dåligt efter sista(4 ruvning) misslyckade försöket att jag börjar undra om det är någon idé att gå vidare när jag känner mig så ledsen och stressad, kan det påverka ??