Jag har Hyperprolaktinemi =godartat tumör!! Någon som har detsamma? Hjälp mig!!!
Finns det någon mer som jag? Skulle behöva allt stöd som går att få just nu. Idag fick jag och min man svaren på vår fertilitetsutredning. en chock för mig då läkaren säger att vi har hittat ett problem hos dig, som vi hoppas kunna lösa. Jag hade fått pergo i två månader men de skulle jag slänga nu sa han,de skulle inte hjälpa. För jag har Överproduktion av hypofysens hormon prolaktin. Orsak: En godartad tumör i hypofysen säger läkaren. Det jag hörde var "HJÄRNTUMÖR; CANCER I HJÄRNAN! men det ska inte vara så farligt. Jag får börja äta medicin nu som heter Dostinex varje vecka. Denna medicin ska göra så att hormonen återgår till det normala och i såfall kan jag få tillbaka min ägglossning. Men jag skall skickas på en MRI-scan för att titta på tumören så att den inte är för stor eller nåt..hörde inte allt läkaren sa, bara ordet MRI-scan fick mig att gråta för jag har värsta klastrofobin. Men tydligen är oddsen låga att bli gravid på egen hand så han frågade oss om vi ville ställa oss i kö för provrörsbefruktning. Så det var verkligen tre chocker på rad. Och jag i mitt chocktillstånd sprang i väg till bussen och åkte till jobbet direkt. lipade på bussen ,lipade på jobbet och fick tillslut bli hämtad av en kompis.
Om någon har något liknande som kan ge mig lite info kring detta så vore jag jättetacksam eller om ni hört någon som har detta också.
Jag känner mig ensammast i världen.
ps. självklart är min man stöttande, men han säger att vi ska fixa det ändå osv, och han tyckte det var skönt att få ett svar på varför, sen tar vi nästa steg som han sa. Självklart ska vi det, men jag är inte där just nu....
Hälsningar
Nokkan