Ok med dask på rumpan?
Tycker ni det e ok om tex mor, eller farföräldrarna daskar till era (t) barn på rumpan om barnet inte lyssnar? Börjar fundera om man e helt knasig som _inte_ tycker det.
Tycker ni det e ok om tex mor, eller farföräldrarna daskar till era (t) barn på rumpan om barnet inte lyssnar? Börjar fundera om man e helt knasig som _inte_ tycker det.
Timmys mamma: Jo, det gör det.
Absolut inte ok!
Absolut inte ok!
Håller inte med vissa som säger att de bara "markerar" utan att det gör ont. Vad är de egentligen de "markerar"? Att de är fysiskt överlägsna? Det vet barnet nog redan om. Att "markera" på detta sett ser jag som ett indirekt hot. "Passa dig, annars blir det hårdare." Som förälder kanske man vet att man aldrig skulle realisera hotet, men det kan ju inte barnet veta.
Absolut INTE okej! Vilken jäkla dum fråga. Aga är förbjudet så varför skulle det vara okej?
Absolut inte ok, helt fel!!!! Gud nåde den som rör min dotter!
Skulle mor eller farföräldrarna eller någon annan göra något sådant skulle jag bli så arg att jag skulle skrika åt dem att de inte får passa barnen mera..
Det är olagligt!!!!!!!!!!
Nej fy fan! Aldrig! Hade aldrig träffat dom mer om det skulle hända.
nej,ingen skulle få daska till mina barn och komma undan med det.
det är en annan sak om de tar tag i dem i armarna t ex om de inte lyssnar etc.
för att få barnets uppmärksamhet
1976 kom lagen,att man inte få slå sitt barn..(aga)
Skulle aldrig få för mig att röra mitt barn.
Nej, det är inte ok och destuom olagligt
ABSOLUT INTE! Min svärmor har inte varit barnvakt åt vår dotter då hon inte kunde respektera att våran dotter inte ska få dask i rumpan eller smäll på fingrarna. Nu e vår tjej så pass stor att det inte är ett problem längre.
Beror på hur hårt. Som en markering - ja!
Som aga - nej!
Det är aga vilket som och finns ingen anledning till.