• suddan

ytterligare ett missfall.... orkar man mer???????

Jag har en dotter på snart 3 år, då gick allt jättelätt, men nu har vi försökt sen sommaren-04 och har fått 4 missfall alla i v ca 7! Vi har blivit utredda, hittar inget fel, min ägglossning var lite oregelbunden så jag fick pergotime utskrivet blev då gravid på 1 .a försöket men det gick bara till ca v 7 ( i måndags) såg man att fostret slutat växa. fick skrapas . Hur mkt ska man orka.... ngn som varit isamma sits och att det sen har gått bra????Känner mig så labil och orkeslös, måste bita ihop men det är inte lätt......!!

• Svar på tråden ytterligare ett missfall.... orkar man mer???????
  • Lisen66

stackare.. lider med dig.. jobbigt att komma till samma vecka o åter igen råka ut för samma sak.. önskar verkligen att det lyckas nästa gång.. men tycker att du måste höra av dig till någon klinik igen..

• Lucea

Hej!
    Har du funderat på att kanske ta akupunkturbehandling? Kan vara så att du har en vitamin eller mineralbrist oxå i kroppen. Mycket spelar in. Jag vet en väninna som hade oxå samma problem som du med att hon hela tiden fick missfall. Hon gick till en naturläkare som ordninerade henne både örtmedicin samt kosttillskott. Själv så går jag på akupunktur och äter örtmedicin. Min "lilla kines" (= min akupunktör) stärker just nu min lever bland annat som jobbar lite för dåligt.
    Fungerar inte de inre organen som de skall, så orkar den inte heller behålla barnet. Jag tror kroppen är klokare än vi oftast tror.

• Rolla

Hej..
    Jag kommer inte heller längre än v. 7-8...Nu ska jag börja med akupunktur eftersom jag har fått höra från så många att det hjälper... Så du kanske ska oxå ta o försöka eller höra dig för.
    Kram ROlla
    (Missfall i lördags)

• Tovsippan

Oj, vad tråkigt och jobbigt. Jag önkar er massor av mod och hopp på er fortsatta resa mot att bli föräldrar! *styrkekram*

• Annolunda

Hej!
    Beklagar era missfall,det är jättejobbigt!
    Har själv "bara" haft 2 missfall och 1 ma i olika veckor men jag förstår vad ni går igenom.
    Försök att se det positivt att ni har lyckats få 1 barn och kan bli gravida i allafall.
    Då finns det hopp i allafall.
    Vi hade 2 barn innan och försökte länge innan det tog sig igen och det slutatde med dessa missfall.
    Det var jättejobbigt och efter varje gång så blev det svårare och svårare att glädjas åt att man fick ett plus.Rädslan tog överhand och man gick bara och väntade på att det skulle börja blöda,vilket det ju gjorde.
    När jag sedan blev gravid för fjärde gången så ryckte jag nästan bara på axlarna och funderade på abort istället bara för att "hinna" innan vi skulle förlora detta också.
    Men veckorna gick och denna gång fick vi behålla barnet (trots lite blödningar).
    nu har vi fått 2 stycken barn efter missfallen.
    Kanske kan vara till lite,lite glädje att tänka på att det kan gå bra fast ni har det superjobbigt nu!!!!
    Lycka till och hör av dig om du vill prata!

• suddan

Tack för alla fina svar!!! Det som kändes så annorlunda denna graviditet, illamående mest hela dagarna, ömma bröst ochvårtgårdarna var annorlunda, så jag verkligen trodde att denna gång var inte som de andra!! Jag åt ju Pergotime men troligtvis så var inte ägglossningen så kraftig enl blodprovet , det var bara en obetydlig höjning enl min dr!! Men när han fick höra att jag var gravid trots det låga värdet så gratulerade han mig, o sa att det kan gå bra ändå jag skulle inte oroa mig, men ngt sa mig att det kanske inte var så bra!!!! Vilket det inte var !!! Jag hade troligtvis en egen svag ägglossning och blev gravid, vilket jag har lätt för att bli, men inte längre!!!!! Nu vet man varken ut eller in, ska man våga prova igen eller ska man nöja sig????Det känns skönt att få skriva av sig, man ältar så mkt själv ändå!! Kram och GLAD PÅSK på er alla som läser detta!!

• Siona

Usch vad tråkigt att höra!! Här har du en till som är i ungefär samma sits:
    Har en dotter född -02, och henne var det inga problem att få till. Har nu försökt att skaffa ett barn till sedan sommaren -04 och missfallen har avlöst varandra. Har haft tre bekräftade missfall hittills, och är i dag gravid i v. 6+1... Har inga förhoppningar om att det ska gå vägen denna gången heller, men ska på vul nästa vecka för att se hur det ligger till...

Massor av styrkekramar till dig!

• Babe26

Herregud vad jag känner igen mig i vad du skriver "Annolunda".
    Jag har haft 4 missfall allt som allt med en dotter född -04 emellan. Känns som om det kanske inte blir några fler barn nu.

Varje gång jag blivit gravid så har jag verkligen väntat på att det ska börja blöda. Man väntar inte barn längre utan missfall. Frågan är ju oxå hur många gånger man ska orka ta sig igenom det här.

Ska iallafall ta mig till en akupunktör (eller vad det heter) och testa. Det lär ju inte blir värre.

• Nitagirl

ush va tråkigt för er!!!
    Kramar till er.

Svar på tråden ytterligare ett missfall.... orkar man mer???????