• Cecia

Hej, någon mer som är på ruvardag 12?

Väntan är jobbig nu och jag kollar symptom hela tiden... suck! Är inne på min 4:e IVF nu och tycker det börjar kännas tufft psykiskt. Den här gången har jag gått upp massor i vikt dessutom och känner mig lagom fin nu inför sommarn... Någon annan på ruvardag 12? Hur mår du? Till och från har jag haft molvärk men annars vet jag inte om det är progesteronen eller något annat... Instabil känslomässigt också men det kan väl vara alla hormoner.

• Svar på tråden Hej, någon mer som är på ruvardag 12?
  • Mia69

Ruvardag 12, lite brunaktiga flytningar, stickningar. Känns jobbigt just nu.

• Trolla

Hej på er!

Staus quo här. Brunaktiga flytningar som tyvärr verkar komma tätare och tätare men inget blod och inte alls mycket. Just för att det inte har kommit något blod har hoppet faktiskt återvänt till mig vilket också känns skitjobbigt. Nu blir man ÄNNU mer besviken när mensen väl kommer. OM den nu tänker göra det vill säga.

Pendlar mellan hopp och förtvivlan bokstavligen var 5:e minut. Så här ser det ut för mig just nu:

"Ja, men jo, jag KAN faktiskt vara gravid. Hade ju brunaktiga flytningar den gången jag var gravid. Och, ja, brösten gör ju faktiskt ont. Undrar om man ska ta en sömntablett som gör att man sover sig igen denna dag och morgondagen så att lördagen=testdagen snart är här?"

"Nej, men vem f-n försöker jag lura?! Så här börjar ju alltid mensen. Först brunt sen rött i floder. Progesteronet håller väl emot såklart! Och idag har det verkligen spökat i magen med mensvärk och annat så visst är den på G."

Mia69 och Cecia: KNIIIIIP av bara 17 nu! Kram på er. Heja! Heja!

• Mia69

Trolla, det känns som det är mig du beskrivit. Fy jag känner precis som du.

Lycka till själv!!!!

• Trolla

Mia69, vi är precis "tajmade"! ET 30/3 och test 15/4. Jag gjorde mitt IVF på HS i stockholm. Var gjorde du ditt? Hur mår du nu? Fått mer BF (alltså inte beräknad förlossning utan Brunaktiga Flytningar...hehe!).
    Här är det fortfarande samma; så fort jag torkar mig så är det lite brunt-mörkrött på pappret, ibland helt genomskinligt. Men herreguuuud! Vad sjukt: här sitter jag och berättar för en "främmande" människa om mina flytningar! Man måste ju skratta åt eländet! Tutisarna ömmar fortfarande, men kanske för att de är alldeles sönderklämda?!

Och Cecia och Sogo, hoppas ni båda har lyckats kniiiipa ihop dessa kritiska dagar! Inte för att det hjälper att knipa men ja, ni fattar vad jag menar!

Och Utlandssvensk, hoppas du får ett telefonsamtal med ett POSITIVT besked i morgon eftermiddag !!!!!

Varmt lycka till nu, brudar!
    /Trolla

• Mia69

Trolla, jag går på USÖ. Testade negativt idag (15:e) "Riktig" mens igår.
    Fy vad vi har lipat här, så fruktansvärt jobbigt.
    Nu får man börja ställa in sig på FET, har fyra i frysen.

Lycka till Ni andra!!

• Trolla

Mia69, vad ledsen jag blir att höra att det inte blev ett plus. Men försök, som du själv skrev, när ni torkat de bittra och sorgsna tårarna, att se framåt och tänka på era små "frysisar". Någon gång sitter den lill*. Detta har varit mitt mantra under hela den här processen.

Jag hoppas att detta inte gör dig mera ledsen utan bara pushad att kämpa och inte ge upp. Vi testade positivt inatt!!!!!!!!! Det känns väldigt märkligt. Inte himlastormande som man kan tro utan mera "jaha, nu får vi se hur det här går då." Klart att vi tillåter oss att vara lite lyckliga också men främst är jag skeptiskt. Har ju haft bruna flytningar sedan i måndagskväll och dessa kommer och går. Till råga på allt fick jag lite, lite blod på pappret precis efter vi testat vilket känns som ödets ironi! Det är verkligen någon som leker med oss. Vi fick känna lite lycka i hela 5 minuter... Än så länge har det inte dykt upp något mer blod, men vi ropar verkligen inte "hej" än. Tänker hela tiden på mina små i frysen och kör mantrat.

Nu slickar ni såren och sedan tar ni nya tag igen!
    Stor kram från Trolla

• Mia69

Trolla, självklart skall du känna att du är gravid och glädjas åt det. Det står ju i alla blad som vi fått att det kan förekomma blödningar.
    Men med de blödningarna jag hade så visste jag att det inte skulle gå vägen.
    Bara njut, så går det hela vägen skall du se.
    Kram

• annaerika

Hejsan ! Jag gjorde mitt första IVF i höstas och fick en liten blödning dag 9 efter FET. Trodde det var kört och var helt knäckt i två dagar. Gick sedan ut och festade järnet med kompisarna då jag "hade fått mens".
    Dagarna gick och den riktigta floden komaldrig utan istället ville jag inte äta, dricka kaffe och var konstig. Jag gjorde ett test som jag visste skulle bli negativt men till allas chock var positivt. Följande veckor var oroliga, ångestfyllda och inte alls möjliga att njuta av. Nu är jag dock i v25 och är innerligt tacksam över det miraklet jag har i magen.
    Vill med min berättelse ge er som får lite tidiga blödningar ett hopp och en stark önskar om att ni också får ett plus.
    Stora kramar från en medsyster som vet hur stark längtan är och hur ont det gör när det inte blir ett plus.

• Trolla

Härligt att höra att blödningar inte betyder att något nödvändigtvis behöver vara fel. Varje graviditet är ju unik precis som det lilla barn som förhoppningsvis kommer ut så småningom!

Lycka till med lilla bebisen i magen, annaerika!

Kram från Trolla som vaknar med ett leende på läpparna. Än så länge i alla fall.

• Cecia

Grattis Trolla!!! Och håll i er tjejer, jag testade också positivt i går!!! Mensen kom aldrig trots menskänningar. Är så fruktansvärt glad!!! Tänker glädjas åt att det i alla fall fäste den här gången. Hoppas nu att den lilla krumeluren vill stanna kvar. Svårt att få något gjort här på jobbet, sitter mest och tänker på att jag är gravid. Det är helt overkligt.

Efter nästan 4 års kämpande och 4 ivf:er - helt fantastiskt!!!
    Nu behöver jag hjälp med att räkna, är jag i vecka 5? ÄP 28/3 och ET 30/3.

Kram från den lyckligaste i hela världen i dag!!! //Cecia

• Trolla

GRATTIS, CECIA!
    Visst är det härligt. Man trodde ju aldrig det skulle hända en själv liksom.
    Om jag räknat rätt är du som jag i v.6 idag, 5+0. Ska prata med HS idag så då ska jag fråga då.

Hade tyvärr ganska mycket mörka flytningar igår (mera rött än brunt) och lite ont i magen så jag tar verkligen en timme i taget. Nu har det gett med sig och det är bara lite ljusbrunt på pappret. Vi får se, men jag känner som du: det fastande i alla fall. Det ger modet att kämpa vidare om så skulle behövas.

Kram o hej och grattis igen!
    /trolla

• Cecia

TACK!!! Det är väldigt svårt att smälta. Har bokat in tid för ultraljud 8/5 på Linné så nu börjar väntan igen...

• barnlangtanivf
    Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram
Svar på tråden Hej, någon mer som är på ruvardag 12?