Efter hur lång tid är det passande att bjuda hem ungdomens pojkväns föräldrar? Hur gör man vid kulturkrock?
Är så osäker. Min dotter har en pojkvän sen 6 mån bakåt. De är tillsammans ofta och sover både hemma hos oss och hos honom. Vi föräldrar har bara hejat på varandra en gång och presenterat oss på ett par fotbollsmatcher då båda ungdomarna tränar och är engagerade i kommunens fotbollsklubbar.
Nu tar pojkvännen studenten och han sa idag när vi åt middag ihop här hemma att vi är välkomna till mottagningen hos honom. Min dotter tar också studenten, men inte samma dag som honom, men jag hade inte en tanke på att bjuda hans föräldrar till mottagningen.
Känner mig nu kluven. Till saken hör att jag kommer från ett annat land där man ser annorlunda på relationer. Mer gammaldags. Mina syskon och mina föräldrar kommer tro att ungdomarna ska gifta sig och att det är superseriöst.
Känner mig kluven och stressad. Pojkvännens föräldrar verkar trevliga men vi har ju bara setts en gång och vet inte om dekämms rätt att bjuda dem på mottagningen när hela feta släkten är där och jag inte ens lärt känna dem innan.... hjälp mig hur ska jag tänka/göra. Min dotter säger att det inte spelar henne någon roll att jag får bestämma.