• Anonym (Anonym undrare)

Min kära familj

Hej på er, när jag och min fru är lediga tillsammans så vill hon åka iväg själv och hitta på saker. För det mesta gäller det dans eller att gå ut med sin hund flera timmar. Mitt största intresse när jag inte arbetar är att vara hemma med min fru och dotter. Under mina dagar på jobbet drömmer jag om att få vara med min familj. Det känns så tydlig att hon inte delar samma intresse, hon drömmer om resor och nästa dans. Sexlivet är också också rätt trist. Max 2-3 ggr i månaden. När vi väl har sex är sexet bra, hon kommer och får alltid bra orgasmer. Men hon har inget intresse i att hålla på en längre stund, det ska snabbt vara överstökat, jag vill kela och dra ut på tiden. 

Min fråga är om hur jag ska försöka få min fru på samma våglängd, om det ens är möjligt. Jag drömmer om att få en hel helg tillsammans och att vi kan ha sex tillsammans på samma sätt som förut utdraget hett och sexigt. 

Blir alla relationer så här efter 5-6år och jag bara är kinkig. Eller är gräset grönare på andra sidan. Jag vill inte riskera att träffa vår dotter varannan vecka och inte se det jag redan har. 

Till er som undrar om jag har några intressen utöver familjen så svarar jag ja. Men de har bleknat i jämförelsen med att vara hos familjen när jag är ledig. Nu ägnar jag mig åt mina intressen när frun absolut vill ut och resa själv med sin mamma eller kompis och har med sig vår dotter. Jag ser alltid till att mina intressen inte tar av familjetid utan arbetstid, det är självvalt då jag inget hellre vill än att ta vara på tiden med min lilla familj. Jag älskar varje minut med dom.
  • Svar på tråden Min kära familj
  • Anonym (Erika)

Vi är olika gällande egentid och i mitt fall har jag ett väldigt socialt yrke med mycket buller omkring mig och många personer som drar i mig från alla håll och kanter och kräver min totala uppmärksamhet flertalet gånger per dag, då kan jag tycka att det är otroligt skönt och avslappnande att få åka iväg helt på egen hand på någonting, behöver bara vara så enkelt som att strosa runt i affärer.
    Lugna hjärnan.
    Drar även det största lasset hemma.

Resa däremot vill jag kunna göra med min man och barn speciellt om vi har begränsad ekonomi för sådana saker. 

Hade vi gott ställt så kanske 1 resa per år med väninnorna eller med någon familjemedlem.
    Dans någon gång per år om det är så att det inte är mannens intresse.

Jag är väldigt familjeorienterad och föredrar att umgås med familjen i första hand,antingen bara vi eller träffa och umgås med andra familjer.

Att leva mer och mer sida vid sida och tappa helt tiden med varandra känns väldigt sorgligt och då är det faktist aktuellt att ta upp det och komma på vart ni kan mötas.
    Ni kanske helt enkelt behöver ha en kalender där ni tillsammans bokar in en dejt då och då.
    Förhållanden måste vattnas för att hållas i liv, väldigt enkelt.

Jag hade inte gillat att min man planerade fler aktiviteter med andra än med mig och familjen, än värre om jag fick veta det i efterhand.

Berätta för frun hur du känner och tala om vad du behöver.
    Hoppad att hon lyssnar och att ni löser det.

• TL12

Följ med henne på långpromenaden med hunden , ta med en liten ryggsäck med fika som hon gillar ?.och lyssna på henne , på riktigt 

• Anonym (Lars-Åke)

Just nu sitter min fru och leker med sitt barnbarn på golvet, i timmar. Bygger med Lego och så. Själv sitter jag i ett eget rum och kollar nätet. Jag blir väldigt fort uttråkad av att leka med barn, och frun tolererar mig. Fast helst skulle hon vilja att jag sitter där mycket mer. Jag går efter fem minuter. 

• Anonym (SA)

"Blir relationen så här efter 5-6 år?". Hur menar du?? Tyvärr så är det ju faktiskt du som låter helt dötråkig som bara vill vara hemma och ha sex! Sen är alla olika, absolut, men man måste ju kunna mötas någonstans om man vill fungera ihop!
    Min gubbe är inte den roligaste, sitter helst hemma och följer politik på YouTube. Då åker jag iväg själv! Frågar ALLTID om han vill med, men vill han inte det so fine, då drar jag ensam eller med någon kompis! Livet är alldeles för kort för att sitta dag ut och dag in och "umgås" och titta på YouTube och uppröras över situationen i världen! Det blir lätt väldigt långtråkigt.... Nån gång då och då kan man så klart ha en riktig flöt-helg då man inte lämnar pyjamasen, beställer hämt-mat och bara är, men inte jämt!
    Ni verkar ha grymt olika personligheter så antingen hittar ni ett sätt att kompromissa, annars kommer ni kväva varandra! Ingen ska behöva helt rätta sig efter den andra, det är inte sunt.

Svar på tråden Min kära familj