• Anonym (funderingar)

Läser folk bloggar nuförtiden?

Jag funderar på att starta en blogg, mest för att kunna låtsas skriva tll någon slags publik, även om jag inte får någon riktig sådan. Ett sätt för "body doubling", vilket hjälper mig mycket pga autism. Ibland låtsas jag i huvudet att jag spelar in youtube-videos när jag gör saker, haha.

Läser folk bloggar nuförtiden? Vissa nisch-bloggar förstår jag ju att folk läser, matbloggar och så. Men bloggar som bara är någons liv? Ekonomi, hälsa, dagliga små pysselsättningar?

• Svar på tråden Läser folk bloggar nuförtiden?
  • Anonym (a)

Tror att det är väldigt få tyvärr. Ofta finns det trådar på väletablerade forum där man kan skriva mer allmänt vad man hittar på just då.

• Anonym (Vloggar)

Vloggarna har väl tagit över numera.

• Anonym (funderingar)
    Anonym (a) skrev 2025-04-16 16:56:14 följande:

Tror att det är väldigt få tyvärr. Ofta finns det trådar på väletablerade forum där man kan skriva mer allmänt vad man hittar på just då.

Jag antar att det är så. Jag skulle i och för sig skriva på engelska pga modersmålsalexitymi så kanske lite fler som läser då.
  • Anonym (funderingar)
    Anonym (Vloggar) skrev 2025-04-16 17:09:19 följande:

Vloggarna har väl tagit över numera.

Ja, det är väl så. Själv skulle jag aldrig vlogga.
  • Anonym (Vloggar)
    Anonym (funderingar) skrev 2025-04-16 17:13:11 följande:
    Ja, det är väl så. Själv skulle jag aldrig vlogga.
    Du kanske kan göra en Fröken Snusk och bära mask Flört

Förstår dig. Jag skulle inte heller det. Bloggade förrut och hade ett par tusen läsare, men hoppade aldrig på vlogg-tåget.
  • Lönnsirap

Jag tror att bloggandet just nu är rätt dött, men tipsar om att Sveriges radio kropp och själ 11 mars handlade om bodydubbling.
    Där nämndes att det finns forum och grupper att träffas i där folk hjälper varandra, vilket jag personligen tror är ett smidigt sätt att hjälpa varandra. 

Själv blir jag rätt inspirerad av att lyssna på youtube-videor och tycker att folk som grejar i vardagen faktiskt är rätt trevligt när man själv är trött och behöver lite sällskap. 

Svar på tråden Läser folk bloggar nuförtiden?