• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:06:30 följande:
    Varför ska det inte handla då om att män tvingas till något när ni föreslår något?
    Har du frågat alla män vad de vill innan du säger något?..

Ett önskemål behöver inte betyda att någon tvingas till något, du snackar själv om att man ska få bestämma över sina preferenser.

Det går att ha önskemål över något utan att andra uppskattar det. 
    Att ha önskemål är en sak.
    Men dina önskemål är ju att kvinnor ska fördelas mellan männen eller att de ska ta droger. Det är ju inte rättvist,eller hur.

För övrigt så är det,återigen,ingen som har sagt att någon.,varken män eller kvinnor,ska tvingas till något.
    Men med dina önskemål så blir det ju så.
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:09:39 följande:
    Vad är syftet med "sex på lika villkor" och "jämställt sex" om avsikten inte är atr man vill påverka hur sex fungerar? 
    Att ha sex på lika villkor är t ex att ha sex med samtycke.
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:09:39 följande:
    Vad är syftet med "sex på lika villkor" och "jämställt sex" om avsikten inte är atr man vill påverka hur sex fungerar? 
    Hur många gånger ska du fråga samma sak? Du har ju redan fått svar flera gånger.
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:12:36 följande:
    Så du menar att det handlar om att kvinnor bryr sig vad männen vill när de snackar om "sex på lika villkor"? 
    Sker det på lika villkor så bryr sig både kvinnan och mannen om vad den andre vill. Annars är det inte på lika villkor.
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:18:52 följande:
    Om man inte föreslår att kvinnor ska ha sex mot sin vilja, så handlar det inte om det. 

Bara för någon person ogillar det man föreslår så innebär det inte att det ska handla om att man ska göra något mot sin vilja.

Det är tillåtet att kvinnor ska få fördelar för de är kvinnor och att man ska få klaga på när kvinnor missgynnas utan det handlar om att någon ska göra något mot någon mans vilja. 
    Med dina förslag så blir det ju så att man tvingas göra saker mot sin vilja.

Och varför svarar du på samma inlägg 10-15 ggr? 
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:20:40 följande:
    Så exempelvis om du vill ha analsex så innebär det att du vill tvinga någon man till det för de vill inte det?
    Du tolkar inte att det är två olika saker om någon person har önskemål hur något ska se ut och om någon person tvingar någon till något? 
    Om jag skulle vilja ha analsex men inte mannen så skulle jag aldrig tvinga honom till det. Då får jag vara utan. Svårare än så är det inte.
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:25:20 följande:
    Om det är fel på jämställdheten när kvinnor får inte sex  som de vill så borde det innebära att samhället har något med det att göra. 
    På vilket sätt då?
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:34:15 följande:
    Och då stämmer det ju som jag sa skrev, sex kan inte vara "jämställt" oavsett om det är en man eller kvinna som missgynnas.
    Har poletten ramlat ner nu?
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 12:02:59 följande:

Det gäller då även om det är en kvinna som missgynnas. 

Rent tekniskt så får inte alla personer gå på samma sätt efter sina preferenser. 
    Varför ska inte det här innebära att någon ska tvingas till något sexuellt om "preferenser" ska fördelas lika? 

Du själv har önskemål hur sex ska se ut, det borde gälla då även om du ogillar andras önskemål. 
    Det går att önska sig sex eller hur sex ska se ut utan det handlar om att någon ska ha sex mot sin vilja. 

"Var och en måste själva få välja vad de vill ha och gå efter sina egna preferenser.
    Det ska ingen annan bestämma.Själv hade jag hellre varit utan något alls än att ta det alternativet,om jag vore singel."
    Återigen. Ja,man kan ha önskemål. Men vill inte motparten så ska h*n inte tvingas. Är det svårt att förstå?
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 12:05:08 följande:
    Då måste man först vilja att någon ska ha sex mot någons vilja. 
    Att du tolkar det som det innebär inte att man vill det. 
    Och det verkar ju vara det du strävar efter när du pratar om att fördela osv.
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 12:10:38 följande:
    Så du gör liknade tolkningar även i andra sammanhang?
    Om du blir bjuden på fest så handlar det om att de vill tvinga dig till något om du vill inte komma?.

Om du blir bjuden på en dejt så handlar det om slaveri och inte en fråga?

Om någon person ogillar något så innebär inte det att den andra personen nödvändigvis vill tvinga någon till något.
    Nej,det handlar inte om tvång eller slaveri utan om att jag inte vill. Och då ska det respekteras.
  • molly50
    Anonym (Och därför) skrev 2025-05-22 11:34:15 följande:
    Och då stämmer det ju som jag sa skrev, sex kan inte vara "jämställt" oavsett om det är en man eller kvinna som missgynnas.
    Vet inte om jag förstod din fråga rätt,men ska försöka svara igen.
    Sex är jämställt om båda vill och det är på bådas villkor. 
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor