• Anonym (Apokalyps)

Någon annan som fantiserar om att leva i en zombie-apokalyps?

Kalla mig sjuk i huvudet men ibland kan jag fantisera om att vilja uppleva en apokalyps. En värld där man inte behöver oroa sig för sociala normer, pengar, karriär osv känns såååå lockande. 

Men förmodligen hade jag dött redan första dagen av ren skräck och panik. 

Någon mer? Diskutera gärna hur ni hade överlevt och förhållit er till det nya apokalyps-världens. 

• Svar på tråden Någon annan som fantiserar om att leva i en zombie-apokalyps?
  • Aniiee

Sure, det händer. Det är väl mina dumma fantasier jag har skrivandet till. Just zombies intresserar jag mig inte jättemycket för, det är mer alien invasions isf. Jag har en pågående serie i det ämnet... Med vampyrer....

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Emma)

AI och pandemier (vanliga alltså, inte zombiepandemier) här. 20-talet har varit kul för mig såhär långt, vi får se hur kommande 5 år blir. 

• Anonym (Emma)
    Aniiee skrev 2025-04-15 20:40:26 följande:

Sure, det händer. Det är väl mina dumma fantasier jag har skrivandet till. Just zombies intresserar jag mig inte jättemycket för, det är mer alien invasions isf. Jag har en pågående serie i det ämnet... Med vampyrer....

Vampyrer är coolt. Men det kan aldrig bli någon riktig apokalyps, känns det som. Människorna måste ju liksom alltid vara i klar majoritet, vampyrerna kan inte äta upp 90% på kort tid för då tar ju maten slut?
  • Anonym (Ges)

Skulle inte vilja det men hypotetiska frågeställningar om bra ställen man skulle kunna anlägga en bas brukar figurera med min partner.

Borde vara praktiskt att bo högt upp (typ höghus) då zombisar är dåliga på att klättra, men opraktiskt då man antagligen vill odla grödor på ett fält inom ett inhängnad område. De där odlingslådorna som walking dead har är ju lite fjantigt för att täcka behovet för befolkningen. En avlägsen ö kan ju vara bra, men zombiesar kan ju vandra under vattnet. En ö med sovplatser högt upp.

• Kammen320
    Anonym (Emma) skrev 2025-04-15 21:18:24 följande:
    Vampyrer är coolt. Men det kan aldrig bli någon riktig apokalyps, känns det som. Människorna måste ju liksom alltid vara i klar majoritet, vampyrerna kan inte äta upp 90% på kort tid för då tar ju maten slut?
    Säg inte det. Justin Cronin har ju skrivit en triologi där mänskligheten drabbas (det är några vetenskapsmän som experimenterar på dödsdömda fångar för att hitta botemedlet mot cancer eller nåt, minns inte riktigt hur det gick till) av nån mutation som gör de flesta till typ vampyrer... de hittar en lösning på det problemet vill jag minnas. Sjukt länge sen jag läste den.
  • Aniiee
    Anonym (Emma) skrev 2025-04-15 21:18:24 följande:
    Tja, vampyrerna står inte för apokalypsen i det här fallet, utan är seriens huvudroller/"hjältar" som försöker rädda världen från aliens.
  • Kammen320
    Aniiee skrev 2025-04-15 21:32:26 följande:
    Tja, vampyrerna står inte för apokalypsen i det här fallet, utan är seriens huvudroller/"hjältar" som försöker rädda världen från aliens.
    Har du gett ut denna serie någonstans? Verkar spännande, skulle vilja läsa den 😊
  • Anonym (Apokalyps)
    Aniiee skrev 2025-04-15 20:40:26 följande:

Oj! Vad roligt! Behöver inte vara zombies för min del heller. Började titta på The Last Of Us förra veckan och blev klar i söndags. Nu ska jag se om serien igen för den var så sjukt jävla bra! 

Alltså grejen är att jag mådde bra under coronapandemin. Tyckte det var så skönt att det fanns en rimlig anledning till att inte behöva träffa folk och att slippa vara social utan att vara tråkig. Men givetvis var det så jävla tragiskt med alla som dog. Det var ju fruktansvärt!

Men för mig som har ADD och troligtvis något mer så är det svårt att känna att man passar in i den här världen. Jag trivs inte. 

• Anonym (Apokalyps)
    Anonym (Emma) skrev 2025-04-15 21:09:27 följande:

AI och pandemier (vanliga alltså, inte zombiepandemier) här. 20-talet har varit kul för mig såhär långt, vi får se hur kommande 5 år blir. 

Åh, berätta mer. På vilket sätt har det varit roligt för dig? Jag mådde bra under corona för då behövde jag inte vara social eller umgås med såna man inte vill umgås med. Är en ensamvarg (har sambo och djur) men trivs bra i eget sällskap. Sen har jag ADD och troligtvis autism så jag har aldrig känt att jag passar in. 
  • Aniiee
    Kammen320 skrev 2025-04-16 06:18:49 följande:
    Har du gett ut denna serie någonstans? Verkar spännande, skulle vilja läsa den 😊
    Nej, tyvärr inte. Jag funderar på att posta den till typ wattpad eller något. Kanske en dag....
  • Aniiee
    Anonym (Apokalyps) skrev 2025-04-16 17:00:34 följande:

Oj! Vad roligt! Behöver inte vara zombies för min del heller. Började titta på The Last Of Us förra veckan och blev klar i söndags. Nu ska jag se om serien igen för den var så sjukt jävla bra! 

Alltså grejen är att jag mådde bra under coronapandemin. Tyckte det var så skönt att det fanns en rimlig anledning till att inte behöva träffa folk och att slippa vara social utan att vara tråkig. Men givetvis var det så jävla tragiskt med alla som dog. Det var ju fruktansvärt!

Men för mig som har ADD och troligtvis något mer så är det svårt att känna att man passar in i den här världen. Jag trivs inte. 

Kommer ju en ny säsong av Last of us. Har kommit? Har inte hunnit kolla om den kommit. 

Jag känner att jag inte passar in ibland. Eller alltid för den delen. Jag är autistisk, men bra på och van vid att maska IRL. Jag trivs väl i eget sällskap och sämre i andras.

Grejen med coronapandemin är ju dock att samhället inte gick under. Vi fick inte ens brist på toapapper. Med tanke på att de flesta inte ens har sommarställe med torrdass nuförtiden så var det verkligen en dans på rosor i jämförelse med en apokalyps. 
  • Anonym (Apokalyps)
    Aniiee skrev 2025-04-16 17:20:29 följande:
    Kommer ju en ny säsong av Last of us. Har kommit? Har inte hunnit kolla om den kommit. 

Jag känner att jag inte passar in ibland. Eller alltid för den delen. Jag är autistisk, men bra på och van vid att maska IRL. Jag trivs väl i eget sällskap och sämre i andras.

Grejen med coronapandemin är ju dock att samhället inte gick under. Vi fick inte ens brist på toapapper. Med tanke på att de flesta inte ens har sommarställe med torrdass nuförtiden så var det verkligen en dans på rosor i jämförelse med en apokalyps. 

Säsong 2 hade premiär i måndag och har givetvis kollat första avsnittet. Jag kunde knappt hålla mig 24h men tänk alla som väntat två år på nya säsongen. 

Samma här! Har alltid känt mig utanför även om jag varit med i en grupp. Känns som jag aldrig är någon förstahandsval. Jag har ADD men misstänker att jag även är autistisk. Tex har jag en känsla av att alla andra är så omtyckta av alla. På mitt jobb tex så känns det som alla andra förutom jag går ihop med varandra medans jag bara är omtyckt av några få, om en det. 

Nä, det gick väl inte under som en apokalyps men många företag drabbades ju så man märkte ju att det hade hänt något, iaf för min del. Toapapper tog slut där jag bor. Vart helt rent på hyllorna för att folk hamstrade. 

Men som sagt, tror inte jag hade haft lika stora krav på mig själv om världen typ gick under i en apokalyps. 

Svar på tråden Någon annan som fantiserar om att leva i en zombie-apokalyps?