Svårtorkad rumpa på barn
Jag har flera barn som varit lätta att få rena i rumpan efter toalettbesök. Sista barnet däremot, blir liksom inte ren. Det är nästan dagligen spår i kalsongerna, trots att vi rengör med våtservetter efter toalettbesöken. Man torkar och torkar, men det blir liksom inte rent.
Nu är det dags att börja skolan snart och barnet i fråga får inte rent själv. Hen vill inte heller ta med en necessär in i badrummet i skolan, för att torka rent med våtservetter.
Jag börjar misstänka att det är något anatomiskt fel i ändtarmsöppningen på barnet, typ en hudflik eller liknande, som försvårar rengöring. Jag tror inte att barnet läcker avföring, för det är verkligen otroligt svårt att få rent också när vi vuxna rengör. Även om det blir rent, kan det vid kontrolltork vid nästa toalettbesök vara lite bajs på pappret.
Magen i sig är det är inget fel på, ytterst sällsynt att barnet är hård i magen eller liknande.
Någon som haft liknande problem med sina barn? Har ni sökt hjälp? Vad har ni i så fall fått för hjälp?