Grannens barn stalkar oss
Har en granne som bor vägg i vägg med oss vars barn (kan kalla henne Lisa) går i samma skola som mitt ena barn. Är en väldigt krävande person som har stenkoll på oss upplever jag. Har ju delad vårdnad med barnen varannan vecka här.
Har varit flera tillfällen när mina barn varit hos pappan på "fel" veckor, i början så blev jag ifrågasatt varför mitt barn som Lisa gärna leker med, inte är där. Nu har hon börjat bli arg på mig vissa tillfällen när saker inte stämmer.
Familjen talar inte så bra svenska, vilket gör att det är svårt att kommunicera med dem om problemet. Verkar ha lite andra regler och låter barnen vara uppe sent.
Mina barn har ifrågasatt varför just de måste gå och lägga sig när Lisas familj får vara uppe sent.
Till råga på det så är Lisa och bankar på min dörr i stort sett varje helg när barnen förväntas vara här. När vi ska åka nånstans med barnen kan hon komma utspringande och kräva att vi ska stanna kvar för att hon vill leka med mitt ena barn.
När jag är ensam kan hon sticka ut huvudet eller om hon ser mig på gården stå och vråla och kräva att mina barn ska komma hit eller fråga var de är.
Tyckte det var gångbart i början men nu har jag bott här i över ett år. Har försökt förklara för åtminstone pappan i familjen som har sagt att han ska prata med Lisa men endera vägrar hon lyda eller så går budskapet inte fram.
Är förmodligen ite för försiktig, men försöker undvika att skapa för mycket konflikter då jag är rädd att de ska bete sig som skit mot mig, störa och hålla på eller gå på mina barn.
Vette fan vad jag ska göra ärligt talat. Skapar enorm frustration och stress att ha den här ungen på mig hela tiden.