• Anonym (Killen)

Borde jag berätta?

Hej! 

Jag har så otroligt mycket ångest. 
    Jag var på en fest förra helgen med 3st nära vänner, efter utekvällen så gick vi hem till en av oss o snackade skit, käkade lite nattamat osv. 

Efter en stund så somnade i stort sett alla, jag satt dock vaken i soffan varpå en av mina vänner som är en tjej la sina fötter i mitt knä. 

Jag tänkte inte så mycket för stunden utan det spontana blev bara att knåda på fötterna ett tag innan jag ledsnade och rörde mig hemåt. 

Men nu känner jag en så otroligt stor skuld och skam, hur kunde jag? 
    Jag har ju en partner som jag älskar mest i hela världen, jag känner mig äcklad över mig själv.

Båda jag och hon har förhållande, och det var ju absolut ingen baktanke i vad jag gjorde. Var rätt full så hade ju dock utan tvekan tänkt steget längre vid nyktert tillstånd.

Nu står jag i valet och kvalet, ska jag berätta för min partner?
    Jag är väldigt säker på att hon kommer bli otroligt sårad, ledsen och tappa tillit. 

Jag avskyr otrohet och skulle aldrig få för mig att göra något med någon annan. Men här har jag verkligen gjort ett snedsteg i någon form av gråzon enligt mig själv. 

Hur resonerar ni? 
    Är det en tillräckligt ?stor? grej för att man måste berätta det, eller är det bara dumt när man vet att det kommer stjälpa. 

Det positiva är ju förstås att man då är helt ärlig och transparent, men det kanske gynnar mitt egna samvete mer än den faktiska situationen. 

• Svar på tråden Borde jag berätta?
  • Majskakan

Jag tycker inte det klassas som otrohet och jag hade inte reagerat på att min man hade masserat en väns fötter.

Men eftersom du har dåligt samvete och fortfarande går och tänker på händelsen så är det ju något som skaver i dig, och det som skaver brukar det vara bäst att samtala om 🙂

• Anonym (Killen)
    Majskakan skrev 2025-04-12 09:43:50 följande:

Jag tycker inte det klassas som otrohet och jag hade inte reagerat på att min man hade masserat en väns fötter.

Men eftersom du har dåligt samvete och fortfarande går och tänker på händelsen så är det ju något som skaver i dig, och det som skaver brukar det vara bäst att samtala om 🙂

Mmh ja det är ju den stora frågan, på sätt o vis är det en bagatell men jag vet att hon kommer reagera starkt, jag hade nog faktiskt själv känt mig rätt obekväm om jag fick höra samma sak. Därför jag funderar om det bara är klokare att jag bär skammen själv.. 
    Anonym (J) skrev 2025-04-12 06:29:15 följande:

Eller vänta, var det så? Du masserade tjejens fötter, hon gav int den reaktion du hade förväntat dig och tröttnade och åkte hem? 

Isåfsll, ja då försökte du vara otrogen och borde skämmas. 

Det är ju vad du hade för tanke med det i grunden det handlar om. Som någon sa, hade du masserat en kille också? Den var bra. 

Nej, så var det inte. 

Jag skulle aldrig försöka vara otrogen det vet jag, men här har jag ju enligt mig själv gått över gränsen.

• Anonym (A)
    Anonym (Killen) skrev 2025-04-12 11:23:12 följande:
    Mmh ja det är ju den stora frågan, på sätt o vis är det en bagatell men jag vet att hon kommer reagera starkt, jag hade nog faktiskt själv känt mig rätt obekväm om jag fick höra samma sak. Därför jag funderar om det bara är klokare att jag bär skammen själv.. 
    Anonym (J) skrev 2025-04-12 06:29:15 följande:

Eller vänta, var det så? Du masserade tjejens fötter, hon gav int den reaktion du hade förväntat dig och tröttnade och åkte hem? 

Isåfsll, ja då försökte du vara otrogen och borde skämmas. 

Det är ju vad du hade för tanke med det i grunden det handlar om. Som någon sa, hade du masserat en kille också? Den var bra. 

Nej, så var det inte. 

Jag skulle aldrig försöka vara otrogen det vet jag, men här har jag ju enligt mig själv gått över gränsen.

Vilken gräns har du gått över?
  • Anonym (Killen)
    Anonym (A) skrev 2025-04-12 11:45:33 följande:
    Vilken gräns har du gått över?
    Att beröra någon annan 
  • Anonym (Jaha)

Du svarade aldrig på ifall du hade masserat en killkompis fötter.

• hejsvejs1978

Jag tycker definitivt att du ska hålla tyst. Det är underbart att få uppleva lite ömhet och spänning utan att det blir något allvarligt. Jag tror att vi behöver det för att det ska bli uthärdligt att vara länge i en relation. Jag skulle unna min partner det, men det vore skönast att inte få reda på det.

• Mayjel

Någon har visst kollat på lite Pulp Fiction märker jag. Bra film, om än lite överskattad. 

Jag kan också förstå både John Travolta och Samuel L. Jacksons rollfigurers olika perspektiv på saken - fotmassage är inte otrohet. Men det kan möjligen vara en inledd stig som leder åt den destinationen i slutändan. Välj en annan väg i fortsättningen säger jag. En som främjar lojalitet. 

• Anonym (Killen)
    Anonym (Jaha) skrev 2025-04-12 20:04:03 följande:

Du svarade aldrig på ifall du hade masserat en killkompis fötter.

ja det hade jag kunnat göra, jag tror inte heller att jag hade haft dessa skuldkänslor om det skulle varit en snubbe jag knådade på.
  • Anonym (A)
    Anonym (Killen) skrev 2025-04-12 12:40:06 följande:
    Att beröra någon annan 

Ok då kan du ju även gå över andra gränser. 

• Anonym (A)
    Anonym (Killen) skrev 2025-04-13 11:11:16 följande:
    ja det hade jag kunnat göra, jag tror inte heller att jag hade haft dessa skuldkänslor om det skulle varit en snubbe jag knådade på.
    Varför inte? Du har ju gått över gränsen? 
  • Anonym (Pulp Fiction)

Vad är det för trams. Spelar ingen roll om du pratar med din sambo eller ej, inget hände ju. Om ni inte klarar av att ge en kompis fotmassage så har ni problem i er relation. 

• KimLinnefeldt

Du masserade en annan kvinnas fötter. Du gillade det antagligen. För att du är man och människa. Var glad att du är man och människa. Det där hotar inte ditt liv, det hotar inte ert förhållande. Det visar bara att du är en sensuell och bra man.

Njut av minnet. Prata inte med din fru om det. Du är inte inte bara hennes man, du är även bara du.

• Anonym (m)

Vad kommer detta ändra för din flickvän? Tror du att hon hade velat göra slut eller något annat beslut med den informationen?

Svar på tråden Borde jag berätta?