• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Jag tog ett ÄL test i morse och det låg på 0.58 så funderar på om kroppen försöker göra ett nytt försök till ägglossnin. ska testa imorgon igen så får se vad som händer i kroppen. 

Monki19 skrev 2025-05-31 09:48:55 följande:

12-13 dagar efter ÄL men negativt test imorse. Inga direkta graviditetssymtom. Tempen dippade rejält imorse men har fortfarande en bra bit ovanför coverline. Har tagit ÄL-test vid sidan om men det har inte synts något på dess heller (senaste graviditeten sköt ÄL-testen i höjden).
    Är på CD30, mina cykler brukar vara 29 dagar men jag antar att det blir en längre cykel nu iom att jag ägglossade CD17-18. Snark! Jag som hade så höga förhoppningar den här gången när tempen sköt i höjden efter ÄL 😢

• Anonym (Hoppaspåtur)

Jag fick min mens idag. Så jag hoppar över till juni tråden. 

• Anonym (Hoppaspånr3)
    Anonym (Lily96) skrev 2025-05-31 09:19:48 följande:

Håller tummarna att allt ser fint ut på ditt VUL nästa vecka🍀🥰

Visste inte att man kan se något så tidigt trodde det var runt vecka 6-7 som man börjar se något, man lär sig något nytt varje dag. 

Själv har jag BIM idag. Ingen mens i sikte, inga ömma bröst eller mensvärk men den lär väl dyka upp när man minst anar det under dagen eller imorgon 

Jag kommer vara v 6+5 då. Var in för 2 veckor tidigare pga smärta på sidan (hade det vid sista missfallet då satt graviditeten i äggledare men släppte själv så ingen operation men en kraftig infektion o morfinkrävande smärta) så var lite orolig att den satt fel. 

Annars brukar ultraljud vara i v 8-9 för optimala förhållande. Har även fått följa hcg som ökar som det ska så hoppas verkligen detta går vägen helt ????

Håller tummarnaatt du får ett + istället för mens 
  • Anonym (Är inte säker)

Den 18/5 åkte jag in till gynakuten eftersom jag blödde, hade väldigt ont på vänster sida och graviditetstestet var svagt positivt.

De konstaterade missfall, jag berättade att jag hade ett graviditetstest hemma och de sa åt mig att ta det om 2 veckor.

Vaknade av en jobbig dröm för en stund sedan och tänkte att jag kan lika gärna testa.. Sagt och gjort, jag tog testet och det stod Ej gravid.

Då antar jag att alla hormoner som jag kände av i början är ut kroppen. Frågan är varför jag känner mig lite besviken.... 😔

• nov91
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-06-01 05:42:05 följande:

Den 18/5 åkte jag in till gynakuten eftersom jag blödde, hade väldigt ont på vänster sida och graviditetstestet var svagt positivt.

De konstaterade missfall, jag berättade att jag hade ett graviditetstest hemma och de sa åt mig att ta det om 2 veckor.

Vaknade av en jobbig dröm för en stund sedan och tänkte att jag kan lika gärna testa.. Sagt och gjort, jag tog testet och det stod Ej gravid.

Då antar jag att alla hormoner som jag kände av i början är ut kroppen. Frågan är varför jag känner mig lite besviken.... 😔

Åh styrkekramar till dig ❤️ hade ett missfall förra månaden jag med, grät i flera dagar. Minns känslan när alla hormoner hade gått ut och jag kände mig ?normal? igen, tyckte det var jätte jobbigt. Ville inget annat än att känna det igen, förstår att du känner dig besviken 🌷 att se den texten ?inte gravid? efter man fått positiv är skit jobbig. vet inte vilken vecka du var i, men jag fick missfall i v 4+6. kände att min kropp skrek efter att vara gravid igen & vid nästa ägglossning var jag sinnessjukt sugen på min sambo haha 😂 blev gravid igen utan mens emellan. tillåt dig att känna allt du behöver känna så håller vi alla tummar att det blir plus för er igen ❤️ kram 
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-05-31 20:19:08 följande:
    Jag kommer vara v 6+5 då. Var in för 2 veckor tidigare pga smärta på sidan (hade det vid sista missfallet då satt graviditeten i äggledare men släppte själv så ingen operation men en kraftig infektion o morfinkrävande smärta) så var lite orolig att den satt fel. 

Annars brukar ultraljud vara i v 8-9 för optimala förhållande. Har även fått följa hcg som ökar som det ska så hoppas verkligen detta går vägen helt ????

Håller tummarnaatt du får ett + istället för mens 
    Då förstår jag, trodde du var i vecka 3 och tänkte att det kändes väldigt tidigt😅 

Tack, hoppas såklart men vågar inte få upp förhoppningarna är ju bara BIM +1 så mensen kan ju fortfarande dyka upp när som. Har lovat sambon att vi bara testar när mensen kliniskt benämnds som sen vilket är BIM+5 om jag inte missminner mig 
  • Monki19
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-06-01 05:42:05 följande:

Är så ledsen för din skull 💔 Det är fruktansvärt. När jag fick mitt senaste missfall skulle jag enligt BM ta ett nytt gravtest efter 3 veckor men det räckte med 1 vecka till att det hade blivit helt negativt. På ett sätt har jag försökt hålla mig positiv i tankarna med att kroppen löste det själv snabbt men visst f* gör det ont att alla förhoppningar bara försvann sådär fort 🥺 kram!
  • Anonym (Är inte säker)
    nov91 skrev 2025-06-01 07:58:37 följande:
    Åh styrkekramar till dig ❤️ hade ett missfall förra månaden jag med, grät i flera dagar. Minns känslan när alla hormoner hade gått ut och jag kände mig ?normal? igen, tyckte det var jätte jobbigt. Ville inget annat än att känna det igen, förstår att du känner dig besviken 🌷 att se den texten ?inte gravid? efter man fått positiv är skit jobbig. vet inte vilken vecka du var i, men jag fick missfall i v 4+6. kände att min kropp skrek efter att vara gravid igen & vid nästa ägglossning var jag sinnessjukt sugen på min sambo haha 😂 blev gravid igen utan mens emellan. tillåt dig att känna allt du behöver känna så håller vi alla tummar att det blir plus för er igen ❤️ kram 
    Monki19 skrev 2025-06-01 11:17:20 följande:
    Är så ledsen för din skull 💔 Det är fruktansvärt. När jag fick mitt senaste missfall skulle jag enligt BM ta ett nytt gravtest efter 3 veckor men det räckte med 1 vecka till att det hade blivit helt negativt. På ett sätt har jag försökt hålla mig positiv i tankarna med att kroppen löste det själv snabbt men visst f* gör det ont att alla förhoppningar bara försvann sådär fort 🥺 kram!

Tack snälla ni!! 🌸🌸

Själva grejen är att jag har två barn sedan innan, min kille har ett barn. Den yngsta är min dotter på 11 år, hon fyller 12 år i början av nästa år så det skulle vara 12, 14 och 17 år mellan en eventuell bebis och de tre vi har... 😅
    Jag är äldst och tyckte det var stor skillnad mellan mig och mina brorsor där det 8 och 10 år emellan... 😁 Vilket det absolut inte känns som nu när vi alla är vuxna.

Jag är snart 43 år, och med tecken på att klimakteriet är nära vilket jag känt i kanske 1,5 års tid. Jag har flera sjukdomar, bland annat problem med hjärtat och är överrörlig i kroppen - vilket jag nu i efterhand när jag fått diagnos fattar varför jag hade så stora problem med bland annat foglossningen jag hade med båda barnen.

Det finns så mycket som finns under punkten negativt, och egentligen inget positivt om man skulle skriva en lista på för- och nackdelar....

ÄNDÅ kände jag i hela kroppen när det började närma sig mensen i slutet på mars/början av april att den kommer inte att komma. Jag visste att jag var gravid, det var därför jag inte tog något graviditetstest alls förrän jag började blöda i mitten av maj.
    Jag hade tänkt att ta ett graviditetstest i slutet av maj/början av juni, just för att få det svart på vitt (okej, blått och vitt och 😉 ) och kunna visa min pojkvän att jag var gravid. Eftersom jag närmar mig klimakteriet och då kan kroppen göra lite som den vill, jag ville oroa honom i onödan ifall mensen bara var sen - även om jag kände av graviditeten, så kan det ju vara svårt för ens partner att förstå utan att se det på testet.

Herregud vad långt det blev....
    Som sagt, mycket känslor är det fram och tillbaka. 🤔
  • Lovve123

Idag plussade jag på cb digitalt!! Så himla spännande. Dock har jag haft lätt blödning idag, mer blodigt slem/flytningar alltså inga klumpar. På mensens första dag får jag alltid jätte rikliga blödningar under hela första dagen och det idag var inte alls som mens utan mer rödbruna flytningar. Någon annan som haft samma någon gång? Är på BIM+2 idag

• Anonym (Lily96)
    Lovve123 skrev 2025-06-01 17:16:54 följande:

Idag plussade jag på cb digitalt!! Så himla spännande. Dock har jag haft lätt blödning idag, mer blodigt slem/flytningar alltså inga klumpar. På mensens första dag får jag alltid jätte rikliga blödningar under hela första dagen och det idag var inte alls som mens utan mer rödbruna flytningar. Någon annan som haft samma någon gång? Är på BIM+2 idag

Stort grattis till plus!➕🎉
  • Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    Lovve123 skrev 2025-06-01 17:16:54 följande:

Jag fick två liknande "blödningar" som mest var som bruna/blodiga flytningar i vecka 4 och 5 men sen dess inget. Jag hade vul 6+3 och såg då hjärtat ticka och allt såg bra ut (trodde jag var 6+4 men blev flyttad en dag). Går in i vecka 9 imorgon och har haft tilltagande symtom så jag hoppas allt fortsätter som det ska men kan i alla fall ge lugnande besked att det såg bra ut i vecka 7, även fast jag hade "blödningar" i vecka 4 och 5. 
  • Lovve123
    Anonym (Lily96) skrev 2025-06-01 17:52:04 följande:
    Stort grattis till plus!➕🎉
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-06-01 22:22:59 följande:
    Jag fick två liknande "blödningar" som mest var som bruna/blodiga flytningar i vecka 4 och 5 men sen dess inget. Jag hade vul 6+3 och såg då hjärtat ticka och allt såg bra ut (trodde jag var 6+4 men blev flyttad en dag). Går in i vecka 9 imorgon och har haft tilltagande symtom så jag hoppas allt fortsätter som det ska men kan i alla fall ge lugnande besked att det såg bra ut i vecka 7, även fast jag hade "blödningar" i vecka 4 och 5. 

Tack snälla båda två!
    Känns lugnande och min blödning har inte blivit värre så jag är hoppfull! Väntar ju förhoppningsvis barn och inte missfall så jag fortsätter glädjas åt plusset.
    Hoppas allt fortsätter bra för dig med nr 3 med!
  • mothertotwo

Fick ingen mens i Maj månad. Blev ingen nollställning i min kropp efter provera. Får se om juni bjuder på mens eller något annat spännade. :) Befinner mig på dag 42 :)

Svar på tråden BIM Maj 2025