• Anonym (G)

Jobba som städare

Jag funderar på att söka jobb som städare och vill gärna höra från er som har jobbat/jobbar med det hur det är och ungefär vad man tjänar. Trivdes/trivs ni? Det är kanske inte något jag vill jobba med egentligen men behöver ett heltidsjobb då jag jobbar som timvikarie just nu. Det här jobbet är som städare på ett mindre hotell/herrgård/restaurang

• Svar på tråden Jobba som städare
  • Anonym (Hm)

Jag har inte jobbat som lokalvårdare själv, men arbetat många många år på ett städföretag med tjänster för både privatpersoner och företag. Jag kan säga att hotell/herrgård oftast är trevligare än privata bostäder rent ?smutsmässigt?, men också när det kommer till rutiner. Alla rum ska städas på samma sätt och det finns inga specifika önskemål eller massa komplicerade instruktioner att hålla koll på. Lönen är däremot omöjlig att prata om. Vissa städare hos oss har chefslön för att de är igång och tar många pass både på företag och privat. De tjänar riktigt bra pengar. Andra har det mer som ett extraknäck. Är det ett fast jobb med kollektivavtal är det ganska enkelt att räkna ut ungefär vad du kommer tjäna, men det bästa är ju att du pratar med din arbetsgivare innan du tackar ja till något. 

• Anonym (G)
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-09 22:53:44 följande: