StudierKemi skrev 2025-04-10 09:23:48 följande:
Jag tror inte att det är det han menar med "tappad glöd". Jag själv upplever mig som livlig och nyfiken, trots att jag är 30+. Jag är nästan helt säker på att det är det han menar. Jag flörtar öppet med tonåringar, jag är "för mycket" för min egen ålder. Man bör egentligen ha gett upp hoppet om allt sådan när man blivit lite mogen, men icke. Det är nog det som menas i sammanhanget...
Vissa påstår att lite äldre snygga kvinnor är mer kåta, men jag tror inte att det är fallet. För mig handlar det om att jag blivit modigare, definitivt. Men jag är lika kåt nu som när jag var tonåring, ingen skillnad alls. Jag känner mig som ett riktigt moget äpple i trädet som bara behöver släppa taget, att det är dags nu att det blir något nytt av mig, "nu eller aldrig", det är sista chansen. Så känner jag när jag ser attraktiva tonåringar. Jag vill inte dölja hur jag känner. Jag vill att de känner sig smickrade och vackra, jag visar öppet vad jag vill ha. Kanske blir man så när man upptäckt hur vackra asiater är, annars är ögonen alldeles för runda och inte tilldragande i samma utsträckning. Det är bara en teori.
Det är sista chansen ever för mig att försöka fånga någon så pass ung som har de 4 S:en (med attraktionskrafterna alltså, annars fånga någon med god ekonomi, det kan man alltid göra, höll jag på att säga). Senare räcker min attraktionskraft bara för äldre gubbar :) Det sista är orelevant för mig tyvärr. Men alla gör som de vill. Tonåring med de 4 S:en är: snygg, smart, social, snäll.
Hur kan man fortfarande dras till västerländska "äldre" män efter att de har en så pass kass uppfostran, som är fri och ostyrd? Jag kan absolut inte tända då. Jag dras bara till motsatsen, för att jag har så dåliga erfarenheter, och behöver en fräsch start. Alla har inte varit dåliga såklart. Vid ett tillfälle var det jag som saboterade det med någon mycket fin, jämngammal. :'( Men majoriteten har bara varit lömska och skitfula i personligheten. Motsatsen till detta är någon mycket yngre och asiat. De får en bättre uppfostran, och ansiktena är vackrare, se bara hur jag reagerar av dem. Jag vill hemskt gärna ha någon av dem. De ger mig tillbaka "glöden" och livsglädjen.
Man bör fånga någon mycket yngre med hjälp av kyrkan. Jag har en ung asiat i min kyrka som jag går till, han är ministrant, alltså tonåring, som står framme 2 steg bakom prästen och hjälper till under mässan. Såå vacker. Jag ska fortsätta flörta med honom i helgen på söndag. Jag ska ge honom små presenter igen. Denna gång, efter jag försökt bjuda honom på McDonalds först för att prata vidare, ska jag ge en påse med: *En choklad som ser ut som en penis, *stressboll som ser ut som ett par tuttar, *Bananmjölk 500 ml "mulik banana" heter den, *10 st små Geisha-godisar. *vykort, både riktigt och ritat. Den sista handlar om att visa att jag inte bara är ett galet pervo, jag vill imponera och visa att jag är konstnärligt begåvad. Jag har sedan 7 års ålder fått frågan ifall jag vill jobba som konstnär när jag blir stor. Dessa olika saker är nog att ha livsglöd. ;) Jag kommer inte lyssna på andra gällande det här, jag ska ta min chans här i livet.
Min mormor som är polsk berättade om ett äktenskap på 50-talet (de lever antagligen inte längre) som var mellan en ung man och en 19 år äldre kvinna. Eftersom alla i Polen är katoliker (ett av rekorden i världen), så var det självklart att man skulle gifta sig innan s*x. Vilket jag också stödjer. Och det paret i fråga, de blev nog det lyckligaste paret som fanns. Säkert ett mycket monogamt sexuellt äktenskap, som inget annat. Det är vad jag försöker att finna. Att bli så lycklig som man kan bli med någon mycket yngre. Han skulle få komma i mig även de dagar som jag inte har lust. Alltid 2-3 gånger i veckan. Jag skulle låtit honom göra det utan att vara tråkig och säga nej. Men kvinnan måste vara mycket äldre än mannen för att klara av att göra något sånt, psykiskt sett.
Dom är så väldigt små. Dom har så liten livserfarenhet och vet inte mycket om relationer eller världen.
Jag är själv 30+ och skulle aldrig vilja bli ihop med en tonåring. Det kunde vara mitt barn.
Men du gör som du vill, så länge det är lagligt.