• Anonym (Nina)

Skönt att vara osynlig i medelåldern

Är det fler som känner så? Man slipper män som ögnar ens kropp, och manliga kollegor som vill vara nära en. Man får äntligen leva sitt liv utan att män ska blanda sig i. Jag har hört kvinnor säga att de tycker att det är trist att inte längre ses som snygg mm men jag tycker bara att det är så himla skönt.

• Svar på tråden Skönt att vara osynlig i medelåldern
  • Anonym (Ana)
    Anonym (ngn) skrev 2025-04-15 01:39:52 följande:
    Fast det är nog ganska få unga kvinnor som vill skaffa barn med gubbar, oavsett hur trevliga och snygga de må ha bevarat sig själva.

Det är ingen särskilt attraktiv tanke med äldre män som hunnit få en försämrad kvalitet på sin säd eller en gubbe till pappa som lämnar barnen faderlösa i förtid. 

Jag håller med, men onekligen så lyckas vissa män dra till sig yngre kvinnor. Inte nödvändigtvis 25 åringar, men det finns nog en del som kan lyckas få någon mellan 28-35 år. Då kvinnorna fortfarande är fertila. 

Sen är det inte så många som tycker att män är gubbar vid 50 års ålder. Medan en kvinna kan hamna i klimakteriet då, och oftast då tappa sin attraktionskraft. Sen finns självfallet män som nästan ser ut som gubbar redan vid 40 års ålder. 

En annan vanlig sak är tyvärr att män ofta hamnar i en medelålderskris runt 50 år och lämnar sin kvinna för en yngre förmåga. Jag har träffat män som innan trott att de aldrig skulle göra det, och tyckt att det är patetiskt med gubbsjuka. Likväl har det hänt de med. 

Om de inte är attraktiva nog så flörtar dom bara bakom ryggen, eller t.o.m inför sin kvinna med yngre. Inte alla som tur är, men många män hamnar där runt 50-60.

• Anonym (Ja)
    StudierKemi skrev 2025-04-10 09:23:48 följande:

Jag tror inte att det är det han menar med "tappad glöd". Jag själv upplever mig som livlig och nyfiken, trots att jag är 30+. Jag är nästan helt säker på att det är det han menar. Jag flörtar öppet med tonåringar, jag är "för mycket" för min egen ålder. Man bör egentligen ha gett upp hoppet om allt sådan när man blivit lite mogen, men icke. Det är nog det som menas i sammanhanget...

Vissa påstår att lite äldre snygga kvinnor är mer kåta, men jag tror inte att det är fallet. För mig handlar det om att jag blivit modigare, definitivt. Men jag är lika kåt nu som när jag var tonåring, ingen skillnad alls. Jag känner mig som ett riktigt moget äpple i trädet som bara behöver släppa taget, att det är dags nu att det blir något nytt av mig, "nu eller aldrig", det är sista chansen. Så känner jag när jag ser attraktiva tonåringar. Jag vill inte dölja hur jag känner. Jag vill att de känner sig smickrade och vackra, jag visar öppet vad jag vill ha. Kanske blir man så när man upptäckt hur vackra asiater är, annars är ögonen alldeles för runda och inte tilldragande i samma utsträckning. Det är bara en teori. 

Det är sista chansen ever för mig att försöka fånga någon så pass ung som har de 4 S:en (med attraktionskrafterna alltså, annars fånga någon med god ekonomi, det kan man alltid göra, höll jag på att säga). Senare räcker min attraktionskraft bara för äldre gubbar :) Det sista är orelevant för mig tyvärr. Men alla gör som de vill. Tonåring med de 4 S:en är: snygg, smart, social, snäll.

Hur kan man fortfarande dras till västerländska "äldre" män efter att de har en så pass kass uppfostran, som är fri och ostyrd? Jag kan absolut inte tända då. Jag dras bara till motsatsen, för att jag har så dåliga erfarenheter, och behöver en fräsch start. Alla har inte varit dåliga såklart. Vid ett tillfälle var det jag som saboterade det med någon mycket fin, jämngammal. :'( Men majoriteten har bara varit lömska och skitfula i personligheten. Motsatsen till detta är någon mycket yngre och asiat. De får en bättre uppfostran, och ansiktena är vackrare, se bara hur jag reagerar av dem. Jag vill hemskt gärna ha någon av dem. De ger mig tillbaka "glöden" och livsglädjen. 

Man bör fånga någon mycket yngre med hjälp av kyrkan. Jag har en ung asiat i min kyrka som jag går till, han är ministrant, alltså tonåring, som står framme 2 steg bakom prästen och hjälper till under mässan. Såå vacker. Jag ska fortsätta flörta med honom i helgen på söndag. Jag ska ge honom små presenter igen. Denna gång, efter jag försökt bjuda honom på McDonalds först för att prata vidare, ska jag ge en påse med: *En choklad som ser ut som en penis, *stressboll som ser ut som ett par tuttar, *Bananmjölk 500 ml "mulik banana" heter den, *10 st små Geisha-godisar. *vykort, både riktigt och ritat. Den sista handlar om att visa att jag inte bara är ett galet pervo, jag vill imponera och visa att jag är konstnärligt begåvad. Jag har sedan 7 års ålder fått frågan ifall jag vill jobba som konstnär när jag blir stor. Dessa olika saker är nog att ha livsglöd. ;) Jag kommer inte lyssna på andra gällande det här, jag ska ta min chans här i livet. 

Min mormor som är polsk berättade om ett äktenskap på 50-talet (de lever antagligen inte längre) som var mellan en ung man och en 19 år äldre kvinna. Eftersom alla i Polen är katoliker (ett av rekorden i världen), så var det självklart att man skulle gifta sig innan s*x. Vilket jag också stödjer. Och det paret i fråga, de blev nog det lyckligaste paret som fanns. Säkert ett mycket monogamt sexuellt äktenskap, som inget annat. Det är vad jag försöker att finna. Att bli så lycklig som man kan bli med någon mycket yngre. Han skulle få komma i mig även de dagar som jag inte har lust. Alltid 2-3 gånger i veckan. Jag skulle låtit honom göra det utan att vara tråkig och säga nej. Men kvinnan måste vara mycket äldre än mannen för att klara av att göra något sånt, psykiskt sett. 

Dom är så väldigt små. Dom har så liten livserfarenhet och vet inte mycket om relationer eller världen.

Jag är själv 30+ och skulle aldrig vilja bli ihop med en tonåring. Det kunde vara mitt barn.

Men du gör som du vill, så länge det är lagligt.

• Anonym (ngn)
    Anonym (Ana) skrev 2025-04-15 14:15:15 följande:

Jag håller med, men onekligen så lyckas vissa män dra till sig yngre kvinnor. Inte nödvändigtvis 25 åringar, men det finns nog en del som kan lyckas få någon mellan 28-35 år. Då kvinnorna fortfarande är fertila. 

Sen är det inte så många som tycker att män är gubbar vid 50 års ålder. Medan en kvinna kan hamna i klimakteriet då, och oftast då tappa sin attraktionskraft. Sen finns självfallet män som nästan ser ut som gubbar redan vid 40 års ålder. 

En annan vanlig sak är tyvärr att män ofta hamnar i en medelålderskris runt 50 år och lämnar sin kvinna för en yngre förmåga. Jag har träffat män som innan trott att de aldrig skulle göra det, och tyckt att det är patetiskt med gubbsjuka. Likväl har det hänt de med. 

Om de inte är attraktiva nog så flörtar dom bara bakom ryggen, eller t.o.m inför sin kvinna med yngre. Inte alla som tur är, men många män hamnar där runt 50-60.

Håller inte med. De allra flesta män sunkar ner sig och blir fula när de nått medelåldern. Tappar håret och lägger på sig fetmagar och dubbelhakor. I många fall sker det redan runt 30. Det finns fler överviktiga män än kvinnor i Sverige.

Tror inte alls att det skulle vara vanligt, med tanke på hur fula och slitna de flesta män hunnit bli i 50-årsåldern. Sällan man ser par ute i vardagen där en gubbe går hand i hand med en kvinna på 15-20 år yngre. En anomali rentav.
  • Freddie K

Visst är det skönt att vara osynlig ibland, men jag har varit det i hela mitt liv. Det är aldrig någon som lägger märke till mig. Oftast tycker jag att det är skönt, men ibland vill jag att folk ska veta att jag lever åtminstone.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (ngn) skrev 2025-04-16 02:56:33 följande:
    Håller inte med. De allra flesta män sunkar ner sig och blir fula när de nått medelåldern. Tappar håret och lägger på sig fetmagar och dubbelhakor. I många fall sker det redan runt 30. Det finns fler överviktiga män än kvinnor i Sverige.

Tror inte alls att det skulle vara vanligt, med tanke på hur fula och slitna de flesta män hunnit bli i 50-årsåldern. Sällan man ser par ute i vardagen där en gubbe går hand i hand med en kvinna på 15-20 år yngre. En anomali rentav.
    Tappa håret e väl inget en väljer och kan påverka?
  • Anonym (ngn)
    Anonym (Man 9) skrev 2025-04-16 05:39:10 följande:
    Tappa håret e väl inget en väljer och kan påverka?
    Fortfarande inte attraktivt. Precis som korthet inte är attraktivt och ingen kan välja sin attraktion heller. 
  • Anonym (30 är ju ungt)

Att vara attraktiv är förstås subjektivt, men det finns ett antal faktorer som tillsammans spelar in för att man generellt ska uppfattas som attraktiv. 

Det har inget med rättvisa att göra. Tappar man håret eller får rejäla hängtuttar, så påverkar det attraktionen negativt, även om man inte rår för det.

Ålder, vikt, fin hy, tänder, symmetri, snygg kropp, längd, hår etc, men även charm, utstrålning, personlighet och tex trygghet spelar roll. En bubblare som blivit viktigare bland kvinnor på senare år är åsikter och värdegrund, vilket även kan handla om att man röstar på rätt parti eller tycker illa om Trump. Ju fler saker man har av dessa, ju troligare att du uppfattas som attraktiv av andra och att det även är fler som kan tänka sig att inleda en relation med en.

• Anonym (Man 9)
    Anonym (ngn) skrev 2025-04-16 05:45:48 följande:
    Fortfarande inte attraktivt. Precis som korthet inte är attraktivt och ingen kan välja sin attraktion heller. 
    Ne så är de , tur att alla gillar olika !
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (30 är ju ungt) skrev 2025-04-16 07:02:39 följande:

Att vara attraktiv är förstås subjektivt, men det finns ett antal faktorer som tillsammans spelar in för att man generellt ska uppfattas som attraktiv. 

Det har inget med rättvisa att göra. Tappar man håret eller får rejäla hängtuttar, så påverkar det attraktionen negativt, även om man inte rår för det.

Ålder, vikt, fin hy, tänder, symmetri, snygg kropp, längd, hår etc, men även charm, utstrålning, personlighet och tex trygghet spelar roll. En bubblare som blivit viktigare bland kvinnor på senare år är åsikter och värdegrund, vilket även kan handla om att man röstar på rätt parti eller tycker illa om Trump. Ju fler saker man har av dessa, ju troligare att du uppfattas som attraktiv av andra och att det även är fler som kan tänka sig att inleda en relation med en.

Haha ja de e ju så de e med sociala medier, alla ska va döda fiskar sån åker med strömmen!
  • Anonym (Forever young)

Många skriver att man tappar attraktionsförmågan men vad exakt är det ni menar med det? Är det något man kan påverka själv eller inte?

Och menar ni verkligen att man inte kan attrahera folk i sin egen ålder eller lite äldre oavsett hur gammal man är? Det är väl ändå runt sin egen ålder som majoriteten vill dejta någon och inte med någon stor åldersskillnad?

• Anonym (Salina)

Osynlig? Jag är 46 och får ärligt talat mer uppmärksamhet nu än när jag var yngre. I synnerhet från riktigt unga. Så nej, det har inte hänt än iaf.

• Anonym (Man 9)
    Anonym (Forever young) skrev 2025-04-17 15:03:12 följande:

Många skriver att man tappar attraktionsförmågan men vad exakt är det ni menar med det? Är det något man kan påverka själv eller inte?

Och menar ni verkligen att man inte kan attrahera folk i sin egen ålder eller lite äldre oavsett hur gammal man är? Det är väl ändå runt sin egen ålder som majoriteten vill dejta någon och inte med någon stor åldersskillnad?

Hum ja de bästa  vore ju så för mig ,e ja inte inte de minsta attraherad av de i min ålder, och ha förstår att de yngre e ju inte de av mig , så man är ju i ingenmansland lite , så en gör som en vill å bryr sig inte så mycke, så är de för mig då!
  • Anonym (Riktigt skönt)

Det är helt underbart, män är fan inte kloka idag och har fruktansvärd kvinnosyn. Blivit betydligt vanligare nu, hårdare och mer otryggt för kvinnor. Är en väldigt bubblare att kalla alla kvinnor för feminister som vågar säga emot. 

Titta bara på Budbee och Instabox företaget, så man spyr när man ser vilka grisar som verkat i detta företag. Skapade listor över vilka kvinnor som man kunde ligga med och vilka som var fula. Hade koll på kvinnors sjukdomar, diagnoser och om dom åt p-piller etc. Kallade kvinnor för feta kossor. Så man skäms rejält.

Helt underbart att ha vänt ryggen emot män. Och att man blivit äldre. Och att man inte har några svårigheter med att faktiskt stå emot. En del kvinnor är patetiska. Men jag måste ju göra det där ingreppet ellet fixa tuttarna. Annars vill dom inte ha mig. Buhu, skaffa lite ryggrad. Ni är våp och dörrmattor för denna typen av män.

Man märker genast i tråden vilka kvinnor som kommer få det mycket svårt när det väl blir ignorerade och åldrats. Det lever helt på sitt utseende och verkar nästintill panikslagna. Nej, det har inte hänt mig än. Alla yngre springer efter mig lol. Tycker genuint synd om dessa kvinnor som är slavar under mäns förtryck. Sen kastar dom er i papperskorgen. 

• Jeanette2003
    Anonym (Riktigt skönt) skrev 2025-04-18 12:36:59 följande:

Det är helt underbart, män är fan inte kloka idag och har fruktansvärd kvinnosyn. Blivit betydligt vanligare nu, hårdare och mer otryggt för kvinnor. Är en väldigt bubblare att kalla alla kvinnor för feminister som vågar säga emot. 

Titta bara på Budbee och Instabox företaget, så man spyr när man ser vilka grisar som verkat i detta företag. Skapade listor över vilka kvinnor som man kunde ligga med och vilka som var fula. Hade koll på kvinnors sjukdomar, diagnoser och om dom åt p-piller etc. Kallade kvinnor för feta kossor. Så man skäms rejält.

Helt underbart att ha vänt ryggen emot män. Och att man blivit äldre. Och att man inte har några svårigheter med att faktiskt stå emot. En del kvinnor är patetiska. Men jag måste ju göra det där ingreppet ellet fixa tuttarna. Annars vill dom inte ha mig. Buhu, skaffa lite ryggrad. Ni är våp och dörrmattor för denna typen av män.

Man märker genast i tråden vilka kvinnor som kommer få det mycket svårt när det väl blir ignorerade och åldrats. Det lever helt på sitt utseende och verkar nästintill panikslagna. Nej, det har inte hänt mig än. Alla yngre springer efter mig lol. Tycker genuint synd om dessa kvinnor som är slavar under mäns förtryck. Sen kastar dom er i papperskorgen. 

Herregud vad bitter du är
  • Anonym (Man 9)
    Jeanette2003 skrev 2025-04-18 12:38:14 följande:
    Haha
  • Anonym (Tjejen)
    Jeanette2003 skrev 2025-04-18 12:38:14 följande:
    Jag tycker hon är uppfriskande uppriktig, "Jeanette". Är det jobbigt att höra sanningen om er män?
  • Anonym (Anno Nym)
    Anonym (Riktigt skönt) skrev 2025-04-18 12:36:59 följande:

Har du nån källa att dessa företag skulle bedrivit detta?
Svar på tråden Skönt att vara osynlig i medelåldern