• Sandralinnea123

Fråga om gudmor distans

Hej!
    Jag undrar om någon har ett bra tips på hur man kan fråga om någon vill bli gudmor på distans? Vill fråga min syster men hon bor 3 timmar bort så får bli på distans :) 

• Svar på tråden Fråga om gudmor distans
  • Anonym (Sia)

Vad tänker du ingår i uppdraget att vara Gudmor? Kan detta utövas på distans i så fall?

Idag har man knappast Gudföräldrar utan snarare faddrar. Vad det innebär verkar också vara högst individuellt.

är ni strikta troende så ska ju Gudmor ansvara för barnets kristliga fostran och det kanske är svårt på distans.

• Sandralinnea123
    Anonym (Sia) skrev 2025-04-08 14:37:35 följande:

Vad tänker du ingår i uppdraget att vara Gudmor? Kan detta utövas på distans i så fall?

Idag har man knappast Gudföräldrar utan snarare faddrar. Vad det innebär verkar också vara högst individuellt.

är ni strikta troende så ska ju Gudmor ansvara 

Jag är gudmor till hennes son på distans & det fungerar alldeles utmärkt. 
    Vi är inte strikt troende utan detta är ett ställe där alla vi älskar möts & firar våra 2 mirakel.

Gudmor & gudfar för oss är några som vi litar till 100 % på & som alltid kommer finnas i våra barns liv, någon som kan lära dom allt vi inte kan eller vara ett extra öra för våra tjejer, några dom alltid är välkomna hos & kommer älska dom villkorslöst.
    Behöver inte vara mer enligt mig.
  • Anonym (A)

Idag är gudmor och gudfar mer en symbolisk grej.

Svar på tråden Fråga om gudmor distans