• Anonym (Pig whisperer??)

Kan min man kommunicera med grisar??

Varje gång vi passerar en (av flera) gårdar så blir grisarna glada, både hanar, honor och kultingar. Min man (svensk) gör gris ljud grisarna gör gris ljud och de vill hälsa på honom genom staketet. Vi var även på barn zoo och grisarna följde efter honom. Ville till honom typ o inte till barn som var där. Jag är från en kultur där grisar räknas som smutsiga och inga män från min kultur kan prata med grisar vad jag vet. Jag är rädd för grisar. Inte när jag är med min man men annars skulle jag vara det. Han säger att han inte alls kan prata med grisar de gillar bara honom. Men han gör exakt samma ljud och det är som han kommunicerar med dem så han kanske ljuger?? Pratar han med dem? Vad pratar man med en gris om? Är det nåt svenska män kan?

• Svar på tråden Kan min man kommunicera med grisar??
  • Anonym (Greta Gris)

Han kanske var ett vildsvin i sitt tidigare liv.

• Anonym (Nöff)
    Anonym (Greta Gris) skrev 2025-04-08 12:18:06 följande:

Han kanske är ett svin idag?
  • Anonym (Greta Gris)
    Anonym (Nöff) skrev 2025-04-08 12:21:15 följande:
    Är han möjligen en detektiv vid namn Porco Rosso?
  • Anonym (Nic)
    Anonym (Pig whisperer??) skrev 2025-04-08 12:11:26 följande:
    Kan min man kommunicera med grisar??

Varje gång vi passerar en (av flera) gårdar så blir grisarna glada, både hanar, honor och kultingar. Min man (svensk) gör gris ljud grisarna gör gris ljud och de vill hälsa på honom genom staketet. Vi var även på barn zoo och grisarna följde efter honom. Ville till honom typ o inte till barn som var där. Jag är från en kultur där grisar räknas som smutsiga och inga män från min kultur kan prata med grisar vad jag vet. Jag är rädd för grisar. Inte när jag är med min man men annars skulle jag vara det. Han säger att han inte alls kan prata med grisar de gillar bara honom. Men han gör exakt samma ljud och det är som han kommunicerar med dem så han kanske ljuger?? Pratar han med dem? Vad pratar man med en gris om? Är det nåt svenska män kan?

Självklart kan man kommunicera med grisar. Det är däggdjur och relativt utvecklade sådana 
  • Anonym (Pig whisperer??)
    Anonym (Greta Gris) skrev 2025-04-08 12:18:06 följande:

Tror inte på sånt alls.
    Nej. Han är väldigt snäll.
    Anonym (Greta Gris) skrev 2025-04-08 12:22:17 följande:
    Är han möjligen en detektiv vid namn Porco Rosso?
    ??
    Anonym (Nic) skrev 2025-04-08 12:24:21 följande:
    Självklart kan man kommunicera med grisar. Det är däggdjur och relativt utvecklade sådana 
    Vad kommunicera man om då?

• Anonym (Matte)

Grisar är väldigt intelligenta och nyfikna. Gissar att de inte förstår din man men att de tycker att han är spännande och rolig som visar intresse tillbaka. De är lite som hundar kan man säga. Pratar man glatt med en hund så blir den oftast glad och nyfiken. Samma med de små grisarna. 

Du behöver förresten inte vara rädd för mini-zoo grisar, men jag hoppas att din man inte får för sig att gå in till stora grisar i någon hage. De KAN bitas ordentligt om de försvarar sina bebisar eller partners. 

Har själv jobbat med grisar och det är väldigt roliga djur, påhittiga och så. Men man ska ha respekt för dem. 

• Anonym (Greta Gris)
    Anonym (Pig whisperer??) skrev 2025-04-08 15:41:03 följande:
    Tror inte på sånt alls.
    Nej. Han är väldigt snäll.??
    Anonym (Nic) skrev 2025-04-08 12:24:21 följande:
    Vad kommunicera man om då?

Förlåt om våra skämt missuppfattades 😅

Grisar är som sagt ganska intelligenta djur och de är uppmärksamma på andra djur inklusive människor. De gillar att få uppmärksamhet och de äter i princip allt de kommer över så de hoppas kanske på att din man ska ge dem någon mat.

Men grisar ska man vara försiktig med, de kan bitas ordentligt och de större är starka nog att knuffa omkull en fullvuxen människa om de skulle vilja det. Oftast är de rätt lata dock.
  • Anonym (X)

Trist att din kultur inte gillar grisar, de är smarta och sociala varelser. Om man hälsar på dem så vill de hälsa tillbaka. Grymtar du så grymtar de. Han kan inte "kommunicera" med dem som två människor gör med språk, men han visar att han är intresserad och då följer de samma mönster.

Grisar kan för övrigt, precis som hundar, lära sig lyda kommandon så som att sitta, hoppa, skälla/grymta, stå på bakbenen mm.
    Titta på filmen "Babe, en gris i staden" så får du en uppfattning om hur man kan träna minigrisar till allt möjligt skådespeleri.

• Anonym (Suggan)

Grisar på zoo tycker säkert att din man känns pålitlig och kanske han t.o.m. kliar dom gott på ryggen.
    På promenad brukar jag prata med får och kossor. Visst är det lite pinsamt men när den fina kon tittar tillbaka ned sina stora bruna ögon och låter sig klias och om jag förstår henne rätt så lär hon kalven hur man ska umgås med tvåfotingar.

• burleskburkläsk

Klart de kan fånga intresse i honom när han låter "grisigt" och de tänker "hur ända in i gödselstacken låter han?!?!" och "jag begriper inte vad han säger, undra om han behöver hjälp?!?"

• burleskburkläsk
    Anonym (Suggan) skrev 2025-04-08 19:06:17 följande:

Grisar på zoo tycker säkert att din man känns pålitlig och kanske han t.o.m. kliar dom gott på ryggen.
    På promenad brukar jag prata med får och kossor. Visst är det lite pinsamt men när den fina kon tittar tillbaka ned sina stora bruna ögon och låter sig klias och om jag förstår henne rätt så lär hon kalven hur man ska umgås med tvåfotingar.

Det där med att hälsa och prata med djur gör jag varje dag.

Ser minst en hund, en ko med kalv, minst sex hästar, tre får, höns och tupp...och ibland om jag har enorm tur nån katt.

Jag hälsar på alla och senast idag fick jag klia en hingst på huvudet och på manen...roligt att hälsa och klappa! 😃
Svar på tråden Kan min man kommunicera med grisar??