• Anonym (Ts)

Vinted fråga - Skickat fel paket

Hej! Jag har av misstag skickat fel paket. Köparen har tryckt på ?Allt är ok?. Varan är finare och lite mer värd än den som köparen egentligen skulle få. Får inte kontakt med köparen och misstänker att hen kommer behålla varan och inte höra av sig. Vem har rätt här? Kan Vinted hjälpa eller får jag helt enkelt acceptera att jag gjort fel och köparen kommer undan?

• Svar på tråden Vinted fråga - Skickat fel paket
  • Anonym (l)

Ojdå, jag har visserligen skickat fel men då fick jag snällt betala returfrakt. Din situation har jag inte ens hört om. Jag hade accepterat att det blev som det blev, returfrakt och ny frakt till den egentligen varan blir också en hel del och Vinted lär inte kunna göra något åt detta.

• Anonym (Ts)
    Anonym (l) skrev 2025-04-07 14:04:16 följande:

Ojdå, jag har visserligen skickat fel men då fick jag snällt betala returfrakt. Din situation har jag inte ens hört om. Jag hade accepterat att det blev som det blev, returfrakt och ny frakt till den egentligen varan blir också en hel del och Vinted lär inte kunna göra något åt detta.

Tack för svar. Ja känns lite struligt. Är väl kanske bara innan personen tryckt på ?Allt är ok? - knappen som Vinted kan vara behjälplig..
  • Anonym (l)
    Anonym (Ts) skrev 2025-04-07 17:31:53 följande:
    Tack för svar. Ja känns lite struligt. Är väl kanske bara innan personen tryckt på ?Allt är ok? - knappen som Vinted kan vara behjälplig..
    Precis, det är slutet av affären så.
Svar på tråden Vinted fråga - Skickat fel paket