• Anonym (Jonna)

Min kompis gnäller för att hon är snygg

Igår kväll satt jag och min kompis och prata i telefon. Hon har svårt att hitta kärleken, precis som jag. Vi har inte bråttom utan tar livet som det kommer. 

Vi började diskutera om varför vi båda har varit singlar i 4 år. Hon ser väldigt bra ut. En solklar 9 minst. Jag är mer en 5 a kanske 6a. Så jag frågaf henne rakt ut varför hon inte träffar någon, varför killarna hon fattar tycke för typ bara försvinner som för oss lite mer normalsnygga. 

Hon drar en djup suck och säger ja om jag nu är så jövla snygg så är det ju ännu mer ett slag att bli "ghostad eller att killen bara tappar intresset" är ju ett bevis på att jag inte är nått att ha. Dejta och ligga med mig går bra en stund sedan lär dom könna mig och drar. Självkänslan boostas inte direkt. 

Jag blev först arg. Tyckte det lät väldigt drygt. Men kan det ligga nått i detta? Hon får killar väldigt lätt. Snygga killar. Dom verkar bra men dom drar efter några månader. Hon är alltså inget att ha? Vill gärna förstå mig på detta. Jag kanske är lyckligt lottad som är mindre snygg? 

• Svar på tråden Min kompis gnäller för att hon är snygg
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Vad vill du ha?) skrev 2025-04-08 02:18:32 följande:

Alla får inte flyktbeteende när de "fått vad de vill ha", det är förbehållet rastlösa själar, så kanske lika bra att ts vän slipper dem. Många vill stanna för mer när de fått vad de vill ha och de vill fortsätta att få och upptäcka mer hos den de tycker om.
    Vad menar du?
    Att majoriteten män bara vill ha ett kortare knullförhållande?
    Att kvinnor borde vägra sex i flera månader? Det är väl bättre att ta sexet så att hon får ut något av långt dejtande oavsett om han sen tappar intresse eller om hon gör det?

Jag tror att ts kompis antingen dras till fel killar eller så ser många hennes personlighet som mindre smickrande.
    Nej inte alla, men tydligen de män som TS vän skaffar. De ser henne som en trofé, när de fått henne i säng är hon inte intressant längre. Därför sticker de.

Ja, hon  borde vägra sex om hon vill ha ett längre förhållande, så tvingas hon till att ha en personlighet också.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-04-08 10:30:39 följande:
    Nej inte alla, men tydligen de män som TS vän skaffar. De ser henne som en trofé, när de fått henne i säng är hon inte intressant längre. Därför sticker de.

Ja, hon  borde vägra sex om hon vill ha ett längre förhållande, så tvingas hon till att ha en personlighet också.
    Bäst hon är tydlig med att hon inte är asexuell och vill vänta då.   Skulle inte inleda något med en kvinna som inte gillar sex.
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-08 10:07:50 följande:
    Kvinnor kan iaf gå ner i vikt.
    Kanske det, men de flesta vill inte vara så magra som du föredrar. 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-08 10:33:35 följande:
    Bäst hon är tydlig med att hon inte är asexuell och vill vänta då.   Skulle inte inleda något med en kvinna som inte gillar sex.
    Noterat: Rob har en åsikt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym skrev 2025-04-08 12:08:20 följande:
    Kanske det, men de flesta vill inte vara så magra som du föredrar. 
    Du menar vill inte dra ner på onyttiga sötsaker ?
  • Anonym (Vad vill du ha?)
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-08 10:07:50 följande:
    Kvinnor kan iaf gå ner i vikt.
    Har du sett dokumentären om looksmaxers på SVT play? Män kan förlänga vaderna upp till 5 cm.
    Vill man vara "fin" får man lida (stort) PIN, eller nåt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Vad vill du ha?) skrev 2025-04-08 12:54:22 följande:
    Har du sett dokumentären om looksmaxers på SVT play? Män kan förlänga vaderna upp till 5 cm.
    Vill man vara "fin" får man lida (stort) PIN, eller nåt.
    Det är lite enklare att dra ner på sötsaker än att borra in järnstänger i benen.   Och 5 cm är inte så stor skillnad.  Men tänk dig en kvinna som går från bmi 30 till bmi 18. Vilken otrolig förvandling!   Från oattraktiv och ohälsosam till modellkropp.
  • Anonym (Man 9)

Hon kanske bara har levt på sitt utseende, å de håller ju en stund sen när de ska prata är de tomt!

• Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-08 12:53:23 följande:
    Du menar vill inte dra ner på onyttiga sötsaker ?
    Nej, det menar jag inte.
    Hur fick du för dig det?
  • Ikaros12
    Anonym (Man 9) skrev 2025-04-08 13:17:50 följande:

Hon kanske bara har levt på sitt utseende, å de håller ju en stund sen när de ska prata är de tomt!

Jag tror inte alls att det behöver betyda att ts kompis är tom när hon börjar prata. Det är inte alltid så lätt att börja träffa någon ny och det är sällan man är sig själv i början av relationen. Blyghet, osäkerhet eller annat kanske kan upplevas som tom eller tråkig. Tyvärr går många miste om fantastiska människor för att de inte ger dem en chans att visa sitt riktiga jag. Jag hoppas att ts förstår att på många sätt så kämpar hon och hennes kompis med samma saker i sitt sökande efter kärlek. Däremot kanske hennes kompis har ett större utbud. Det behöver i sin tur betyda att det är lättare att hitta en fin person att bygga en relation med. Förmodligen är det ungefär lika stor del idioter som visar intresse oavsett hur du ser ut. 
  • Anonym (Gun)

Jag tror det finns en massa fördomar om hur man ska vara som snygg. Det är ett rätt så snävt spektrum av personlighetsdrag som tillåts och man förväntas vara bra på en massa saker som inte har ett dyft med utseende att göra. När man inte lever upp till förväntningarna däms man hårt.

Jag jobbar mycket med ungdomar och jag tycker hela tiden jag ser att de snygga förväntas ha ett gott självförtroende och vara ledartyper. Det passar inte alla snygga och kan ställa till det för dem i gruppen. När de inte levererar enligt förväntningarna kan de bli illa omtyckta istället. 

• Anonym (Jonna)
    Ikaros12 skrev 2025-04-08 16:26:14 följande:

Jag tror inte alls att det behöver betyda att ts kompis är tom när hon börjar prata. Det är inte alltid så lätt att börja träffa någon ny och det är sällan man är sig själv i början av relationen. Blyghet, osäkerhet eller annat kanske kan upplevas som tom eller tråkig. Tyvärr går många miste om fantastiska människor för att de inte ger dem en chans att visa sitt riktiga jag. Jag hoppas att ts förstår att på många sätt så kämpar hon och hennes kompis med samma saker i sitt sökande efter kärlek. Däremot kanske hennes kompis har ett större utbud. Det behöver i sin tur betyda att det är lättare att hitta en fin person att bygga en relation med. Förmodligen är det ungefär lika stor del idioter som visar intresse oavsett hur du ser ut. 
    Hon är inte blyg. Kanske osäker på sig själv men kan nog lova att killarna har väldigt roligt ihop hennes sällskap. Hon blir aldrig någonsin ONS. Dom vill ha mer. Upplever att det mer snack än verkstad om ni förstår hur jag menar, när hon träffar någon. Men dom blir tysta efter några månader. Sen kommer dom alltid tillbaka. Ingen kan släppa helt men ändå vill dom inte mer. Det är väldigt tufft för henne. 
  • Ikaros12
    Anonym (Jonna) skrev 2025-04-08 17:02:39 följande:
    Hon är inte blyg. Kanske osäker på sig själv men kan nog lova att killarna har väldigt roligt ihop hennes sällskap. Hon blir aldrig någonsin ONS. Dom vill ha mer. Upplever att det mer snack än verkstad om ni förstår hur jag menar, när hon träffar någon. Men dom blir tysta efter några månader. Sen kommer dom alltid tillbaka. Ingen kan släppa helt men ändå vill dom inte mer. Det är väldigt tufft för henne. 
    Du ser! Trygga kärleksrelationer handlar ju om så mycket mer än attraktion. Om ni kan bortse från utseendet och kan prata om allt med varandra utan att förminska och döma låter det som att du och din kompis kan ha en väldigt fin och stöttande relation till varandra. Det låter även som att ni båda kan behöva det också. Det finns väldigt mycket fina människor där ute, men det finns även en och annan idiot. När man stöter på dem, är trygga vänner som tillåter en att vara sårbar bra att ha.
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-08 13:00:20 följande:
    Det är lite enklare att dra ner på sötsaker än att borra in järnstänger i benen.   Och 5 cm är inte så stor skillnad.  Men tänk dig en kvinna som går från bmi 30 till bmi 18. Vilken otrolig förvandling!   Från oattraktiv och ohälsosam till modellkropp.
    Man får inte modellkropp av att bara vara spink. Mycket mer som ska stämma!
  • felicityporter

Din vän kanske inte har tillräckigt fin och trevlig personlighet? Kanske inte är särskilt intelligent och/eller intellektuell? Kanske inte tillräckligt omhändertagande som person? Det finns fler saker än utseende som är viktigt för ett längre förhållande.

felicityporter skrev 2025-04-08 23:11:27 följande:

Din vän kanske inte har tillräckigt fin och trevlig personlighet? Kanske inte är särskilt intelligent och/eller intellektuell? Kanske inte tillräckligt omhändertagande som person? Det finns fler saker än utseende som är viktigt för ett längre förhållande.

Verkligen! Ingen vill vara tillsammans med ett fint utseende allena..
  • Anonym (Jag tror)

Att vara snygg verkar först vara en välsignelse.....men av det jag ser så är det så lätt "för lätt" att träffa någonn ny så det är svårt att stanna i en relation.............jag menar tröskeln för oss som ser medel ut är ju lite högre, om jag säg skall gå igenom 10-30 personer för att hitta den jag klickar med tar det ju betydligt längre tid än för en som är vrålsnygg som kan lösa det över en sommar.  Har man så lätt då är det mycket lättare att hoppa vidare för minsta sak man stör sig på. 

Hon kanske skall träffa mindre snygga killar och se vad som händer.

Svar på tråden Min kompis gnäller för att hon är snygg