• Anonym (Undrar)

Kan du vara ihop med någon bara för att få ligga?

Kan du vara ihop med någon, uttalat att ni är ihop och skicka kärleksförklaringar, kalla älskling, göra en del saker ihop, tillbringa tid ihop bara för att få ligga? 

• Svar på tråden Kan du vara ihop med någon bara för att få ligga?
  • Anonym (Grabb)

Göra "allt det"... "bara för att få ligga".

Nope!

Det låter som en taskig idé och kan nog bara leda till dålig självkänsla i långa loppet.

Någon ovan skrev "det är väl KK".

Inte i min bok. Mina erfarenheter av KK så är det inte tal om så mycket "kärleksförklaringar", "älskling hit och dit", ej heller att man spenderar så mycket tid med varandra som inte innefattar sexuella aktiviteter. Känslor kan absolut finnas men de (IMHO) kretsar kring sex, upphetsning, att man är kåt och sugen. Sen kan man förvisso tycka att ens KK är en trevlig/vettig person i övrigt också.

Men börjar man känna kärlek, eller att man börjar hänga mer och mer socialt... Då finns ju risken att det inte längre enbart är en KK-relation och utan något "mer"...

• Anonym (H)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-04-01 18:56:23 följande:
    Kan du vara ihop med någon bara för att få ligga?

Kan du vara ihop med någon, uttalat att ni är ihop och skicka kärleksförklaringar, kalla älskling, göra en del saker ihop, tillbringa tid ihop bara för att få ligga? 

Inta bara för att ligga men var ihop med en tjej ett tag för sällskap, sex, resor, ekonomi. Jag trivdes med henne och vi hade mycket skoj tillsammans, gemsnamma vänner men någon kärlek var det inte. Jag var för slö för att göra slut och sen bytte jag job och flyttade så då tog  det.slut
  • Anonym (Janne Ballong)

Efter en lång och seg skilsmässa träffade jag C, och vi hade sex efter några dejter. Hon var fruktansvärt sexig, underbart skön i sängen. I 28 år nu har jag njutit av hennes i mina ögon (och händer) perfekta kropp. Sex var viktigt för att vi skulle bli ett par.

Jag var också rädd för att vara ensam. Jag ville ha Någon. Hon fyllde tomrummet, det svarta hålet.

Så i dåliga stunder har jag tänkt att jag tog henne för sex och sällskap. Men faktiskt har hon ju så många andra kvaliteter. Hon är kul att diskutera med, har humor, gillar att vi gör saker tillsammans, ser till att vi träffar hennes barn och barnbarn. Hon uppskattar mig.

Hon fyller mitt liv på flera sätt. I dåliga stunder kan jag tänka att jag borde ha levt med någon som är mer som mig, mer intellektuell och mer medelklass.

Men de dåliga stunderna är ganska få och korta.

• Anonym (w*w*)

Nej, men däremot kan jag tänka mig en relation bara för att få sällskap. Om man skulle känna sig tillräckligt ensam i framtiden då.

• Anonym (Japp)

Ja de hade man kunnat,
    beror ju lite på vad som händer den övriga tiden.

• Anonym (Försökt men nej)

Jag har försökt men nej. Blir kär. Kan inte skilja på sex och kärlek vad det verkar. Jag träffade en tjej, en kollega som har världens jobbigaste personlighet, övertydligt och nästan komiskt narcissistisk. Någon jag absolut inte tyckte om. Inte ens henne kunde jag ha sex med utan att bli kär. Hennes narcissism gick från vidrig till något jag ansåg var gulligt på 2 samlag.

• Anonym (ano)

Man ska inte ljuga i en relation. Hur skulle du själv må om du var ihop med någon som upprepade gånger sakt att de är kära i dig, och sen kommer det fram att de bara ville ha sex och inte kände något annat? Då skulle man nog känna sig utnytjad. Men om båda är upprikitga med sina kännslor blir allt mindre stressigt om man inte behöver oroa sig. Och visst kan man ha sex med någon man inte är kär i, man kan ha en överenskommelse som kk och båda vet vad som förväntas.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (ano) skrev 2025-04-05 05:49:57 följande:

Man ska inte ljuga i en relation. Hur skulle du själv må om du var ihop med någon som upprepade gånger sakt att de är kära i dig, och sen kommer det fram att de bara ville ha sex och inte kände något annat? Då skulle man nog känna sig utnytjad. Men om båda är upprikitga med sina kännslor blir allt mindre stressigt om man inte behöver oroa sig. Och visst kan man ha sex med någon man inte är kär i, man kan ha en överenskommelse som kk och båda vet vad som förväntas.

Jag är inte den som ljuger här utan den som undrar om vad min partner säger som är sant? Och till viss del kan anta att jag blir (dock frivilligt) utnyttjad Eftersom jag tvivlar på om det finns några känslor bakom allt detta 🙈.

• Anonym (Undrar)

Säger man älskling när man inte säger att man älskar någon? Är det ett vanligt sätt att ?få den andre på fall 😉?

• burleskburkläsk
    Anonym (Undrar) skrev 2025-04-09 07:10:14 följande:

Säger man älskling när man inte säger att man älskar någon? Är det ett vanligt sätt att ?få den andre på fall 😉?

Hmm...det skulle kunna vara om det är ett svin som inte har känslorna...vissa använder det när de hälsar på folk.
    Bor en idiot en bit bort, hon säger det till alla som är grannar här runt om hon vill låna cigg eller annat då säger hon saker som älskling och sötnos...för att hon är dum i huvudet.
    Sen vissa män gör allt för att knulla och de kanske använder såna ord för att få ligga...vem pallar...nån såklart men begriper det inte...
  • Anonym (Undrar)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-09 07:21:34 följande:
    Hmm...det skulle kunna vara om det är ett svin som inte har känslorna...vissa använder det när de hälsar på folk.
    Bor en idiot en bit bort, hon säger det till alla som är grannar här runt om hon vill låna cigg eller annat då säger hon saker som älskling och sötnos...för att hon är dum i huvudet.
    Sen vissa män gör allt för att knulla och de kanske använder såna ord för att få ligga...vem pallar...nån såklart men begriper det inte...
    Här är det ju på ett lite mer kärleksfullt sätt än din granne men ändå 🤔?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Undrar) skrev 2025-04-09 08:19:21 följande:
    Här är det ju på ett lite mer kärleksfullt sätt än din granne men ändå 🤔?
    Såklart.

Men, att säga gulliga saker för att få nån som helst vinning är lågt...som t.ex för att man inbillar sig att mab skall få ligga...oavsett tillsammans eller ej, tycker det är löjigt.

Jag kan ha missförstått det hela, isf ber jag självfallet om ursäkt.
  • ResanTillMelonia

Nej haha, att göra sig besväret att leva ihop med en person och intala alla andra att man älskar personen osv. Dela ekonomi och dela liv med, enbart för lite sex. det är enbart ett desperat tecken.

• Anonym (Nä)

Nej jag skulle inte kunna. Men jag vet de som skamlöst manipulerar andra till att få saker de vill ha, till exempel sex. Så visst förekommer det. 

Anonym (Försökt men nej) skrev 2025-04-05 04:17:46 följande:

Jag har försökt men nej. Blir kär. Kan inte skilja på sex och kärlek vad det verkar. Jag träffade en tjej, en kollega som har världens jobbigaste personlighet, övertydligt och nästan komiskt narcissistisk. Någon jag absolut inte tyckte om. Inte ens henne kunde jag ha sex med utan att bli kär. Hennes narcissism gick från vidrig till något jag ansåg var gulligt på 2 samlag.

Låter sjukt oattraktivt! Varför låg du med henne från första början?? Don?t stick your dick in crazy, herregud. 
Svar på tråden Kan du vara ihop med någon bara för att få ligga?