Dricker era män alkohol varje dag?
Dricker era män vin varje dag? Alkohol?
Min man gör det.
Dricker era män vin varje dag? Alkohol?
Min man gör det.
Om någon har problem med alkohol (är beroende) så behöver personen dricka ofta, helst varje dag, för att må bättre. Väldigt mycket tankar och energi går åt till att fundera på när man ska få dricka nästa gång.
Tyvärr brukar alkoholen bli viktigare än andra saker i livet med tiden. Så att kärlek och jobb blir mindre viktigt.
Man kan inte tvinga en annan person att sluta dricka. Personen själv måste vilja sluta.
När de försöker sluta kan de må fysiskt dåligt på olika vis i många dagar, ibland i veckor. De kan också känna ett ständigt sug efter alkohol.
Därför kan det vara bra att ta hjälp på vårdcentralen med att sluta.
Du beskriver ett ganska intensivt drickande hos din man.
Jag tycker att du ska kolla om det finns någon Al-Anon Familjegrupper där du bor.
Det är grupper där anhöriga, som t.ex. fruar, kan träffa andra som har problem med att deras man/fru dricker. Där får man stöd och kan diskutera. Man kan vara helt anonym, man säger bara det förnamn som man vill använda i gruppen.
Min sambo gör inte varje dag. Men ibland flera gånger i vecka.. kan också irritera mig på det då jag inte själv dricker och han kan bli pratglad medan en annan bara vill gå o lägga sig.
Oftast är det öl, ibland rödvin.. whiskey.. o jag upplever också att de är glatt när det dricks och sen när det inte dricks blir det lite depp typ...
Medan jag kan dricka någon enstaka gång knappt 1 gång i månaden, inte ens det ibland.. oftast blir det isåfall när man är barnledig.
Min sambo gör inte varje dag. Men ibland flera gånger i vecka.. kan också irritera mig på det då jag inte själv dricker och han kan bli pratglad medan en annan bara vill gå o lägga sig.
Oftast är det öl, ibland rödvin.. whiskey.. o jag upplever också att de är glatt när det dricks och sen när det inte dricks blir det lite depp typ...
Medan jag kan dricka någon enstaka gång knappt 1 gång i månaden, inte ens det ibland.. oftast blir det isåfall när man är barnledig.
Varje dag tar han en slurk whiskey när han kommer hem
efter jobbet. Ofta ett glas rött vin också.
Är ej van att en kille dricker så. Jag dricker ingenting.
Mata inte trollet med ett gäng trådar på samma ämne.
Jag har haft nog av fylletratteri inom min närmaste krets i livet så nej, hade verkligen inte accepterat ett dagligt alkoholintag från en partner. Det bästa vore rentav en någorlunda nykter man året om. Ju mindre spritkonsumtion desto mer stiger värdet på honom, i mina ögon.
Jag har haft nog av fylletratteri inom min närmaste krets i livet så nej, hade verkligen inte accepterat ett dagligt alkoholintag från en partner. Det bästa vore rentav en någorlunda nykter man året om. Ju mindre spritkonsumtion desto mer stiger värdet på honom, i mina ögon.
Återigen - mata inte trollet!
Den här människan har ett antal trådar igång på samma ämne
Min man dricker alkohol 2-3 ggr/år då blir det ca 2-3 öl och 2-3 snapsar. jag dricker inte alkohol alls.