• Nandez

Robinson 2025 Vår

Åter dags för en säsong med Robinson, här kan vi prata om stort och smått i programmet.

Väl mött😀

OBS: Inga spoilers 

• Svar på tråden Robinson 2025 Vår
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-06-10 20:19:01 följande:
    Ja,det håller jag med om.
    Idiotiskt är det
  • Anonya

Jag läste att Aron, som jobbar på escape room, för laget berättade att han jobbade inom äldrevården för att få pluspoäng. Det fick han också och många beundrade att han som så ung jobbade med äldre. Han hade också förberett sig på frågor så när någon frågade vad som varit det värsta han varit med om så berättade han om en stomipåse som gick sönder. 

Aron sade att en del av deltagarna tyckt det var över gränsen att helt ljuga om sitt jobb, erfarenhet och liv. Det tycker jag också.

• molly50
    Anonya skrev 2025-06-13 21:33:06 följande:

Jag läste att Aron, som jobbar på escape room, för laget berättade att han jobbade inom äldrevården för att få pluspoäng. Det fick han också och många beundrade att han som så ung jobbade med äldre. Han hade också förberett sig på frågor så när någon frågade vad som varit det värsta han varit med om så berättade han om en stomipåse som gick sönder. 

Aron sade att en del av deltagarna tyckt det var över gränsen att helt ljuga om sitt jobb, erfarenhet och liv. Det tycker jag också.

Håller med. Han hade väl kunnat samla pluspoäng på andra sätt.
  • Anonym
    Anonya skrev 2025-06-13 21:33:06 följande:

Jag tycker att det var smart av honom, och ingen regel har brutits.
  • molly50
    Anonym skrev 2025-06-14 11:28:20 följande:
    Jag tycker att det var smart av honom, och ingen regel har brutits.
    På vilket sätt var det smart? Samla poäng kan man väl göra på andra sätt än att ljuga om sitt yrke.
  • Anonym
    molly50 skrev 2025-06-14 12:03:59 följande:
    På vilket sätt var det smart? Samla poäng kan man väl göra på andra sätt än att ljuga om sitt yrke.
    För att de andra annars förstått hans försprång när det kommer till kluriga saker?
    Varför stör det dig att han gjorde det?

Har du inte sett Farmen Norge så jan jag berätta att det är ett flertal som gjort samma där.
    För att det gynnar dem i spelet.

Är man i te där för att vinna eller?
  • molly50
    Anonym skrev 2025-06-14 19:34:39 följande:
    För att de andra annars förstått hans försprång när det kommer till kluriga saker?
    Varför stör det dig att han gjorde det?

Har du inte sett Farmen Norge så jan jag berätta att det är ett flertal som gjort samma där.
    För att det gynnar dem i spelet.

Är man i te där för att vinna eller?
    Jo,självklart. Men jag förstår inte varför ens privatliv skulle ha någon betydelse för det.
  • Anonym
    molly50 skrev 2025-06-14 19:44:49 följande:
    Jo,självklart. Men jag förstår inte varför ens privatliv skulle ha någon betydelse för det.
    Så du tror inte att deltagarna pratar om sina privatliv?
    Det gör de ju helt öppet för oss tittare att höra!
  • molly50
    Anonym skrev 2025-06-14 20:30:38 följande:
    Så du tror inte att deltagarna pratar om sina privatliv?
    Det gör de ju helt öppet för oss tittare att höra!
    Jo,självklart. Men att ljuga om vad man jobbar med är kanske inte det vanligaste att man gör.
  • Anonym
    molly50 skrev 2025-06-15 12:35:12 följande:
    Jo,självklart. Men att ljuga om vad man jobbar med är kanske inte det vanligaste att man gör.
    Som sagt, kolla Farmen Norge.

Det är klart att man undanhåller sina självklara fördelar när man tävlar om 500 000 kronor.
  • molly50
    Anonym skrev 2025-06-15 12:45:53 följande:
    Som sagt, kolla Farmen Norge.

Det är klart att man undanhåller sina självklara fördelar när man tävlar om 500 000 kronor.
    I så fall kanske det hade varit bättre att ljuga om ett yrke som inte är så fysiskt krävande. 
  • Anonym
    molly50 skrev 2025-06-15 12:58:40 följande:
    I så fall kanske det hade varit bättre att ljuga om ett yrke som inte är så fysiskt krävande. 
    Så det är inte själva ljugande som är problemet?
    Bara att han ljög "fel"?
  • molly50
    Anonym skrev 2025-06-16 17:23:44 följande:
    Så det är inte själva ljugande som är problemet?
    Bara att han ljög "fel"?
    Jag tycker väl egentligen inte att man behöver ljuga överhuvudtaget. Men att ljuga om sitt yrke har jag lite svårt att förstå hur det ska kunna hjälpa en i tävlingen.
  • Anonym
    molly50 skrev 2025-06-16 17:28:23 följande:
    Jag tycker väl egentligen inte att man behöver ljuga överhuvudtaget. Men att ljuga om sitt yrke har jag lite svårt att förstå hur det ska kunna hjälpa en i tävlingen.
    Men snälla, det fick du ju svaret på när Aron vann!
  • molly50
    Anonym skrev 2025-06-16 17:34:24 följande:
    Men snälla, det fick du ju svaret på när Aron vann!
    Var det enbart det som hjälpte honom att vinna,menar du?
  • Anonym
    molly50 skrev 2025-06-16 18:18:17 följande:
    Var det enbart det som hjälpte honom att vinna,menar du?
    Nej?
Svar på tråden Robinson 2025 Vår