• Frankie90

Underlivssmärta och trängningar utan klar orsak?

I något år nu har jag haft problem med smärtor i underlivet och nervsmärtor som strålar ner i benen, även sveda ibland i urinröret efter att jag kissat men inte under tiden. Det började med en urinvägsinfektion som jag fick behandling för (två olika kurer) och symtom som att det svider när man kissar och att vara konstant kissnödig försvann men smärtorna stannade kvar. Samt att det går från 0-100 när jag blir kissnödig, det blir akut direkt.. jag undviker kaffe för att jag måste kissa en gång i kvarten efter det. 
    Har tagit prov för alla olika könssjukdomar inklusive mycoplasma och ureaplasma flera gånger och allt är negativt. Har även blivit undersökt gynekologiskt totalt 5 gånger med ultraljud och ?allt ser bra ut?. Urologen tycker inte att det är ett ärende för dem av nån anledning trots remiss från läkare.

Någon som känner igen sig eller har något slags tips på vad jag ska göra? Det känns jättejobbigt eftersom att det sätter hinder för mig och påverkar mitt liv otroligt mycket, jag vill till exempel springa maraton och jag funderar på hur fan jag ska göra det om jag måste kissa hela tiden. Springer jag en mil får jag liksom skynda mig hem sista biten för att det börjar bli akut.. 

Jag är för övrigt frisk, har inte diabetes eller nåt. 

• Svar på tråden Underlivssmärta och trängningar utan klar orsak?
  • Anonym (klimakterieförnekare)

Man alltså- de har kollat dina hormonnivåer eller?

Jag har fått mycket problem med det i klimakteriet, när slemhinnorna förändras så påverkas även urinvägarna, och ger sveda och obehag och trängningar.

För mig går det över med östrogenvagitorier, Ovesterin. Behöver inte ta hela tiden utan bara när det känns så, då tar jag det några nätter och så är allt bra igen.

• Anonym (Frida)

Du är 35 år, stämmer det?
    Inte fött några barn?
    Har du kollat upp om du har något problem med ryggen såsom diskbråck? Det behöver inte ge symptom som smärta alltid utan ibland visar det sig tydligast genom förändringar i blåsa eller tarm.

Uretrit kan vara en annan sak att kolla upp, det är långvarig irritation i urinröret.
    Har du undersökt om du har bakteriell vaginos eller candida hos gynekologen?

• Anonym (Spiral?)

Jag känner igen mig i det du berättar. För min del var det spiral som orsakade smärta .

• Frankie90

Ja jag är 35 år (så jag är förhoppningsvis inte i klimakteriet) och har inte fött barn, försöker bli gravid nu dock. Slutade med p-piller i februari. Jag har inga tecken alls på infektion varken vid vaginal undersökning, ultraljud och dom gjorde snifftest osv.. har oftast väldigt lite flytningar. Det känns bara konstant som ett tryck i underlivet och runt ljumskar/lår.

Besvären började i samband med en ordentlig urinvägsinfektion som kom efter samlag, nu är vi supernoga med att båda alltid duschar precis innan för att jag är så nervös att få det igen. När jag fick infektionen så blev jag väldigt stressad för att det först inte gav utslag på urinsticka och jag trodde det var nåt allvarligt fel på mig och tänkte på det dag ut och dag in tills läkaren ringde och sa att odlingen visade bakterier och jag fick antibiotika. Så jag vet inte om stressen kanske gav spänningar i bäckenet som är svåra att l bli av med.. det blir bättre under lugna perioder och sämre av stress men det är aldrig helt bra. 

• Frankie90

Vart ska jag ens vända mig för att kolla upp det mer när jag blir runtslussad hela tiden? Läkaren på gyn tittade på mig som att jag hittade på när jag var där för tredje gången och försökte kräva att dom kollade ureaplasma också (dom vägrade) och blev skickad till venerologen istället som tog prover som var negativa och dom skickade då remiss till urolog som vägrar ta emot mig för att mina problem inte låter som något för dom tydligen. Dom hänvisade mig till familjeläkare och det var ju där jag började för två år sen.. det känns verkligen hopplöst. Borde inte kvinnokliniken fortsätta utreda på något sätt istället för att säga att allt ser bra ut och jag borde vara glad för det.. :/

• Anonym (Lider också)

Lider av samma besvär sedan 6 mån tillbaka,, trodde det berodde på olika p metoder för de började när jag satte in p stav i armen i augusti då försvann alla flygningar och hade ständigt en kissnödighets känsla. Varit och gjort både röntgen på urin vägarna och ultraljud i livmodern men ingenting hittar dem. Har testat för könsjukdomar och inget heller där.. nu gick jag till privat gynekolog som gav mig fluconazole och peppar peppar har jag varit fri nu två dagar från besvär., kan knappt tro de men vågar inte ropa hej ännu, återkommer med uppdatering :) ska ta en tablett en gång i veckan under 4 veckor..kan även antyda att ja haft lätt för svampinfektioner under flera år sedan jag fött barn. 

Svar på tråden Underlivssmärta och trängningar utan klar orsak?