• Anonym (G)

Skumt företag?

Jag beställde foto för körkort på en hemsida. Betalade även 99kr för extra snabb frakt. 
    Betalningen för beställningen drogs dubbelt från min bank. Alltså två likadana separata betalningar precis efter varandra. Jag kontaktade företaget direkt och de skulle ordna det omedelbart. Inget har hänt.
    Jag har dessutom ej fått fotot.
    Jag beställde Onsdag eftermiddag och de lovade enligt fraktalternativet att det skulle skickas samma dag. Då borde det väl vara framme nu? 

Hur lång tid tar det för ett företag att dra tillbaka en felaktig betalning? Det är en enskild firma. 

• Svar på tråden Skumt företag?
  • Anonym (Nina)

Foto för körkort tar man väl på Trafikverket? 

• Anonym (G)
    Anonym (Nina) skrev 2025-03-28 15:07:55 följande:

Foto för körkort tar man väl på Trafikverket? 

Det är för förnya körkort. Då kan man fixa eget och skicka in med ansökan
  • burleskburkläsk
    Anonym (G) skrev 2025-03-28 14:51:02 följande:
    Skumt företag?

Jag beställde foto för körkort på en hemsida. Betalade även 99kr för extra snabb frakt. 
    Betalningen för beställningen drogs dubbelt från min bank. Alltså två likadana separata betalningar precis efter varandra. Jag kontaktade företaget direkt och de skulle ordna det omedelbart. Inget har hänt.
    Jag har dessutom ej fått fotot.
    Jag beställde Onsdag eftermiddag och de lovade enligt fraktalternativet att det skulle skickas samma dag. Då borde det väl vara framme nu? 

Hur lång tid tar det för ett företag att dra tillbaka en felaktig betalning? Det är en enskild firma. 

Om Klarna gör fel så tror jag de har 5 dygn på sig att åtgärda det.

Vet inte ifall det är standard 🤔
  • Jemp

Jag tycker inget låter underligt. Det tar i regel ca 3 bankdagar för återbetalning. Leveransen beror ju också på vilka dagar du har postutdelning osv. 

• Anonym (Nja)

Är lite tidigt att börja dra några slutsatser. Det tar ofta upp till fem dagar innan man ser återbetalningar på kontot och om man beställer onsdag eftermiddag kan man inte förvänta sig att ha det på fredag då postgången är som den är.

• Nicali

Min man köpte med via en app. Betalning drogs tre gånger vilket han först upptäckte någon vecka senare. Men fick tillbaka rätt summa. 
    Märkligaste av allt dock... När bilden kom i brevlådan var det inte han på bilden, någon random gubbe bara!!! Så en vända till, så tillslut fick han rätt bild. Jag skrattade rejält dock då det var så dålig kvalitet på bilden men blev godkänd av trafikverket. Så när mitt ska förnyas gör jag det nog mer på vanligt vis:)

Svar på tråden Skumt företag?