Få mina föräldrar att anpassa sig till barnbarn?
Av någon oförklarlig anledning har mina föräldrar svårt att anpassa sig till mitt barn på 2 år.
Det kan handla om när man ska gå ut och äta säger vi. Mitt barn har inga problem att äta olika tider typ om man äter middag klockan 16:30 eller 18:45. Däremot säger jag till mina föräldrar att för att det ska funka så får barnet inte äta massor innan vi går ut. Trots detta kan dom ge mitt barn mat innan restaurangbesöket? Ungen kommer dit och är mätt och mina föräldrar tror att mitt barn ska kunna sitta där och äta en trerättersmiddag.
Mitt barn är van att gå ut och äta trerätters utan problem?
Då har vi innan restaurangbesöket rörelse i två timmar, vi äter inte mat eller massa mellanmål precis innan. Mina föräldrar tänker även att dom ska kunna sitta med menyerna i 20 minuter och välja. Typ först välja förrätt och varmrätt i 20 minuter sedan ska detta ätas och då går det 60 minuter för att äta och få förrätt och varmrätt.
Efter detta ska dom fundera i 20 minuter till på vad vi ska ha till dessert och efter det ska vi vänta 30 minuter på allas desserter för att sedan äta i 20 minuter till?
Mina föräldrar vägrar anpassa sig. Vad är problemet? Menyn finns på nätet innan?