Vad har Du gjort för 1,25 miljarder?
Efter jag läste om svensken som vann 1,25 miljarder så undrar jag vad ni hade gjort om ni hade vunnit så mycket pengar?
Efter jag läste om svensken som vann 1,25 miljarder så undrar jag vad ni hade gjort om ni hade vunnit så mycket pengar?
Jag tror det kan ställa till med en hel del problem med en så stor vinst. Lyckas man inte hålla sig anonym (vilket är svårt) är man måltavla för kriminella utpressare.
Mängder med tiggarbrev och än värre, massor av förväntningar från omgivningen och normala relationer som blir konstiga.
Köpt BioWare....
En fråga till alla er som skriver att ni skulle vara tysta och anonyma, exakt hur har ni tänkt att vara det? Begära ut vinsten i kontanter och lägga i madrassen?
Så fort ni har tillgångar på banken så vet omgivningen det när nästa taxeringskalender trycks... även om ni inte spenderat en enda krona av vinsten... en avkastning på 60miljoner syns där...
En fråga till alla er som skriver att ni skulle vara tysta och anonyma, exakt hur har ni tänkt att vara det? Begära ut vinsten i kontanter och lägga i madrassen?
Så fort ni har tillgångar på banken så vet omgivningen det när nästa taxeringskalender trycks... även om ni inte spenderat en enda krona av vinsten... en avkastning på 60miljoner syns där...
Investerat 90% klokt och 10% i olika riskprojekt jag finner intressanta. Och sedan engagerat mig i dessa projekt.
Jag skulle hålla extremt låg profil. Skulle flytta till grannstaden där inte så många känner mig och låtsas att det gått lite bra på aktiemarknaden men inte mer än så.
Skaffa ett ytterligare boende på kusten och unna mig de bekvämligheter jag vill ha.
Är arbetslös och i helt fel ålder för ett nytt arbete så skulle fylla dagarna med fiske och egna projekt på hus och tomt.
Är totalt ointresserad av att resa men skulle fråga min särbo om hon kunde tänka sig att sluta jobba, ta en lång resa till ställen och länder hon/vi vill se.
Hon har hjälpt mig på så många olika sätt, inte minst ekonomiskt så jag skulle se till att hon aldrig skulle behöva fundera kring ekonomi.
Skulle göra detsamma för mina barn.
För övrigt tycker jag att sådana vinster är helt åt helvete - dela upp på flera vinnare istället.
INGEN behöver så mycket pengar!
För övrigt tycker jag att sådana vinster är helt åt helvete - dela upp på flera vinnare istället.
INGEN behöver så mycket pengar!