• Anonym (lilja)

Byxor för långa - blir galen

Gah, jag tror jag blir galen snart!!!

Jag är tjej och 180 cm lång, smal med långa ben. Jag har jättesvårt att hitta byxor. Alla byxor blir croppade och en del hasar liksom upp till nästan trekvartbyxor när jag sitter ner.

nu när modet dessutom är mer raka/vida jeans  ska vara LÅNGA så har jag försökt hitta några som passar mig men alla slutar liksom ovanför fotknölarna dvs ser inte alls snyggt ut! 

Har ni några konkreta tips på vart man kan hitta LÅNGA byxor, gärna jeans? Gärna detaljerat modell osv!
    tack!

• Svar på tråden Byxor för långa - blir galen
  • MsM84

Jag har en kompis som är 187, hon har också mycket problem med att hitta kläder. Vet att hon har jeans från bonprix.

• Anonym (Lång dam)

Är också 180 cm, har faktiskt aldrig haft problem med kläder själv. Oftast finns det ju olika benlängd pp byxor. Möjligt att du får titta på det. Och om modellen erbjuder det.

• Anonym (Dana)
    MsM84 skrev 2025-03-26 09:23:59 följande:

Jag har en kompis som är 187, hon har också mycket problem med att hitta kläder. Vet att hon har jeans från bonprix.

Lite skillnad dock på 180 och 187. Då det är betydligt ovanligare för en kvinna.

Till TS, är avis. Tycker det ser kvinnligt ut att vara lång. Och ni är väldigt vackra, ser respekt givande ut.

Själv är jag 157 cm , och får handla kläder på tonårs/barn avdelningar ofta. Inte så jättekul som vuxen kvinna.
    Men oftast är kläderna för stora, då blir det dessa avdelningar.
  • Anonym (?)
    Anonym (Dana) skrev 2025-03-26 09:39:34 följande:
    Lite skillnad dock på 180 och 187. Då det är betydligt ovanligare för en kvinna.

Till TS, är avis. Tycker det ser kvinnligt ut att vara lång. Och ni är väldigt vackra, ser respekt givande ut.

Själv är jag 157 cm , och får handla kläder på tonårs/barn avdelningar ofta. Inte så jättekul som vuxen kvinna.
    Men oftast är kläderna för stora, då blir det dessa avdelningar.
    Ts frågar vart man kan hitta kläder för långa, personen svarar att en kompis också har problem och ger tips vart hon köper kläder, vad spelar det för roll om det skiljer 7cm? Fattar inte varför du kände att du behövde påpeka det?
  • Anonym (Milla)

Är det jeans så brukar jeansbolaget vara bra att hitta byxor för alla kroppsformer och längder. 

Annars tänker jag att mindre butiker där du kan få hjälp av personalen är ett bra tips. Helst små lokala handlare om du har sådana där du bor. Typ boutiquer. De brukar ha rätt bra koll och du kan få bra tips då de ofta är måna om sina kunder på ett annat sätt ön de stora kedjorna är. 

• Anonym (k)

Har för mig både Nelly och Asos har en Tall-kategori, kanske zalando med?

• Anonym (Siv)

Kroppslängden är inte viktigast utan benlängden.
    Jag har långa ben längd 34 dottern har 36. Jag köper extra långa.

Kappahl har långa jeans, de kunde både jag och dottern ha.

Annars har hon beställt från zlando tum storlek med 36 i längd.
    Vi har även beställt kostymbyxor och även lagt ner ett par hos skräddare.

• Anonym (168)
    FruFarfalle skrev 2025-03-26 13:49:40 följande:

På Nine Pine kan du välja längd :)

De verkar mest ha upp till 32 (och i något fall 34) så väldigt tveksamt om det räcker till någon som är 187. 

Men jag som har 32 i benlängd tackar för tipset! :)
  • FruFarfalle
    Anonym (168) skrev 2025-03-26 14:00:18 följande:
    De verkar mest ha upp till 32 (och i något fall 34) så väldigt tveksamt om det räcker till någon som är 187. 

Men jag som har 32 i benlängd tackar för tipset! :)
    Varsågod! TS är ju 180 :)
  • Anonym (168)
    FruFarfalle skrev 2025-03-26 16:10:38 följande:
    Varsågod! TS är ju 180 :)
    Oj. Jag håller visst inte isär det jag läser. Då finns det ju en god chans att 34 kan funka!
  • Anonym (What)
    Anonym (k) skrev 2025-03-26 11:35:54 följande:

Har för mig både Nelly och Asos har en Tall-kategori, kanske zalando med?

Den suger. Är själv 180 och smal som ts och har också svårt att hitta byxor och asos tall har i princip inga byxor som är långa nog
  • Anonym (What)
    Anonym (lilja) skrev 2025-03-26 09:22:20 följande:
    Byxor för långa - blir galen

Gah, jag tror jag blir galen snart!!!

Jag är tjej och 180 cm lång, smal med långa ben. Jag har jättesvårt att hitta byxor. Alla byxor blir croppade och en del hasar liksom upp till nästan trekvartbyxor när jag sitter ner.

nu när modet dessutom är mer raka/vida jeans  ska vara LÅNGA så har jag försökt hitta några som passar mig men alla slutar liksom ovanför fotknölarna dvs ser inte alls snyggt ut! 

Har ni några konkreta tips på vart man kan hitta LÅNGA byxor, gärna jeans? Gärna detaljerat modell osv!
    tack!

Skulle kunnat vara jag som skrev detta inlägget. Är också 180cm, smal och har långa ben. Avskyr när byxorna hamnar vid fotknölarna! 

Jag hittade ett par skitbra från kappahl som jag har på mig just nu. Vet inte om de finns kvar men heter alice denim. Köpte typ 7 par när jag hittade dem för några år sen då de är perfekt långa och går hela vägen ner till foten.

Brukar annars handla på herravdelningen (gillar lite oversize) och snart är det ju sommar så då blir det massa fina klänningar och kjolar istället!
  • Anonym (Tips)

Jeans brukar ju finnas i längd 34 som funkar bra på mig med samma längd och kroppstyp som du. Kostymbyxor från typ Filippa K och Hope etc brukar ha en bra fåll som enkelt kan justeras, jag gör det själv med symaskin (någon gång för hand t.o.m.) trots att jag är dålig på att sy. Håller med ovan om att Kappahl kan funka ibland också. 

• Anonym (lilja)

Tack för tips!

Gällande jeans så har jag har varit Inne på typ carlings och dom har ofta 34 i längd på en del jeans men inte på dom jag tycker är snygga?

vill ha sådana som är höga i midjan, ?breda? i benen och långa. Alltså sådana som är trendiga nu. Inte sådana tråkiga vanliga. Har aldrig sett att dom har stl 36 heller vilket ju hade varit ännu bättre. 

Har heller aldrig hittat typ kostymbyxor eller andra byxor i stl 36-38 som är tillräckligt långa.

• jnnfr92

Jag är 178 cm och jag har köpt jeans på gina tricot. 
    De har en kollektion med långa jeans. Upplever att de ofta är slut i butik men online brukar det finnas. Om du går in på deras hemsida och väljer jeans tall, så kanske du kan hitta nåt 😊

Svar på tråden Byxor för långa - blir galen