• Enlite sladdis

7 dagar blinkande gubbe clearblue

Vill bara kolla om någon har erfarenhet av clearblue advance (de lila testen)

Jag köpte för att testa denna cykel. Tog första testet Tisdag förra veckan. Då var de en tom ring som det ska vara.

I onsdags slog det om till blinkande gubbe, och nu en vecka senare är den fortfarande blinkande! Har testat morgon och eftermiddag sedan i lördags då jag fick alla symtom på ägglossning då som jag brukar ha. Tittar jag på linjerna på testet så blir de svagare och svagare för varje dag nu. Men vet att man inte ska lita på de.

Är det vanligt att ha det blir såhär? Enligt alla appar skulle min äl varit i söndags, men hade ett ma i januari som kanske ställer till cykeln.

• Svar på tråden 7 dagar blinkande gubbe clearblue
  • EmmaJoh

Jag litar inte alls på de lila testen. Nu har jag iofs pcos så då går det inte riktigt att lita på ägglossningstest alls men just de lila är ett skämt tycker jag. De blinkade lite hejvilt när som helst i månaden. Jag tycker att du ska titta på ökningen, på vanliga billigare remsor, och sen använda de rosa om du vill få ägglossning bekräftad. Lycka till! 

• Anonym (J)

Det står i anvisningarna att man bara ska testa tills den visar ÄL. 

• Anonym (J)
    EmmaJoh skrev 2025-03-26 14:10:00 följande:

Jag litar inte alls på de lila testen. Nu har jag iofs pcos så då går det inte riktigt att lita på ägglossningstest alls men just de lila är ett skämt tycker jag. De blinkade lite hejvilt när som helst i månaden. Jag tycker att du ska titta på ökningen, på vanliga billigare remsor, och sen använda de rosa om du vill få ägglossning bekräftad. Lycka till! 

Läser man instruktionerna ska man bara testa vissa dagar.
  • Enlite sladdis
    EmmaJoh skrev 2025-03-26 14:10:00 följande:

Tack för svaret. Ja jag var nog dum som tog dessa lila. Denna cykel känns de lönlöst att testa med något annat. Men får ladda till nästa!
  • Enlite sladdis
    Anonym (J) skrev 2025-03-26 14:34:24 följande:
    Läser man instruktionerna ska man bara testa vissa dagar.
    Jag började på den dagen som uträkningen gav mig.
Svar på tråden 7 dagar blinkande gubbe clearblue